این آموزش به درخواست alipower در سایت قرار گرفته است.
Digital Tutors - Professional Series - Creature Concepting in ZBrush 4R2
Duration: 1 hrs. 19 min. | Release Date: February 1, 2012 |Author: Justin Marshall
سلام
در این آموزش ما با استفاده از ابزار و ویژگی های قدرتمند نرم افزار زیبراش ، نحوه ی ساخت یک موجود تخیلی را به شما آموزش می دهیم. زمانی که می خواهید یک موجود تخیلی بسازید ، معمولا لازم است که حالات مختلفی را بسازید تا به طرح دلخواه خود نزدیک شوید.نرم افزار زیبراش 4 تعداد زیادی ابزار مختلف که میتوانند به شما در طراحی کاراکتر کمک کنند را به شما عرضه می کند.ما در این آموزش در مورد Dynamesh به عنوان جایگزین Zsphere , ZSketching بحث خواهیم کرد.این ابزار به شما در سریعتر ساختن مدلها بدون نگرانی در مورد تعداد پالیگان ها ، توپولوژی و... کمک خواهد کرد.در این آموزش ما قدم به قدم پیش نخواهیم رفت بلکه به طور کلی در مورد تکنیک ها صحبت می کنیم.
مشاهده توضیحاتــ انگلیسی
In this ZBrush tutorial, we will talk about methods for using some of the great tools available in ZBrush 4R2 to create creature concepts. When creating creatures for different types of projects, it's often necessary to create multiple variations or ideas to be able to narrow down the desired look. The faster and easier this process is, the quicker the final model can be created and integrated into the production. ZBrush 4R2 offers a number tools that lend themselves well to this concepting process. We'll talk about using DynaMesh as an alternative to ZSpheres or ZSketching. It will allow us to quickly build up models, without having to worry about polygon count, topology, or stretched polygons. We'll also cover methods for creating pieces with ShadowBox and integrating those pieces quickly into our concept mesh. We'll also talk about adding finer details so we can get a more finished looking concept. We won't go step by step in creating every part of a particular model, but rather talk about the methods you can use to get your creature concepts created as efficiently as possible.