ورود به حسابــ کاربری
عضویتــ در سایت کلمـه عبور را فراموش کرده اید؟

    دانلود پلاگین FumeFX 3.0.1 برای 3D Max 2011-2012-2013



    با سلام

    این بار با یکی از پر کاربرد ترین پلاگین های 3D Max خدمت شما آمده ایم. به جرات میتوان گفت یکی از محبوب ترین پلاگین های تری دی مکس در زمینه سیستم ذره ای (VFX) میباشد.

    در تاریخ 11 آوریل 2012 Sitni Sati شرکت سازنده پلاگین FumeFX پس از گذشت نزدیک به 6 سال از انتشار اولین نسخه این پلاگین، اعلام نمود که هم اکنون ورژن 3.0 این پلاگین برای نرم افزار 3D Max در دسترس میباشد .

    SITNI SATI FumeFX 3.0.1 For 3D Max 2011 - 2012 - 2013

    FumeFX 3.0 نوآوری های بسیار زیادی را در این نسخه ارائه میدهد، کنترلهای منحصر به فرد ارائه شده در این پلاگین شبیه سازی را بسیار زیبا تر و همچنین واقعی تر نموده است به گونه ای که این پلاگین تبدیل به پلاگینی هنرمند پسند شده است .

    ویژگیهایی نظیر GPU accelerated Preview Window ، شبیه سازی شبکه های درهم تنیده شده (nested grids) ، پشتیبانی از دفرمرها (تغییر شکال دهنده ها) Space Warp و افکترهای جدید به شما امکان ساخت کاملاً متفاوت و قابل انعطاف تر صحنه های VFX را میدهد.
    - هسته ی فن آوری شبیه ساز FumeFX همان VoxelFlow میباشد که برنامه ای جهت حل مساله ی شبیه سازی گازها میباشد. این شبیه ساز در هر دو ویندوز 32 بیتی و 64 بیتی کار میکند.
    - VoxelFlow بر مبنای حل معادلات غیر قابل فهم اویلری در مورد جرم و حرکت کار میکند و از تکنیکهای اثبات شده در این زمینه سود می برد. همچنین شبیه ساز سیال و پویای وکسلی است که فضا را به مکعبهای به نام وکسل تقسیم میکند. هر وکسل نماد یک رسانه ی گازیست که خصیصه هایی نظیر سرعت، دما، مقدار سوخت یا دود و غیره را دارد.
    - FumeFX قادر به شبیه سازی انتشار رنگ برای طبیعی تر کردن بیشتر تصاویر رندر شده می باشد.

    در لینک زیر 3 نمونه از افکت های ساخته شده توسط FumeFx را مشاهده خواهید نمود :

     
    - از نسخه ی 2.1 این برنامه، VoxelFlow همراه با برنامه های پیشرفته ای شده که امکان جلوگیری از خرابی تصویر را در زمانهای طولانی میدهد. به این ترتیب در مقیاسهای بسیار کوچک میتوان حرکت را شبیه سازی نمود و از طرفی اجازه ی باقی ماندن دقت بالا در زمان انیمیشنهای طولانی را میدهد.
    - حرکت سیال تحت تاثیر نیروهای مختلف فیزیکی نظیر شناوری، جاذبه، فشار و نیروهای ساخت کاربر (نظیر منحرف کننده های فضایی موجود در برنامه ی 3ds Max) قرار میگیرد.
    - FumeFX از چگالی های مختلف پشتیبانی میکند و مقدار دود و گرما را به عنوان متغیر می پذیرد. افزودن این قابلیت به واقعی شدن تصویر کمک میکند به این معنا که هوای خنک و دودهای سنگین از هوای گرم و دودهای سبک ایستایی بیشتری دارند.
    - اگر نیاز به تغییر داده ها زیاد باشد میتوان از MAXScript برای یافتن و تنظیم مقادیر هر وکسل یا نقطه ای در فضای کار استفاده نمود.
    - FumeFX قابل تغییر مقیاس است به طوری که شبیه سازی های دقیقتر و غیر دقیقی را میتوان با نتایج رندر مشابه یافت. ممکن است با این کار رندر در عرض چند دقیقه محاسبه مجدد شود.

    - در تصاویر بالا ما 45 فریم را برای شبیه سازی داشتیم که برای شبیه سازی از فاصله گذاری های مختلف بهره بردیم.

