در این دوره، دانش آموزان باید بتوانند یک محیط برای بازی را ایجاد کنند، تمرکز سنگین بر روی گیاهان و طبیعت است. مدرس در 6 فصل به ایجاد گیاهان ، درختان ، سنگها و بافت چند ترکیبی برای تشکیل یک صحنه نهایی به بحث می پردازد. او همچنین از برنامه های مختلفی استفاده خواهد کرد، از جمله مایا ، Zbrush ، Substance و Unreal Development Kit . مدرس نمونه های خودش را ارائه خواهد داد و به دانش آموزان کمک خواهد کرد تا سبک خود را محدود کنند و بر جزئیات خاصی تمرکز کنند که به ایجاد یک پروژه قوی تر کمک می کند. در پایان کلاس، دانش آموزان پروژه نهایی را خواهند داشت که می تواند برای نمونه کارها و دانش خود استفاده کنند که به عنوان یک پایه عالی برای حرفه شدن و همچنین برای ساخت بازی ها مفید خواهد بود.
مشاهده توضیحاتــ انگلیسی
During this course, students are going to create an environment for games, with a heavy focus on vegetation and plants. Over the course of 6 weeks we will be going over the creation of plants, trees, rocks and a few blend textures, importing them into the Unreal Development Kit and composing a final, lit scene. We will be using various tools, including: Maya, Zbrush, Substance and the Unreal Development Kit to accomplish our goals. I will provide my own examples and help the students to narrow their style and focus on specific details that will help to create a stronger final piece. We will discuss colors, composition and shape language in order to form a cohesive look. This will serve as a valuable learning exercise which can then translate directly to modern studios. At the end of the class, students will have a final piece which can be used for their portfolio and a knowledge that will serve as a great foundation for their careers in games.
Zbrush, Substance, Maya, Unreal development kit
Week 1 | Introduction / Reference Gathering
Week 2 | Creating Your Base Toolkit of Rocks and Trees
Week 3 | Creating a Canopy and More Supplementary Details for the Scene
Week 4 | Substance and Zbrush
Week 5 | Create a Point of Interest to Compose Your Scene Around and Tell a Story
Week 6 | Finalize the Scene