- در داخل هر شیء بسته به شکل دوبعدی یا روی اجسام مسطح، طبقات ایجاد کنید
- عرض، طول، اندازه دوغاب را به صورت جداگانه کنترل کنید
- به طور تصادفی تخته ها را بچرخانید، آفست و شیب کنید
- به روز رسانی تعاملی برای دریافت بازخورد فوری
- تخصیص بافت ها به صورت تصادفی با استفاده از MultiTexture Map
- اگر Max روی متر تنظیم شود، ایجاد کف در لبه ها می تواند نادرست باشد.
- ایجاد یک طبقه با تعداد زیادی تخته زمان زیادی می برد و آن را شبیه به آویزان شدن مکس می کند، این امر می تواند به راحتی با کشیدن یک اسپینر و تنظیم آن روی بالا یا پایین اتفاق بیفتد. خیلی مراقب باش.
- هنگام ایجاد یک طبقه شورون مهم است که "حداکثر طول" بالاتر از "حداکثر عرض" باشد، در غیر این صورت FloorGenerator سعی می کند یک طبقه با تعداد بی نهایت تخته ایجاد کند و خراب شود.
FloorGenerator 2.10
FloorGenerator یک پلاگین برای 3ds Max (2013 تا 2023) است که اشیاء کف متشکل از تخته های جداگانه را تولید می کند که به راحتی می توان با استفاده از MultiTexture بافت داد. اگر در حال انجام تجسم معماری هستید و نیاز به ساختن کفهایی دارید که کاشی کاری نمیشوند و میتوانید از نزدیک بدون هیچ گونه پیکسیشن ببینید، این ابزار عالی است.
FloorGenerator - تنظیمات Floor
Floor Pattern - اگر نسخه کامل را دارید، می توانید بین انواع الگوها در منوی کشویی """floor pattern" جابجا شوید.
Max Length - حداکثر طول تخته را کنترل می کند.
Min Length - حداقل طول تخته را کنترل می کند. به طور پیش فرض روی "Max Length" قفل شده است.
Spread - اگر تخته هایی با طول متغیر دارید، تنظیم "Spread" توزیع بین دو اندازه را کنترل می کند، 0.5 طول به طور مساوی توزیع شده است، مقدار Spread پایین تعداد زیادی تخته بلند و فقط چند تخته کوتاه ایجاد می کند. گسترش زیاد تعداد زیادی تخته کوتاه و فقط چند تخته بلند ایجاد می کند.
Max Width - حداکثر عرضی که یک برد می تواند داشته باشد را کنترل می کند.
Min Width - حداقل طول تخته را کنترل می کند. به طور پیش فرض روی "Max Width " قفل شده است.
Spread - در صورت وجود عرض متغیر، توزیع را برای جزئیات خوانده شده در بالا کنترل می کند.
Grout Len - پهنای دوغاب را در جهت طول کنترل می کند.
Grout Wid - پهنای دوغاب را در جهت عرض کنترل کنید.
Row Offset % - میزان افست هر ردیف تابلو را کنترل می کند.
Extrude H - ارتفاع کف را کنترل می کند.
Bevel H - ارتفاع اریب را در امتداد لبه تخته کنترل می کند.
Outline - عرض اریب را کنترل می کند، به طور پیش فرض در ارتفاع قفل می شود تا یک اریب 45 درجه ایجاد شود.
تنظیمات خاص برای انواع خاصی از floor ها:
Herringbone, Parallel Boards - تعداد تخته هایی که باید کنار هم باشند را کنترل می کند.
Chevron، Angle - زاویه تخته ها را کنترل می کند، از زاویه خیلی بالا استفاده نکنید، ممکن است تخته های زیادی ایجاد کند.
Basket Weave, Sub Boards - تعداد تخته هایی که باید در هر مربع وجود داشته باشد را کنترل می کند.
Hexagon, Radius - اندازه یک کاشی شش ضلعی را کنترل می کند، شعاع به اندازه دایره محدود شده است.
FloorGenerator - Variation Per Board
Max Rotation - کنترل میکند که هر تخته چقدر میتواند به دور خودش بچرخد، اگر به آن اهمیتی نمیدهید، در مورد "Max Overlap" در زیر بخوانید، محدود شده است که تختههای دیگر همپوشانی نداشته باشد.
Min Rotation - حداقل چرخش را کنترل می کند، بنابراین معمولاً باید روی 0 تنظیم شود تا به طور تصادفی بین 0 و مقدار در "Max Rotation" بچرخد.
