ورود به حسابــ کاربری
عضویتــ در سایت کلمـه عبور را فراموش کرده اید؟

    آموزش پلاگین FloorGenerator در تری دی مکس



    FloorGenerator V2.10

    آموزش پلاگین FloorGenerator در تری دی مکس

    FloorGenerator 2.10
    FloorGenerator یک پلاگین برای 3ds Max (2013 تا 2023) است که اشیاء کف متشکل از تخته های جداگانه را تولید می کند که به راحتی می توان با استفاده از MultiTexture بافت داد. اگر در حال انجام تجسم معماری هستید و نیاز به ساختن کف‌هایی دارید که کاشی کاری نمی‌شوند و می‌توانید از نزدیک بدون هیچ گونه پیکسیشن ببینید، این ابزار عالی است.

    • در داخل هر شیء بسته به شکل دوبعدی یا روی اجسام مسطح، طبقات ایجاد کنید
    • عرض، طول، اندازه دوغاب را به صورت جداگانه کنترل کنید
    • به طور تصادفی تخته ها را بچرخانید، آفست و شیب کنید
    • به روز رسانی تعاملی برای دریافت بازخورد فوری
    • تخصیص بافت ها به صورت تصادفی با استفاده از MultiTexture Map


    FloorGenerator - تنظیمات Floor 
    Floor Pattern - اگر نسخه کامل را دارید، می توانید بین انواع الگوها در منوی کشویی """floor pattern" جابجا شوید.

    Max Length - حداکثر طول تخته را کنترل می کند.
    Min Length - حداقل طول تخته را کنترل می کند. به طور پیش فرض روی "Max Length" قفل شده است.
    Spread - اگر تخته هایی با طول متغیر دارید، تنظیم "Spread" توزیع بین دو اندازه را کنترل می کند، 0.5 طول به طور مساوی توزیع شده است، مقدار Spread پایین تعداد زیادی تخته بلند و فقط چند تخته کوتاه ایجاد می کند. گسترش زیاد تعداد زیادی تخته کوتاه و فقط چند تخته بلند ایجاد می کند.

    Max Width - حداکثر عرضی که یک برد می تواند داشته باشد را کنترل می کند.
    Min Width - حداقل طول تخته را کنترل می کند. به طور پیش فرض روی "Max Width " قفل شده است.
    Spread - در صورت وجود عرض متغیر، توزیع را برای جزئیات خوانده شده در بالا کنترل می کند.

    Grout Len - پهنای دوغاب را در جهت طول کنترل می کند.
    Grout Wid - پهنای دوغاب را در جهت عرض کنترل کنید.

    Row Offset % - میزان افست هر ردیف تابلو را کنترل می کند.

    Extrude H - ارتفاع کف را کنترل می کند.
    Bevel H - ارتفاع اریب را در امتداد لبه تخته کنترل می کند.
    Outline - عرض اریب را کنترل می کند، به طور پیش فرض در ارتفاع قفل می شود تا یک اریب 45 درجه ایجاد شود.

    تنظیمات خاص برای انواع خاصی از floor ها:

    Herringbone, Parallel Boards - تعداد تخته هایی که باید کنار هم باشند را کنترل می کند.
    Chevron، Angle - زاویه تخته ها را کنترل می کند، از زاویه خیلی بالا استفاده نکنید، ممکن است تخته های زیادی ایجاد کند.
    Basket Weave, Sub Boards - تعداد تخته هایی که باید در هر مربع وجود داشته باشد را کنترل می کند.
    Hexagon, Radius - اندازه یک کاشی شش ضلعی را کنترل می کند، شعاع به اندازه دایره محدود شده است.

    FloorGenerator - Variation Per Board
    Max Rotation - کنترل می‌کند که هر تخته چقدر می‌تواند به دور خودش بچرخد، اگر به آن اهمیتی نمی‌دهید، در مورد "Max Overlap" در زیر بخوانید، محدود شده است که تخته‌های دیگر همپوشانی نداشته باشد.
    Min Rotation - حداقل چرخش را کنترل می کند، بنابراین معمولاً باید روی 0 تنظیم شود تا به طور تصادفی بین 0 و مقدار در "Max Rotation" بچرخد.
    Spread - توزیع بین حداکثر و حداقل را کنترل می کند، اگر مقدار گسترش کم باشد، تنها چند تخته با حداکثر مقدار چرخانده می شوند، اگر 0.5 باشد، چرخش به طور مساوی توزیع می شود، و اگر زیاد باشد، تخته های بیشتری با حداکثر مقدار چرخانده می شوند. مقدار حداکثر

    Max Offset X - کنترل می کند که هر تخته چقدر می تواند در جهت X حرکت کند، معمولاً جهت طول.اگر به آن اهمیتی نمی دهید، در مورد "Max Overlap" در زیر بخوانید، محدود است که تخته های دیگر را همپوشانی نداشته باشد.
    Min Offset X - حداقل حرکت را کنترل می کند، بنابراین معمولاً باید روی 0 تنظیم شود تا به طور تصادفی بین 0 و مقدار "Max Offset X" حرکت کند.
    Spread - توزیع حرکت را کنترل می کند، برای جزئیات بیشتر بخوانید.

