ورود به حسابــ کاربری
عضویتــ در سایت کلمـه عبور را فراموش کرده اید؟

    راهنمای کاربر آرنولد برای سینما 4D



    Solid Angle Arnold v4.0.3 for Cinema 4D R21

    راهنمای کاربر آرنولد برای سینما 4D

    توضیحات 

    دانلود پلاگین Arnold برای سینما فوردی : یک موتور رندر 3 بعدی قدرتمند و حرفه ایی می باشد که توسط کمپانی Solid Angle برای رندر مدل های ساخته شده توسط نرم افزار هایی مانند: Houdini، 3ds Max، Maya و … ارائه شده است. این موتور رندر در جریان کاری بیش از 300 استودیو در سراسر جهان از جمله ILM، Framestore، MPC، The Mill و Digic Pictures استفاده شده است. و در دهها فیلم از جمله خانه هیولا، حاشیه اقیانوس آرام، گرانش و … به عنوان یک رندر قدرتمند مورد استفاده قرار گرفته است. این برنامه به عنوان یک رندر مستقل در لینوکس، ویندوز و مک عمل کرده و از طریق پلاگین هایی برای Maya، Softimage، Houdini و Katana قابل دسترس می باشد. Arnold for Cinema 4D یا به اختصار C4DtoA در واقع همانند پلی بین نرم افزار Cinema 4D و موتور رندر آرنولد عمل می کند.

    ویژگی های پلاگین Solid Angle Cinema4D to Arnold : 

    • رندرینگ توزیع تک فریم
    • یک ویرایشگر متریال مبتنی بر نود
    • پشتیبانی از Particles و nParticles
    • ادغام و یکپارچه سازی کامل با قابلیت های Cinema4D
    • پشتیبانی از پلاگین های X-Particles و Turbulence FD
    • رندر تعاملی (IPR) برای مشاهده فوری و بدون وقفه تغییرات


    راهنمای نصب در ویندوز :

    • پلاگین را نصب کنید.
    • task manager ویندوز را باز کنید در تب services گزینه RLM را پیدا کرده و stop کنید.
    • فایل های rlm.exe ، rlmultil.exe ، solidangle.lic ، solidangle.set موجود در پوشه amp > solidangle_rlm_win را کپی کنید و در مسیر نصب RLM که در یکی از مسیر های موجود زیر است پیست کنید.
    • C:\Program Files\RLM یا C:\Program Files\solidangle\RLM یا C:\solidangle\RLM (اگر این مسیر ها وجود ندارند آن ها را ایجاد کنید)
    • solidangle_client.lic موجود در فایلهای دانلودی را کپی کنید و در مسیر نصب سینما فوردی در مسیر زیر جایگزین فایل اصلی کنید.
    • plugins\C4DtoA\arnold\bin
    • task manager ویندوز را باز کنید در تب services گزینه RLM را پیدا کرده و Start کنید.
    • پلاگین فعال شد.


    در صورتی که پلاگین RLM را شناسای نکرد اقدامات زیر را انجام دهید.

    • باید یک System Variable جدید را مطابق این مراحل در مسیر زیر ایجاد کنید.
    • به مسیر System>Advanced system settings>Environment Variables در ویندوز بروید.
    • در قسمت Sytem variables بر روی New کیلک کنید.
    • در فیلد Variable Name عبارت solidangle_LICENSE
    • در فیلد Variable value عبارت 5053@localhost را وارد کنید و روی OK کلیک کنید.


    راهنمای نصب در مک :

    • دقت داشته باشید که در هنگام نصب و اجرای پلاگین اینترنت سیستم باید قطع باشد.
    • در صورتی که نسخه های قبلی از این پلاگین را نصب دارید حتما قبل از نصب نسخه جدید، نسخه قدیمی را حذف کنید.
    • پلاگین را نصب کنید.
    • terminal را باز کنید cd را تایپ کنید و پوشه AMPED را به داخل terminal بکشید و رها کنید سپس اینتر را بزنید.
    • دستور sudo chmod +x ./rlm را وارد کنید و اینتر را بزنید.
    • در این مرحله نیاز است که رمز ورود به کامپیوتر را وارد کنید.
    • دستور sudo chmod + x ./rlmutil را وارد کرده و اینتر را بزنید.
    • سپس دستور sudo ./rlm را وارد کرده و اینتر را بزنید.
    • مرورگر را باز کنید و localhost:5054 را وارد کنید در این مرحله حتما باید صفحه RLM مشاهده شود.
    • پلاگین فعال شد.
    • نکته: در سیستم عامل مک هر بار برای اجرای این پلاگین باید تمام این مراحل انجام شود.


