در این دوره، مدرس Robby Branham اصول ایجاد جلوه های حجمی را با استفاده از تکنیک هایی از جمله VDB ، metaballs و ابزارهای Cloud FX در Houdini ارائه می دهد. این کارگاه جزئیات اساسی را برای ایجاد ابرها ارائه می دهد ، که بعداً به عنوان یک الگوی برای ایجاد یک کتابخانه بزرگ VDB استفاده می شود. Robby با استفاده از هر دو هندسه و گردش کار SOP ، پروژه نهایی را در هنگام ایجاد اشکال حجمی کلیدی کنترل می کند و تکنیک های وی برای اضافه کردن جزئیات Volume VOP می تواند هنگام ایجاد انواع محیط حجمی بطور گسترده استفاده شود.
مشاهده توضیحاتــ انگلیسی
In this introduction to creating volumetric effects in Houdini, Senior VFX Artist Robby Branham covers the principles of creating volumes using techniques including VDBs, metaballs, and Houdini’s Cloud FX Shelf tools. The workshop details an essential setup for creating clouds, which is then used as a template to create a large VDB library — useful for all general-purpose 3D environments.
This comprehensive, 12-chapter workshop covers the creation of both static and animated volume systems for convincing, industry-standard cloud, fog, haze, and smoke effects. Robby’s fast and efficient methods using both geometry and SOPs workflows give ultimate control when creating key volumetric shapes, and his techniques for adding micro details with Volume VOPs can be used extensively when creating a variety of environmental volumes.
The creation of the cover artwork is also explained, from the terrain layout and application of atmospheric elements, through to the lighting, rendering, and final composite. Rendering setups for both Mantra and Redshift are discussed, plus the workflow for exporting volumetrics from Houdini to Maya. Robby’s VDB library of static cloud, haze, fog, and mist volumes can also be downloaded with this workshop, along with the Houdini files,