ورود به حسابــ کاربری
عضویتــ در سایت کلمـه عبور را فراموش کرده اید؟

    دروه آموزشی گودو را کامل کنید : مستر کلاس رابط های کاربری بازی



    Complete Godot Course: Game User Interfaces Masterclass

    دروه آموزشی گودو را کامل کنید : مستر کلاس رابط های کاربری بازی

    در این دوره آموزشی ساخت بازی با ویدیوهایی در اندازه 98 بایت، با مجموع 10 ساعت محتوای ویدیویی، یاد خواهید گرفت که چگونه از موتور و ویرایشگر Godot برای ایجاد یک سیستم موجودی و رابط کاربری موجودی (واسط کاربری) کاملا پویا استفاده کنید. با آیتم های شی قابل اسکریپت و پایگاه داده مرکزی آیتم ها (با استفاده از منابع گودو). سیستم موجودی از دسته‌بندی‌های اقلام متعدد، گروه‌های دسته‌بندی، شبکه‌های پیمایش پویا و بی‌نهایت، اسلات‌های قابل تجهیز (مثال: دست اصلی و غیره) و موارد دیگر پشتیبانی می‌کند. سیستم موجودی که می‌خواهید ایجاد کنید از صفحه موجودی Zelda Breath of the Wild الهام گرفته شده است و می‌تواند در بازی‌های RPG، FPS، Adventure، Point-and-Click و بیشتر، اساساً، هر بازی‌ای که بازیکن می‌تواند به دست آورد و استفاده کند. پیگیری اقلام در دسته های مختلف. این یک کلاس کارشناسی ارشد در مورد ایجاد رابط های کاربری، سیستم های سفارشی، داده های پویا سفارشی و رابط های پویا با گودو است. نه تنها داده، بلکه یک استاد کلاس در مورد سیستم منابع گودو است. این دوره به شما تمام دانش و قدرت ایجاد رابط های کاربری پاسخگو با گودو را می دهد، همچنین یاد می گیرید که چگونه سیستم های پویا بسازید که از داده های پویا با استفاده از مدل داده و اشیاء قابل اسکریپت خود استفاده می کنند. همچنین قرار است یاد بگیرید که چگونه اشیاء و اجزای بازی Godot's قابل توسعه و قابل گسترش خود را با گره ها، صحنه ها و اسکریپت های سفارشی ایجاد کنید. شما می خواهید یاد بگیرید که چگونه منابع Godot's سفارشی ایجاد کنید و چگونه داده های Dynamic و Static را ترکیب و مطابقت دهید.

    (تقریبا) همه چیزهایی که قرار است یاد بگیرید:

    • مبانی گره ها و صحنه های گودو اشیاء و اجزای بازی گودو را به طور عمیق درک کنید.
    • گره‌های کنترل گودو و اصول UI از جمله حاشیه‌ها، لنگرها، طرح‌بندی‌ها، طرح‌بندی‌های واکنش‌گرا، نسبت ابعاد و موارد دیگر
    • نحوه درک گره های کانتینر گودو، قرار دادن خودکار رابط کاربری و پرچم های اندازه
    • نحوه ایجاد صفحه‌های رابط کاربری بزرگ با گودو که برای اندازه‌های صفحه و نسبت ابعاد مختلف نیز پاسخگو هستند.
    • نحوه ایجاد ویجت های رابط کاربری سفارشی خود، گسترش و به ارث بردن آنها (گره ها و صحنه های کنترل سفارشی)
    • نحوه ایجاد یک محفظه اسکرول بی نهایت و شبکه های آیتم ها، نحوه تقسیم آن بر اساس صفحات و نحوه متحرک سازی آن به صورت پویا
    • نحوه ساختار مدل داده یک سیستم موجودی و تجهیزات، جداسازی اقلام بر اساس دسته‌ها و ایجاد گروه‌هایی از دسته‌ها، به عنوان مثال، فهرست کردن سلاح‌های یک دست و سلاح‌های دو دستی در گروه سلاح‌ها، در حالی که طبقه‌بندی یک و دو دست را حفظ می‌کند.
    • چگونه چندین صفحه از موارد را در یک دسته داشته باشیم و فهرست کنیم
    • نحوه ایجاد رابط کاربری که از داده های پویا و استاتیک استفاده می کند
    • نحوه ایجاد اسلات های Equippable Item که دسته های قابل تنظیم اقلام را می پذیرند و موارد مجهز به این اسلات ها را نشان می دهند
    • نحوه نمایش ویژگی های اقلام و تجهیزات
    • نحوه ایجاد و گسترش اشیاء قابل اسکریپت سفارشی (منابع سفارشی گودو) با ویژگی های مختلف برای اقلام و تجهیزات
    • زبان اسکریپت گودو، GDScript، شامل الگوی Observer با جزئیات سیگنال های GDScript، با نمونه پروژه Traffic Light
    • نحوه نوشتن سیگنال های سفارشی GDScript، اتصال به آنها و انتشار آنها کدنویسی رابط کاربری پیشرفته با GDScript
    • نحوه رسیدگی و همگام سازی اقلام One Handed و Two Handed، در حالی که اگر هر دو دست مجهز باشند، اقلام به طور خودکار از بین می روند
    • نحوه ایجاد اقلام قابل انتخاب، افزودن پویا به موجودی و فهرست آنها در صفحه موجودی، در دسته بندی صحیح و بیشتر...

