در این آموزش ، Robert Nederhorst (سرپرست VFX در Archetype) تمام مراحل چگونگی ایجاد ضربه را نشان می دهد. او در ابتدا با ایجاد یک HDRI با استفاده از PTGui شروع می کند و با یک کامپوزیت نهایی به پایان می رسد. پس از ساخت HDRI ، راب برای تولید سایه و رندر به مایا می رود و با استفاده از VRay پاس های مختلف و لایه های شات را تولید می کند. هنگامی که صفحه تمیز شد و شخصیت سه بعدی درجه بندی رنگ شد و در شات یکپارچه شد ، وی یک "gizmo" تولید می کند تا به هنرمندان کنترل ویژگیهای مختلف کامپوزیت را بدهد. راب سپس لمس های نهایی را ایجاد می کند ، مانند جلوه های جوی ایجاد شده با استفاده از PhoenixFD ، سوسو زدن فیلم و دانه ، همراه با لرزش واقعی دوربین ، شراره های لنز و اعوجاج لنز برای ایجاد باورپذیرترین نتیجه. معرفی پروژه ساخت HDRI برای روشنایی مبتنی بر تصویر راه اندازی مایا و VRay با استفاده از پروکسی VRay مواد VRay روشنایی تفسیر پاس و لایه ها تنظیم کامپوزیت و پاکسازی صفحه پیش زمینه روتو درجه بندی ، درخشش و عمق ساخت کنترل های Gizmo "Robotron" پویایی سیالات اتمسفر و ققنوس فیلم سوسو زدن لرزش دوربین شعله ور شدن اعوجاج لنز و انحراف فیلم دانه و نظرات بسته شدن
مشاهده توضیحاتــ انگلیسی
In this tutorial, Robert Nederhorst (VFX Supervisor on Archetype) shows the entire process on how a shot came to be. He starts at the beginning by creating an HDRI using PTGui and ends with a final composite. After constructing the HDRI, Rob moves into Maya for shader development and rendering, using VRay to output the various passes and layers for the shot. Once the plate is cleaned up and the 3D character has been color graded and integrated into the shot, he constructs a production “gizmo” to give the artists control over various attributes of the composite. Rob then applies the final touches, like atmospheric effects created using PhoenixFD, film flicker and grain, along with realistic camera shake, lens flares and lens distortion to create the most believable result. Project Introduction Constructing the HDRI for Image Based Lighting Maya and VRay Setup Using VRay Proxy VRay Material Lighting Rendering Passes and Layers Composite Setup & Plate Cleanup Foreground Roto Grading, Glows and Depth Constructing the “Robotron” Gizmo controls Atmospherics and Phoenix Fluid Dynamics Film Flicker Camera Shake Flare Generation Lens Distortion and Aberration Film Grain and Closing Comments