    Sitni Sati با همکاری با دیجیتال پیکچرز و لوما پیکچرز توانست 3 FumeFX را برای مایا هم آماده کند. امکانات ذکر شده در بالا در مایا هم در دسترسند به گونه ای که این محصول را برای استفاده در فرآیند تولید مناسب می سازند. نسخه ی مایای این برنامه در روزهای آینده ی همین سال در دسترس خواهد بود.

    Effectors یا افکتورها با ارزشترین و قویترین ویژگیهای این برنامه هستند. تنها با چند کلیک ماوس هنرمندان می توانند از قوانین فیزیک به نحو بهینه ای استفاده نمایند و هر صحنه ی شبیه  سازی شده را تغییر دهند. برای مثال افکتورهای می توانند به صورتی عمل کنند که گردابهای داخل صحنه با توجه به سرعت صحنه کنترل شوند ، جاذبه با رنگ دود صحنه کنترل گردد و آتش در زمانی که سرعت بیش از حدی خاص شد به وسیله ی وکسلهایی (voxels) ایجاد گردد. تمام اینها را میتوان بعد با تست کردن تغییر مجدد داد.


    RenderWarps ابزار مهم دیگری است که در صحنه های VFX استفاده ی زیادی یافته است. این ویژگی امکان استفاده از FFD, Bend, Taper و نویز در صحنه های از پیش محاسبه شده توسط FumeFX را میدهد. چون این ابزار ابزاری پس از پردازش است به شبیه سازی مجدد نیازی نیست.


    N-Sim به هنرمندان امکان اتصال چند گرید را به هم میدهد تا بتوان همه ی آنها را یکباره شبیه سازی نمود. این عمل در صحنه هایی نظیر پرتاب موشک به آسمان که جزئیات زیادی دارد میتواند ارزش زیادی در بالا بردن دقت جزئیات داشته باشد.

    پنجره ی سرعت یافته ی پیش نمایش کارت گرافیکی هم در زمان ما صرفه جویی میکند و امکان تغییر سریع پارامترهای رندر را میدهد و سایه های خودکار با سرعت تمام ساخته می شوند و کاربر میتواند دوربین را اطراف FumeFX و سایه های خودکار آن بصورت بلادرنگ به حرکت در آورد . همچنین FumeFX از پیشنمایش هندسی هم در شبیه سازی پشتیبانی میکند.

    FumeFX در فیلمهایی نظیر : Hugo, Ghost Rider: Spirit of Vengeance, Thor, Priest, 2012, Skyline, Suckerpunch, Spiderman 3, X-Men Origins: Wolverine, Superman Returns, Iron Man, The Host Gwoemul و بازی های متعددی نظیر Warhammer Online, Classic Transformers, Dante’s Inferno و برخی دیگر امتحان خود را پس داده است.

    تصاویری از کارهای انجام شده توسط پلاگین FumeFx :


    ویژگیهای اصلی:

    -    نتایج ثابت شده ی استفاده از این برنامه در صنعت فیلمسازی نشان از توانایی های FumeFX برای استفاده در ساخت دود و آتش واقعی در فیلمها و بازی های جدید دارد.

    -    FumeFX به مدد دیدهنری کاربر می آید و میتواند همزمان او را از نظر واقعی بودن و هنرمندانه بودن نتیجه اقناع کند.

    -    پنجره های سرعت یافته ی پیشنمایش کارت گرافیکی همراه با سایه های خودکار و ژئومتری

    -    قابلیتهایی که به کاربر امکان کنترل حداکثری را بر رفتار سیالها و نحوه ی نمایش آنها میدهند.

    -    راحتی استفاده به گونه ای که افکتهای ساده را میتوان با چند کلیک بدست آورد.

    -    امکان استفاده از AFC و گرادینت پر قدرت که در تمام محصولات Sitni Sati این مورد مشترک است.

    -    طراحی پلاگینی برای پشتیبانی جامع ذرات و انعکاس ذرات

    -    شبیه سازی دینامیک که امکان تعامل دوگانه ی FumeFX و ذرات صحنه بر روی هم را میدهد.

    -    امکان اسکریپت نویسی پیشرفته از طریق MaxScript در تقریباً تمام جنبه های FumeFX وجود دارد و میتوان به تمام اطلاعات شبیه سازی هم دسترسی داشت.

    -    FumeFX میتواند با دیگر آبجکتهای صحنه فعل و انفعال دینامیکی داشته باشد.

