Gumroad - Creating a Realistic Human Eye in CG
Time : 4.5 hours | Size : 4.6 Gb | Project Files : included | Software used : Maya,Photoshop,ZBrush,Mari
با سلام
این یک آموزش عمیق در مورد ساخت و مدل سازی چشم انسان است . در این آموزش شما یاد خواهید گرفت چگونه چشم انسان را بصورت بسیار واقع گرایانه مدل سازی و رندر کنید. در این راه مدرس از نرم افزار های Maya,Photoshop,ZBrush و Mari استفاده میکند.
مباحثی که این آموزش پوشش میدهد :
مراجع و منابع
آماده کردن تکسچر ها
مدل سازی بیس چشم
ساخت آلفا مپ برای مردمک چشم
حجاری مردمک
Uv مپینگ و پخت یا Bake کردن تکسچر به خارج Zbrush
تکسچرینگ
ساخت متریال و شیدر
مشاهده توضیحاتــ انگلیسی
This is an in depth tutorial on how to create a realistic human eye in CG.
This tutorial is broken into 8 bite sized pieces where I go over my process as quickly and informatively as possible. All of the chapters add up to over 4.5 hours of content (none of the
content is time-lapsed). Here is a list of the chapters which make up the tutorial:
00. Intro
01. Reference and resources
02. Prepping textures
03. Modelling the base eye
04. Creating an alpha for the iris
05. Sculpting the iris
06. UVandrsquo;s and baking displacement maps out of zBrush
07. Texturing
08. Shader development
Conclusion
If you purchase this tutorial you will get:
- Over 4.5 hours of video content
- The obj. files used in the creation of the eye
- All of the textures which I baked out of Mari so you can rebuild the shader yourself.
- The final Maya scene file used to render the image above.
- And the zBrush project file.
The software which is used in the creation of the eye is:
- Maya
- Photoshop
- zBrush
- Mari
- Arnold rendering engine
Even if you are not very interested in creating a human eye, there is still a lot of valuable information within this tutorial for you to learn about tips and tricks in production and the thought process I go through to create a solid asset.