Spread - توزیع بین حداکثر و حداقل را کنترل می کند، اگر مقدار گسترش کم باشد، تنها چند تخته با حداکثر مقدار چرخانده می شوند، اگر 0.5 باشد، چرخش به طور مساوی توزیع می شود، و اگر زیاد باشد، تخته های بیشتری با حداکثر مقدار چرخانده می شوند. مقدار حداکثر
Max Offset X - کنترل می کند که هر تخته چقدر می تواند در جهت X حرکت کند، معمولاً جهت طول.اگر به آن اهمیتی نمی دهید، در مورد "Max Overlap" در زیر بخوانید، محدود است که تخته های دیگر را همپوشانی نداشته باشد.
Min Offset X - حداقل حرکت را کنترل می کند، بنابراین معمولاً باید روی 0 تنظیم شود تا به طور تصادفی بین 0 و مقدار "Max Offset X" حرکت کند.
Spread - توزیع حرکت را کنترل می کند، برای جزئیات بیشتر بخوانید.
Max/Min Offset Y - همان اصل "Max Offset X" فقط جهت دیگر را کنترل می کند. این به طور پیش فرض روی مقدار X قفل شده است تا به طور تصادفی در هر دو جهت حرکت کند.
Tilt Settings - همان اصل چرخش و افست، شیب زاویه سطح بالایی را تغییر میدهد، این کار تختههای کف یا کاشیهایی را که ناهموار گذاشته شدهاند شبیهسازی میکند.
Max Overlap - به طور پیشفرض تنظیمات بالا اجازه نمیدهند که تختهها با هم همپوشانی داشته باشند، بنابراین برای مشاهده تأثیر چرخش یا افست تصادفی باید اندازه دوغاب نسبتاً بزرگ داشته باشید تا تختهها جایی برای حرکت داشته باشند، اگر به آن اهمیتی نمیدهید. با کمی همپوشانی می توانید "Max Overlap " را افزایش دهید.
FloorGenerator - General
Scale- این مقیاس کل طبقه را بالا یا پایین می کند.
Direction - جهت کف را کنترل می کند، آن را تغییر دهید تا همه تخته ها بچرخند.
Seed -Seed تمام تصادفیسازیها را تغییر دهید.
Offset X - همه تابلوها را در جهت X حرکت می دهد.
Offset Y - تمام صفحه را در جهت Y حرکت می دهد.
WeldThr - این رئوس نزدیک به یکدیگر را جوش می دهد، اگر در حال ایجاد یک طبقه با شکل نامنظم هستید، ممکن است در گوشه های خاصی تخته های بسیار کوچکی داشته باشید، ممکن است اریب بزرگتر از تخته باشد و اگر از صفحه استفاده کنید عجیب به نظر می رسد. عملکرد جوش گاهی اوقات می توانید تخته های کوچک را حذف کنید.
FloorGenerator - UV Settings
همه تابلوها نقشه UV خود را دریافت خواهند کرد، اندازه نقشه برداری همیشه با اندازه بزرگترین برد یکسان خواهد بود.
UV Channel - کنترل می کند که UV از کدام کانال استفاده کند.
Random Flip Mapping U - نقشه برداری به طور تصادفی از محور U برگردانده می شود.
Random Flip Mapping V - نقشه برداری به طور تصادفی از محور V برگردانده می شود.
Random Offset U - اگر تخته ها دارای اندازه متغیر باشند، نقشه برداری به طور تصادفی جابجا می شود تا مرکز بافت هر بار استفاده نشود.
Random Offset V - اگر تابلوها دارای اندازه متغیر باشند، نقشه برداری به طور تصادفی افست می شود.
FloorGenerator - Update
اگر در حال ایجاد طبقات بسیار بزرگ هستید، محاسبه می تواند بسیار کند باشد، بنابراین اگر نمی خواهید هر بار که تنظیمی تغییر می کند به روز شود، می توانید آن را طوری تنظیم کنید که به صورت دستی به روز شود.
FloorGenerator - Save/Load Presets
اگر می خواهید بعداً از طبقه استفاده کنید، می توانید تمام تنظیمات را در یک فایل .ini ذخیره کنید. هنگامی که یک طبقه را بارگیری می کنید، ممکن است لازم باشد روی به روز رسانی کلیک کنید.
مشکلات شناخته شده