آنچه خواهید آموخت
- ردیابی دوربین سه بعدی در فیوژن
- نحوه تنظیم هندسه سه بعدی مرجع در Fusion
- صحنه ردیابی شده را به عنوان FBX از Fusion به Blender صادر کنید
- یک شخصیت متحرک از Mixamo را به صحنه Blender خود وارد کنید
- تطبیق نور و سایه در بلندر
- ایجاد سایه گیر در بلندر
- نحوه تنظیم لایه ها و رندر پاس ها در Blender
- رندر کردن یک توالی تصویر EXR چند لایه
- Fusion Compositing - ادغام پاس های رندر
- Fusion Compositing - وکتور تاری حرکت و تصحیح رنگ
- فیوژن کامپوزیت - روتوسکوپی و استفاده از ماسک
- Fusion Compositing - نحوه ایجاد یک لایت روپ
- Fusion Compositing - درجه بندی نهایی و اثرات ترکیبی
در طول این دوره، Ruan Lotter شما را گام به گام از طریق خط لوله VFX شخصی خودش، از ردیابی دوربین سه بعدی در فیوژن، تا ساخت صحنه سه بعدی در Blender، وارد کردن یک شخصیت انیمیشنی از Mixamo، رندر کردن پاس های رندر مختلف و لایه های رندر می گذراند. روشی برای ترکیب عکس نهایی ما با استفاده از سیستم ترکیبی شگفت انگیز مبتنی بر گره فیوژن.
شما در Fusion تکنیک های ترکیبی مختلفی را یاد خواهید گرفت، از جمله نحوه ادغام پاس های رندر، افزودن تاری حرکت بردار، تصحیح رنگ و درجه بندی، روتوسکوپی و استفاده از ماسک، نحوه ایجاد یک لایت روپ، و همچنین افکت های ترکیبی نهایی برای ادغام رندرهای خود.
من به طور خاص این دوره را به گونه ای طراحی کرده ام که هر کسی که علاقه مند به یادگیری VFX است می تواند آن را دنبال کند و عکس های شگفت انگیز خود را ایجاد کند.
نرم افزار مورد استفاده در این دوره Davinci Resolve Studio 18.6 (که نسخه پولی آن است) و Blender 4.0.2 می باشد. برخی از گره ها در نسخه رایگان Davinci Resolve (مانند گره ردیابی دوربین) موجود نیستند، اما بیشتر گره هایی که در این دوره به آنها اشاره می کنم، در نسخه رایگان موجود هستند.
مشاهده توضیحاتــ انگلیسی
What you will learn?
3D camera tracking in Fusion
How to setup reference 3D geometry in Fusion
Export tracked scene as FBX from Fusion to Blender
Import an animated character from Mixamo into your Blender scene
Matching lighting and shadows in Blender
Creating shadow catchers in Blender
How to setup render layers and render passes in Blender
Rendering a multi-layer EXR image sequence
Fusion Compositing - Merging render passes
Fusion Compositing - Vector motion blur and color correction
Fusion Compositing - Rotoscoping and using masks
Fusion Compositing - How to create a lightwrap
Fusion Compositing - Final grading and compositing effects
During this course I will take you step-by-step through my own personal VFX pipeline, from 3D Camera Tracking in Fusion, to building your 3D scene in Blender, importing an animated character from Mixamo, rendering different render passes and render layers - all the way to compositing our final shot using Fusion's amazing node based compositing system.
You will learn various compositing techniques in Fusion, including how to merge render passes, adding vector motion blur, color correction and grading, rotoscoping and using masks, how to create a lightwrap, as well as final compositing effects to spice up your renders.
I've specifically designed this course in such a way that anyone interested in learning VFX can follow along and create their own amazing shots.
The software used in this course is Davinci Resolve Studio 18.6 (which is the paid version) and Blender 4.0.2.
Some nodes are not available in the Free version of Davinci Resolve (such as the Camera Tracking Node) but most of the nodes I discuss in this course, are available in the Free version.