    شبیه سازی (Simulate) :

    -    شبیه سازی گریدهای درهم تنیده به صورت یکباره (N-Sim)

    -    افکتورهای پر قدرت که میتوانند تقریباً هر پارامتری را به صورت وکسلی کنترل نمایند.

    -    استفاده از تغییر شکل دهنده های Space Warp متعدد در کش برنامه

    -    FumeFX میتواند با چگالی ها و حجم های متغیر دود و دما را نشان دهد.

    -    میتوان در این برنامه شبیه سازی را از همان ابتدا آغاز کرد یا شبیه سازی دیگر برنامه ها را ادامه داد.

    -    در هر زمان می توان شبیه سازی را متوقف نمود، روی آن مکث کرد یا آنرا ادامه داد.

    -    شبیه سازی چند پردازشه است و کاربر میتواند انتخاب کند از چند پردازشگر در شبیه سازی استفاده گردد.

    -    کاربران میتوانند در پنجره ی سرعت یافته ی پیشنمایش کارت گرافیکی مراحل شبیه سازی را تماشا نمایند.

    -    شبیه سازی تعاملی باعث میشود کاربر بتواند تقریباً تمام پارامترها را در زمان شبیه سازی تغییر دهد و نتیجه ی آنرا روی شبیه سازی ببیند.

    -    شبیه سازی ابتدایی برای پیشنمایش سریع کار میتواند در چند دقیقه انجام شود.

    -    طراحی حرکت اجزائ صحنه به صورتی که محاسبات به حداقل برسد.

    -    کاربر میتواند داده هایی را که باید در فایل خروجی نوشته شوند و برای پردازشهای بعدی و رندر استفاده شوند را انتخاب نماید.

    -    الگوریتم آشفتگی موج کوچک (ویولت) به سرعت جزئیات بیشتری به صحنه های شبیه سازی شده ی با دقت پایین می افزاید و در عین حال سرعت حرکت صحنه را هم کم نمیکند.

    -    زمان بند مجدد برای آهسته کردن یا سرعت بخشیدن به کشها بدون نیاز به اجرای مجدد شبیه سازی بسیار سودمند است.

    -    ماژول پس از پردازش با استفاده از بهینه ساز اندازه ی گرید اطراف دود/آتش به شدت اندازه ی کش را کاهش می دهد. همچنین این ماژول به کاربر امکان انتخاب کانالهایی که باید از کش نهایی کنار گذاشته شوند را میدهد.

    رندر کردن

    -    پشتیبانی از رندر کننده ی mental ray برای برنامه ی 3ds Max هم در محیط ویندوز و هم در محیط لینوکس

    -    پنجره ی سرعت یافته ی پیشنمایش کارت گرافیکی (GPU accelerated Preview Window) به کاربر امکان تغییر تقریباً بلادرنگ گزینه های رندر را میدهد.

    -    سایه های خودکار از طریق نقشه ی نورپردازی با سرعت تولید میشوند و با آبجکت FumeFX به صورت یکپارچه در می آیند.

    -    یک مدل پخش کننده ی چندگانه ی بسیار مناسب امکان پخش مناسب نور را در سیال و بین گریدهای متعدد FumeFX میدهد.

    -    نگاشت سیال نقشه ی رویه ای (Fluid Mapping) را با حرکت سیال به صورت یکپارچه در می آورد.

    -    رندر کننده ی اتمسفری پویای FusionWorks این امکانات را به ما میدهد :

    -    اجزای رندر : آتش، دود و سرعت

    -    ترکیب مناسب با AfterBurn و ScatterVL Pro.

    -    میکس متوازن FumeFX و اتمسفریکهای سازگار با 3ds Max fog.

    -    قابلیت افزودن مات کننده ی تصویر در حال حرکت (Motion Blur)

    -    گزینه ای برای اعمال تغییرات در کانال افکتها

    -    عمق زی (Z depth)

     

     

    دسته بندی محتوا
    .این محتوا شامل دسته بندی های زیر میباشد
    پلاگین
    جعبـه دانلود
    پسورد کلیه فایل ها www.cgtools.ir میباشد.

    جهت دریافت جدید ترین نسخه به لینک زیر مراجعه فرمایید.

     

    Sitni Sati FumeFX 

     

    ================================

     

     

    8/01/2013 - 19:23

    با سلام وخسته نباشید به شما دوست بسیار عزیزم .