    منبع توضیحات پلاگین سایت CGkok می باشد.

    سیستم مورد نیاز

    • سینما 4 بعدی

             R21.026 و بالاتر

             R23.008 و بالاتر

             S24.111 و بالاتر

             R25.010 و بالاتر

    • ویندوز 10 یا جدیدتر، با Visual Studio 2019 قابل توزیع مجدد.
    • لینوکس با حداقل glibc 2.17 و libstdc++ 4.8.5 (gcc 4.8.5). این معادل RHEL/CentOS 7 است.
    • macOS 10.13 یا جدیدتر
    • CPU ها باید از مجموعه دستورالعمل های SSE4.1 پشتیبانی کنند. مدل های مک اپل با تراشه سری M در حالت Rosetta 2 پشتیبانی می شوند.رندر GPU فقط در ویندوز و لینوکس کار می کند و به یک پردازنده گرافیکی NVIDIA با معماری Ampere، Turing، Volta، Pascal یا Maxwell نیاز دارد. توصیه می کنیم از درایورهای 470.74 یا بالاتر در لینوکس و 472.12 (Quadro)، 472.12 (GeForce) یا بالاتر در ویندوز استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر به شروع کار با آرنولد GPU مراجعه کنید.
    • حذف‌کننده Optix™ به یک پردازنده گرافیکی NVidia با قابلیت محاسبه CUDA™ نسخه ۵.۰ و بالاتر نیاز دارد.


    باگ های رفع شده در این پلاگین :

    C4DTOA-2597 — Attribute Editor resets in R25 when the graph has a vector type shader (Requires Cinema 4D R25.113 or higher)

    C4DTOA-2611 — Attribute Editor resets in R25 when the material is referenced (Requires Cinema 4D R25.113 or higher)

    C4DTOA-2639 — Multi-Instances are not rendering

    C4DTOA-2640 — Crash when rendering an animated XRef under a Cloner

    C4DTOA-2642 — Crash when opening a scene while the IPR window is open

    C4DTOA-2643 — Crash when opening the IPR window with isolate selected locked

    C4DTOA-2644 — Wrong debug shading label displayed in the IPR status bar

    C4DTOA-2648 — Loading and saving AOV presets shows an error

    C4DTOA-2653 — Colors exported from the Node Editor incorrectly when the legacy color manager is used
    C4DTOA-2654 — Crash when referencing an old Arnold Material in the Node Editor
    C4DTOA-2655 — Displacement shader in the Node Editor gives an error when the input is linked
    C4DTOA-2656 — Wrong color space transform when exporting C4D noise shader color
    C4DTOA-2657 — Wrong color space in material previews
    C4DTOA-2658 — Color correct shader is displayed black in the viewport
    C4DTOA-2663 — Wrong Vertex Map shader UI in the Node Material
    C4DTOA-2664 — Vertex Map shader in Node Material does not render
    C4DTOA-2665 — Curvature shader in Node Material gives error
    C4DTOA-2666 — Time type parameters are not displayed in the Node Editor in Cinema 4D R25
    ARNOLD-11890 — Crash with overlapping dielectrics using the same priority with only one using an interior closure
    ARNOLD-11728 — Performance regression on some scenes introduced in Arnold 7.0.0.0
    ARNOLD-11282 — Curve face index assignment to 0xFFFFFFFF causing crashes
    ARNOLD-11875 — [GPU] Disabling lights interactively only works once
    ARNOLD-11844 — [GPU] Error when interactively loading scenes with an atmosphere
    ARNOLD-11782 — [GPU] Crash with empty grids in OpenVDB files
    usd#933 Set Product Metadata
    usd#953 AiMsgSet functions need to be called with a render session
    usd#941 Avoid linking with hdx for older USD versions
    usd#951 AiResolvePath is not called with a procedural file type
    usd#962 Support building arnold-usd against USD 21.11

    مشاهده توضیحاتــ انگلیسی

     

    C4DtoA 4.0.3 uses Arnold 7.0.0.2 and is a minor feature release bringing support for the User Data tag and a number of bug fixes

    Cinema 4D S24 and R25 related issues in the legacy Arnold Shader Network Editor:

    Drag & drop nodes to the node editor does not work as expected:
    Drag & drop an Arnold Material to create a reference. A Cinema 4D Object Operator node is created instead of an Arnold Material reference node.
    Drag & drop an object to create an object reference. A Cinema 4D Object Operator node is created instead of an Arnold object node.
    Drag & drop a Vertex Map to create a Vertex Map shader. A Cinema 4D Object Operator node is created instead of an Arnold Vertex Map shader.
    Ctrl + drag a shader in the node editor in S24 creates two copies instead of one. shift + drag and Shift + Alt + drag does not work.