    Max/Min Offset Y - همان اصل "Max Offset X" فقط جهت دیگر را کنترل می کند. این به طور پیش فرض روی مقدار X قفل شده است تا به طور تصادفی در هر دو جهت حرکت کند.

    Tilt Settings - همان اصل چرخش و افست، شیب زاویه سطح بالایی را تغییر می‌دهد، این کار تخته‌های کف یا کاشی‌هایی را که ناهموار گذاشته شده‌اند شبیه‌سازی می‌کند.

    Max Overlap - به طور پیش‌فرض تنظیمات بالا اجازه نمی‌دهند که تخته‌ها با هم همپوشانی داشته باشند، بنابراین برای مشاهده تأثیر چرخش یا افست تصادفی باید اندازه دوغاب نسبتاً بزرگ داشته باشید تا تخته‌ها جایی برای حرکت داشته باشند، اگر به آن اهمیتی نمی‌دهید. با کمی همپوشانی می توانید "Max Overlap " را افزایش دهید.


    FloorGenerator - General

    Scale- این مقیاس کل طبقه را بالا یا پایین می کند.
    Direction - جهت کف را کنترل می کند، آن را تغییر دهید تا همه تخته ها بچرخند.
    Seed -Seed تمام تصادفی‌سازی‌ها را تغییر دهید.
    Offset X - همه تابلوها را در جهت X حرکت می دهد.
    Offset Y - تمام صفحه را در جهت Y حرکت می دهد.
    WeldThr - این رئوس نزدیک به یکدیگر را جوش می دهد، اگر در حال ایجاد یک طبقه با شکل نامنظم هستید، ممکن است در گوشه های خاصی تخته های بسیار کوچکی داشته باشید، ممکن است اریب بزرگتر از تخته باشد و اگر از صفحه استفاده کنید عجیب به نظر می رسد. عملکرد جوش گاهی اوقات می توانید تخته های کوچک را حذف کنید.


    FloorGenerator - UV Settings

    همه تابلوها نقشه UV خود را دریافت خواهند کرد، اندازه نقشه برداری همیشه با اندازه بزرگترین برد یکسان خواهد بود.

    UV Channel - کنترل می کند که UV از کدام کانال استفاده کند.
    Random Flip Mapping U - نقشه برداری به طور تصادفی از محور U برگردانده می شود.
    Random Flip Mapping V - نقشه برداری به طور تصادفی از محور V برگردانده می شود.
    Random Offset U - اگر تخته ها دارای اندازه متغیر باشند، نقشه برداری به طور تصادفی جابجا می شود تا مرکز بافت هر بار استفاده نشود.
    Random Offset V - اگر تابلوها دارای اندازه متغیر باشند، نقشه برداری به طور تصادفی افست می شود.


    FloorGenerator - Update

    اگر در حال ایجاد طبقات بسیار بزرگ هستید، محاسبه می تواند بسیار کند باشد، بنابراین اگر نمی خواهید هر بار که تنظیمی تغییر می کند به روز شود، می توانید آن را طوری تنظیم کنید که به صورت دستی به روز شود.

    FloorGenerator - Save/Load Presets

    اگر می خواهید بعداً از طبقه استفاده کنید، می توانید تمام تنظیمات را در یک فایل .ini ذخیره کنید. هنگامی که یک طبقه را بارگیری می کنید، ممکن است لازم باشد روی به روز رسانی کلیک کنید.

    مشکلات شناخته شده

    •  اگر Max روی متر تنظیم شود، ایجاد کف در لبه ها می تواند نادرست باشد.
    • ایجاد یک طبقه با تعداد زیادی تخته زمان زیادی می برد و آن را شبیه به آویزان شدن مکس می کند، این امر می تواند به راحتی با کشیدن یک اسپینر و تنظیم آن روی بالا یا پایین اتفاق بیفتد. خیلی مراقب باش.
    • هنگام ایجاد یک طبقه شورون مهم است که "حداکثر طول" بالاتر از "حداکثر عرض" باشد، در غیر این صورت FloorGenerator سعی می کند یک طبقه با تعداد بی نهایت تخته ایجاد کند و خراب شود.
    مشاهده توضیحاتــ انگلیسی

     

    FloorGenerator 2.10
    FloorGenerator is a plugin for 3ds Max (2013 to 2023) which generates floor objects consisting of individual boards which can easily be textured using MultiTexture. It’s a great tool if you’re doing architecture visualization and need to make floors that are NOT going to tile and that you can see up close without any pixilation.

    • Create floors inside any closed 2D shape object, or on flat objects
    •  Control width, length, grout size individually
    • Randomly rotate, offset and tilt boards
    • Interactive update to get instant feedback
    • Assign textures randomly using MultiTexture Map


    FloorGenerator - Floor Settings
    Floor Pattern - If you have the full version you can switch between the types of patterns in the """Floor Pattern" Drop down menu.

    Max Length - Controls the maximum length a board can be.
    Min Length - Controls the minimum length a board can be. By default locked to the "Max Length".
    Spread - If you have boards with variable length the "Spread" setting will control the distribution between the two sizes, 0,5 the length is evenly distributed, a low Spread value creates a lot of long boards and only a few short ones, a high spread creates a lot of short boards and only a few long ones.