    من يک سوال داشتم من برنامه رو روی 3d Max Design 2012 نصب کردم ولی هنگام اجرای برنامه 2دفعه ارور ,dlo.dllميده بعد وقتی اوکی می کنم ميره تو مکس ولی پلاگين اجرا نمی کنه.اگه لازمه عکس ارور براتون بفراستم.ممنون میشم کمکم کنيد داداشم.با يک دنيا تشکر وسپاس فراوان.

    9/01/2013 - 01:42
    با سلام ممکنه چند تا دلیل داشته باشه یک پلاگینی وقتی در هنگام اجرا مشکل داشته باشه به هنگام اجرای نرم افزار 3D Max ارور میده و داخل نرم افزار هم باز نمیشه. حالا ممکنه شما در هنگام نصب یا ورژن رو اشتباه نصب کردید و یا بد کرک شده که این یام رو میده حالا شما کرک رو حذف کنید و دو دوباره نصب کنین احتمالا مشکلتون حل بشه .
    1/03/2013 - 14:32

    سلام من این پلاگین رو برای 2011 نصب کردم اما وقتی میخام شبیه سازی کنم (simulate ) برنامه ارور میده و کلا مکس بسته میشه میخاستم بدونم میدونید مشکل از چیه ؟ با تشکر

    1/03/2013 - 15:33

    نقل قول: mostafa3dmax
    سلام من این پلاگین رو برای 2011 نصب کردم اما وقتی میخام شبیه سازی کنم (simulate ) برنامه ارور میده و کلا مکس بسته میشه میخاستم بدونم میدونید مشکل از چیه ؟ با تشکر

    سلام میشه یه عکس یا متن اون ارور رو بنویسید؟

    3/03/2013 - 11:50

    نقل قول: gabrieleb
    نقل قول: mostafa3dmax
    سلام من این پلاگین رو برای 2011 نصب کردم اما وقتی میخام شبیه سازی کنم (simulate ) برنامه ارور میده و کلا مکس بسته میشه میخاستم بدونم میدونید مشکل از چیه ؟ با تشکر


    سلام میشه یه عکس یا متن اون ارور رو بنویسید؟

    ارور خاصی که نمیده وقتی simulate رو میزنم یه لحظه پنجره شبیه ساز باز میشه بعد از سه - چهار ثانیه ویندوز یه پیغام میده که این برنامه رو ببندم یا آنلاین چک کنم منم هر کدومو بزنم برنامه مکس کلا بسته میشه

    4/03/2013 - 21:28

    شاید مشکل از Nvidia Physx باشه

    از لینک زیر اونو دانلود و نصب کنید .

    https://cgtools.ir/index.php?newsid=140

    14/03/2013 - 09:31
    سلام ورژن 3.5 این پلاگین با کرک موجوده. من تستش کردم مشکلی نداشت. من با ورژن 2 این پلاگین مشکل ارور dlo در هنگام لود مکس داشتم که در این ورژن رفع شده. می تونید این ورژن رو روی سایت بذارید.
    29/06/2013 - 23:48

    با سلام

    لینک های مستقیم از سرور اضافه گردید .

    ورژن جدیدتر در سایت موجود میباشد .

    از لینک زیر استفاده نمایید :

    Sitni-Sati-FumeFX-v3-5-1-for-3ds-Max-2012-2013

    14/07/2013 - 18:17

    سلام

    من تردی2012 دارم و پلاگینو استفاده میکردم

    بعد تر دی2013 رو نصب کردم و پلاگینو نمیتونم لاسنس کنم و مال تر دی2012 هم از کار افتاد

    14/07/2013 - 18:55

    پلاگین های ورژن قدیمی رو حذف کنید و طبق آموزش ورژن جدید رو دانلود و آموزش کرک رو دنبال کنید .انشاالله مشکلتون برطرف بشه :icon2:

    برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.

وب سایت سی جی تولز با توجه به نیاز گرافیست ها و تری دی کاران به یک مرجع مناسب، احداث گردیده است تا بتواند همواره نیاز کاربران را در این زمینه ارضاء سازد.
خدمات سایت شامل آموزش های سه بعدی، مدل ها، تصاویر و تمامی نیاز های مورد نیاز سه بعدی کاران میباشد.

:::::::: آخـرین نظراتــ کاربران سایتــ :