    نسخه گودو این دوره از Godot 3.4.3 استفاده می کند.

    از آنجایی که Godot 4 بر پایه اصول Godot 3 استوار است، این دوره طولانی مدت است، شما چیزی را دریافت نمی کنید که منسوخ شود. تمام دانش قابل انتقال است، به خصوص در مورد نحوه ساخت UI و ساختار مدل های داده. گودو 4 هنوز بیش از حد ناپایدار و مستعد تغییرات شکسته است. وقتی نسخه پایدار Godot 4 منتشر شد، ویدیوهای ارتقا و مهاجرت را ضبط خواهم کرد، به این ترتیب شما دو برابر بیشتر یاد خواهید گرفت.

    مخاطب هدف این دوره

    برای همه مخاطبان در نظر گرفته شده است، تنها لازمه آن دانستن کمی منطق برنامه نویسی است. قبل از شروع این دوره لازم نیست گودو را بشناسید.

    مشاهده توضیحاتــ انگلیسی

     

    In this game development course with 98 byte sized videos, with a total of 10 hours of video content, you'll learn how to use the Godot Engine and Editor to create an Inventory System and Inventory UI (User Interface) that is fully dynamic, with scriptable object items and a central database of items (using Godot's Resources). The inventory system has support for multiple item categories, category groups, dynamic and infinite scrolling grids, equippable slots (example: main hand and off hand) and more. The inventory system you are going to create is inspired by the Zelda Breath of the Wild inventory screen, and can be used in RPG, FPS, Adventure, Point-and-Click games and more, basically, any games where the player can acquire and keep track of items in different categories. This is a MASTERCLASS about creating User Interfaces, Custom Systems, Custom Dynamic Data and Dynamic Interfaces with Godot. Not only data, it's a masterclass about Godot's Resource system. This course gives you all the knowledge and the power to build responsive user interfaces with Godot, you will also learn how to make Dynamic Systems that use Dynamic Data using your own Data Model and Scriptable Objects. You are also going to learn how to create your own extendable and expandable Godot's Game Objects and Components with custom Nodes, Scenes and Scripts. You are going to learn how to create custom Godot's Resources and how to mix and match Dynamic and Static data. (Almost) everything that you are going to learn: Godot Nodes and Scenes fundamentals. Understand what are Godot's Game Objects and Components in depth. Godot Control Nodes and UI fundamentals including margins, anchors, layouts, responsive layouts, aspect ratios and more How to understand Godot's Container Nodes, Automatic UI Placement and Size Flags How to create Big User Interface Screens with Godot that are also responsive for different screen sizes and aspect ratios. How to create your own custom UI widgets, expand and inherit them (custom Control Nodes and Scenes) How to create an infinite scrolling container and grids of items, how to split it by pages and how to animate it dynamically How to structure the Data Model of an inventory and equipment system, separating items by categories and creating groups of categories, for example, listing One Handed Weapons and Two Handed Weapons under a Weapons group, while keeping the One and Two Handed classifications How to have and list multiple pages of items under the same category How to create User Interface that uses both Dynamic and Static data How to create Equippable Item slots that accept configurable categories of items and show the items equipped in these slots How to display item and equipment attributes How to create and expand custom Scriptable Objects (Custom Godot's Resources) with different attributes for items and equipment Godot's scripting language, GDScript, including the Observer pattern with GDScript's Signals in details, with a sample Traffic Light project How to write custom GDScript Signals, connect to them and emit them Advanced user interface coding with GDScript How to handle and sync One Handed and Two Handed items, while automatically unequipping items if both hands are equipped How to create pickable items, dynamically add them to the inventory and list them in the inventory screen, in the correct category And more! Godot Version This course uses Godot 3.4.3. Since Godot 4 builds upon the fundamentals of Godot 3, this course is long lasting, you are not going to get something that will get deprecated. All of the knowledge is transferable, especially on how to build UIs and structure the data models. Godot 4 is still too unstable and susceptible for breaking changes. When Godot 4 stable release comes out, I'll record upgrade and migration videos, this way you are going to learn twice as much. Target Audience This course is intended for all audiences, the only requirement is to know a bit of programming logic. You don't need to know Godot before starting this course.

     

    تصـاویر نمونـه
    برای بزرگنمایی هر عکس بر روی آن کلیک کنید

    ویدئـو پیش نمایش
    این ویدئو نمایش دهنده قسمتی از محتوا میباشد

    [media=]

    دسته بندی محتوا
    .این محتوا شامل دسته بندی های زیر میباشد
    ویدئو های آموزشی
    جعبـه دانلود
    پسورد کلیه فایل ها www.cgtools.ir میباشد.


    فقط اعضای VIP قادر به دیدن لینک ها میباشند.


    برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.

وب سایت سی جی تولز با توجه به نیاز گرافیست ها و تری دی کاران به یک مرجع مناسب، احداث گردیده است تا بتواند همواره نیاز کاربران را در این زمینه ارضاء سازد.
خدمات سایت شامل آموزش های سه بعدی، مدل ها، تصاویر و تمامی نیاز های مورد نیاز سه بعدی کاران میباشد.

:::::::: آخـرین نظراتــ کاربران سایتــ :