    Max Width - Controls the maximum width a board can be.
    Min Width - Controls the minimum length a board can be. By default locked to the "Max Width".
    Spread - Controls the distribution if there is variable width, for details read above.

    Grout Len - Controls the width of the grout in the length direction.
    Grout Wid - Control the width of the grout in the width direction.

    Row Offset % - Controls how much each row of boards should be offset.

    Extrude H - Controls the height of the floor.
    Bevel H - Controls the height have the bevel along the edge of the board.
    Outline - Controls the width of the bevel, by default it's locked to the height in order to create a 45 degree bevel.

    Settings specific to certain types of floors:

    Herringbone, Parallel Boards - Controls how many boards there should be side by side.
    Chevron, Angle - Controls the angle of the boards, don't use too high angle, it might create A LOT of boards.
    Basket Weave, Sub Boards - Controls how many boards there should be inside each square.
    Hexagon, Radius - Controls the size of one hexagon tile, the radius is the size of the circumscribed circle.

    FloorGenerator - Variation Per Board
    Max Rotation - Controls how much each board can rotate around itself, it is restricted to not overlap other boards, if you don't care about that read about "Max Overlap" below.
    Min Rotation - Controls the minimum rotation, so should normally be set to 0 to randomly rotate between 0 and the value in "Max Rotation".
    Spread - Controls the distribution between Max and Min, if the spread value is low then only a few boards will be rotated with the maximum value, if it's 0,5 the rotation is evenly distributed, and if it's high more boards will be rotated with the Max value.

    Max Offset X - Controls how much each board can move in the X direction, usually the length direction., it is restricted to not overlap other boards, if you don't care about that read about "Max Overlap" below.
    Min Offset X - Controls the minimum movement, so should normally be set to 0 to randomly move between 0 and the value in "Max Offset X".
    Spread - Controls the distribution of the movement, for details read above.

    Max/Min Offset Y - Same principle as "Max Offset X" it just controls the other direction. This is by default locked to the X value to randomly move in both directions.

    Tilt Settings - Same principle as the rotation and offset, tilt changes the angle of the top surface, this simulates floorboards or tiles that are laid uneven.

    Max Overlap - By default the settings above will not allow boards to overlap, so to see the effect of random rotation or offset you need to have a relative large grout size so the boards have place to move around, if you don't care about a bit of overlapping you can raise the "Max Overlap".


    FloorGenerator - General

    Scale - This scales the entire floor up or down.
    Direction - Controls the direction of the floor, change it to rotate all boards.
    Seed - Change the seed of all the randomization.
    Offset X - Moves all boards in the X direction.
    Offset Y - Moves all board in the Y direction.
    WeldThr - This welds vertices that are close to each other, if you are creating a floor with an irregular shape you might get very small boards at certain corners, the bevel might be bigger than the board and it will look weird, if you use the weld function you can sometimes eliminate the small boards.


    FloorGenerator - UV Settings

    All boards will receive their own UV mapping, the size of the mapping will always be identical to the size of the largest board.
    UV Channel - Controls which channel the UV's should use.
    Random Flip Mapping U - Mapping will randomly be flipped of the U axis.
    Random Flip Mapping V - Mapping will randomly be flipped of the V axis.
    Random Offset U - If boards have variable size the mapping will be randomly offset so the center of the texture isn't used every time.
    Random Offset V - If boards have variable size the mapping will be randomly offset.


    FloorGenerator - Update

    If you are creating very large floors the calculation can be very slow, so if you don't want it to update every time a setting is changed you can set it to update manually.


    FloorGenerator - Save/Load Presets

    If you want to use the floor later you can save all the settings to a .ini file. When you load a floor it might be necessary to click update.
    Known issues

    • If Max is set to Meters the floor creation at the edges can be inaccurate.
    • Creating a floor with A LOT of boards will take a very long time and will make it look like Max hangs, this can easily happen by dragging a spinner and setting it either to high or low. So be careful.
    • When creating a chevron floor it is important "Max Length" is higher than "Max Width", if not FloorGenerator will attempt to create a floor with infinite number of boards and crash.

     

    ویدئـو پیش نمایش
    این ویدئو نمایش دهنده قسمتی از محتوا میباشد

    دسته بندی محتوا
    .این محتوا شامل دسته بندی های زیر میباشد
    پلاگین
    جعبـه دانلود
    پسورد کلیه فایل ها www.cgtools.ir میباشد.

    فقط اعضای VIP قادر به دیدن لینک ها میباشند.

    برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.

وب سایت سی جی تولز با توجه به نیاز گرافیست ها و تری دی کاران به یک مرجع مناسب، احداث گردیده است تا بتواند همواره نیاز کاربران را در این زمینه ارضاء سازد.
خدمات سایت شامل آموزش های سه بعدی، مدل ها، تصاویر و تمامی نیاز های مورد نیاز سه بعدی کاران میباشد.

:::::::: آخـرین نظراتــ کاربران سایتــ :