    Installation
    Download the Arnold for Cinema4D plugin
    Follow these installation instructions.
    System Requirements
    Cinema 4D
    R21.026 and above
    R23.008 and above
    S24.111 and above
    R25.010 and above

    Windows 10 or later, with the Visual Studio 2019 redistributable.
    Linux with at least glibc 2.17 and libstdc++ 4.8.5 (gcc 4.8.5). This is equivalent to RHEL/CentOS 7.
    macOS 10.13 or later.
    CPUs need to support the SSE4.1 instruction set. Apple Mac models with M series chip are supported under Rosetta 2 mode.
    GPU rendering works on Windows and Linux only and requires an NVIDIA GPU of the Ampere, Turing, Volta, Pascal, or Maxwell architecture. We recommend using the 470.74 or higher drivers on Linux and 472.12 (Quadro), 472.12 (GeForce), or higher on Windows. See Getting Started with Arnold GPU for more information.
    Optix™ denoiser requires an NVidia GPU with CUDA™ Compute Capability 5.0 and above.
    Enhancements
    User Data tag: User data attributes defined on a Cinema 4D User Data tag, assigned to the object or its parents, are now exported to Arnold. (C4DTOA-2205)

    Bug Fixes
    C4DTOA-2597 - Attribute Editor resets in R25 when the graph has a vector type shader (Requires Cinema 4D R25.113 or higher)

    C4DTOA-2611 - Attribute Editor resets in R25 when the material is referenced (Requires Cinema 4D R25.113 or higher)

    C4DTOA-2639 - Multi-Instances are not rendering

    C4DTOA-2640 - Crash when rendering an animated XRef under a Cloner

    C4DTOA-2642 - Crash when opening a scene while the IPR window is open

    C4DTOA-2643 - Crash when opening the IPR window with isolate selected locked

    C4DTOA-2644 - Wrong debug shading label displayed in the IPR status bar

    C4DTOA-2648 - Loading and saving AOV presets shows an error

    C4DTOA-2653 - Colors exported from the Node Editor incorrectly when the legacy color manager is used
    C4DTOA-2654 - Crash when referencing an old Arnold Material in the Node Editor
    C4DTOA-2655 - Displacement shader in the Node Editor gives an error when the input is linked
    C4DTOA-2656 - Wrong color space transform when exporting C4D noise shader color
    C4DTOA-2657 - Wrong color space in material previews
    C4DTOA-2658 - Color correct shader is displayed black in the viewport
    C4DTOA-2663 - Wrong Vertex Map shader UI in the Node Material
    C4DTOA-2664 - Vertex Map shader in Node Material does not render
    C4DTOA-2665 - Curvature shader in Node Material gives error
    C4DTOA-2666 - Time type parameters are not displayed in the Node Editor in Cinema 4D R25
    ARNOLD-11890 - Crash with overlapping dielectrics using the same priority with only one using an interior closure
    ARNOLD-11728 - Performance regression on some scenes introduced in Arnold 7.0.0.0
    ARNOLD-11282 - Curve face index assignment to 0xFFFFFFFF causing crashes
    ARNOLD-11875 - [GPU] Disabling lights interactively only works once
    ARNOLD-11844 - [GPU] Error when interactively loading scenes with an atmosphere
    ARNOLD-11782 - [GPU] Crash with empty grids in OpenVDB files
    usd#933 Set Product Metadata
    usd#953 AiMsgSet functions need to be called with a render session
    usd#941 Avoid linking with hdx for older USD versions
    usd#951 AiResolvePath is not called with a procedural file type
    usd#962 Support building arnold-usd against USD 21.11

     

    تصـاویر نمونـه
    برای بزرگنمایی هر عکس بر روی آن کلیک کنید

    دسته بندی محتوا
    .این محتوا شامل دسته بندی های زیر میباشد
    پلاگین
    جعبـه دانلود
    پسورد کلیه فایل ها www.cgtools.ir میباشد.
    برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.

وب سایت سی جی تولز با توجه به نیاز گرافیست ها و تری دی کاران به یک مرجع مناسب، احداث گردیده است تا بتواند همواره نیاز کاربران را در این زمینه ارضاء سازد.
خدمات سایت شامل آموزش های سه بعدی، مدل ها، تصاویر و تمامی نیاز های مورد نیاز سه بعدی کاران میباشد.

:::::::: آخـرین نظراتــ کاربران سایتــ :