- مدل سازی یک پروژه معماری، منظر، طراحی داخلی یا طراحی صنعتی از ابتدا تا جزئیات.
- تخصیص مصالح در پروژه برای رندر بعدی
- ایجاد پلان های فنی: پلان ها، ارتفاعات و مقاطع و همچنین تصاویر سه بعدی پروژه
- ایجاد رندرهای سه بعدی از مدل های ما به روشی واقعی
- ایجاد انیمیشن در فرمت ویدیویی برای بیان پروژه نهایی به روشی تعاملی تر
- اسکچاپ
آموزش مدلسازی پروژه معماری بابهترین ترکیب تا به حال در یک دوره واحد
Sketchup - Lumion Model and render with the best combo ever
آنچه یاد خواهید گرفت
در این دوره آموزشی اسکچاپ، ما از یک سطح آغازین شروع می کنیم تا در نهایت به تسلط بر برنامه در سطح متخصص بپردازیم. ما تمام ابزارهای Sketchup مانند مواد، سبک ها، صحنه ها، انیمیشن ها، نور خورشید، اتصال به Google-Earth، photomatch، اجزای پویا، زمین ها، پلاگین ها و موارد دیگر را یاد خواهیم گرفت.
این یک دوره بسیار کامل معادل 30 ساعت تدریس است که در آن تئوری و عمل از طریق تمرینات متعددی دست به دست هم می دهند که با کسب دانش بیشتر بر پیچیدگی آن افزوده می شود. این برنامه به گونه ای طراحی شده است که با دانش تخصصی در مورد برنامه به پایان برسد که به ما امکان می دهد با هر پروژه ای با موفقیت روبرو شویم، مهم نیست که چقدر پیچیده باشد.
این دوره از بلوک های مختلف تشکیل شده است:
بلوک فضای کاری ما با ارائه برنامه شروع می کنیم، نحوه نصب صحیح آن را می بینیم، ترجیحات خود و همچنین واحدها را تنظیم می کنیم و شروع به آشنایی با فضای کاری خواهیم کرد. ما یاد خواهیم گرفت که چگونه در محیط سه بعدی Sketchup حرکت کنیم، چگونه با استفاده از نماهای مختلف حرکت کنیم، ابزارهای انتخاب و میانبرهای صفحه کلید را خواهیم دید که گردش کار ما را بسیار سریعتر می کند.
نظریه و مفاهیم. ما شروع به یادگیری مفاهیم مهم و کمی پیچیده تر مانند تفاوت بین خطوط، سطوح، گروه ها و اجزا در اسکچاپ خواهیم کرد. ما همچنین اهمیت وارونگی چهره ها را در لحظات خاص خواهیم دید
طراحی به صورت دو بعدی ما تمام ابزارهای طراحی را به صورت دو بعدی بررسی می کنیم.
طراحی به صورت سه بعدی. زمان آن فرا خواهد رسید که پیچیده ترین ابزارهای برنامه مانند ابزارهای اکستروژن، جابجایی، کپی، چرخش، مقیاس، دنبال کردن من یا مسافت را بررسی کنیم. در این بلوک شاهد عملیات بین جامدات نیز خواهیم بود.
اندازه گیری و متن. که بر روی استفاده از انواع دیگر ابزارهای متمرکز بر اندازه گیری تمرکز می کند، مانند ابزارهای اندازه گیری، اندازه گیری فاصله و زاویه، تغییر موقعیت محورهای مختصات یا ابزار متن و بخش.
سینی های پیش فرض ما به اصطلاح ¨سینی های پیش فرض¨ را خواهیم دید. ما یاد خواهیم گرفت که چگونه از سینی مواد، اطلاعات موجودیت، اجزا، لایهها، سبکها، صحنهها یا آفتاب استفاده کنیم.
ابزار مخصوص. ما برخی دیگر از ابزارهای Sketchup را با اهمیت ویژه خواهیم دید. ما استفاده از کتابخانه انبار، ایجاد زمینها، موقعیت جغرافیایی پروژههای خود را از طریق استفاده از Google Earth، ابزار بسیار جالب photomatch، ایجاد انیمیشنها، مؤلفههای پویا و استفاده از افزونههایی که قابلیتهای آن را گسترش میدهند، مطالعه خواهیم کرد. اسکچاپ تا بتوانیم هر چیزی را که در تخیل ماست مدل سازی کنیم.
خدمات رفاهی. با جنبه های کاربردی برنامه مانند: وارد کردن فایل های dwg، صادرات تصاویر در فرمت های مختلف و همچنین نکات مفید برای بهبود گردش کار بر اساس تجربه من سر و کار خواهد داشت. در نهایت، فصل آخر مقایسه ای بین Lumion و Vray، دو نرم افزار رندر اصلی که بازار به ما ارائه می دهد برای به دست آوردن تصاویر واقعی از مدل های ما در اسکچاپ، انجام می دهد.
چیدمان. ما یک نرم افزار جدید پیوست شده با Sketchup را یاد خواهیم گرفت. Layout به صورت بلادرنگ با Sketchup متصل است و به ما امکان می دهد مدل سه بعدی خود را به صورت حرفه ای ارائه دهیم.
هر یک از این بلوکها با تمرینهای عملی در پایان هر بلوک همراه خواهند بود تا تئوری توضیح داده شده با تمرینهای خاص در مورد آن موضوعات خاص را ایجاد کند.
همچنین برای تجمیع دانش، در پایان تمام بلوک ها، یک پرسشنامه 30 سوالی چند گزینه ای پیشنهاد می شود که دانش آموز دانش نظری خود را از برنامه آزمایش می کند.
بلوک به روز رسانی این دوره در نسخه 2021-2022 ساخته شده است. حقیقت این است که تقریباً هیچ تفاوتی با نسخه های قبلی وجود ندارد. در این بلوک، من هر سال یک کلاس جدید را به روز می کنم که مهمترین پیشرفت ها در آخرین نسخه Sketchup را توضیح می دهد.
برای تکمیل دوره، مدل سازی سه بعدی غرفه نمادین بارسلون توسط معمار آلمانی میس ون در روه به عنوان یک پروژه کاری پیشنهاد شده است. ما در تمام دوره با استفاده از ابزارهایی که در بلوک قبلی یاد گرفتیم روی آن کار خواهیم کرد.
از طریق این پروژه یاد خواهید گرفت:
کنترل مقیاس مدل، استفاده صحیح از گروه ها و کامپوننت ها، استفاده از مولفه های پویا، ترتیب مدل از طریق استفاده از برچسب ها، استفاده صحیح از متریال، استفاده صحیح از مبلمان و عناصر خارج از SKP، قرارگیری صحیح شمال و نور خورشید صحنه ، استفاده هنرمندانه از سبک ها، استفاده از بخش ها، ابعاد و متن و ساخت انیمیشن با فرمت mp4 از صحنه های ما.
LUMION
در این دوره LUMION ما از سطح آغازین شروع می کنیم تا با تسلط بر برنامه در سطح کارشناسی، دوره را به پایان برسانیم. و این فقط حرف نیست. ما با
آن را انجام خواهم داد. تمام تلاش و دانش خود را برای رسیدن به این هدف گذاشته ام. فقط یک شرط وجود دارد ... شما باید دوره را تمام کنید.
ما تمام ابزارهای LUMION 11 مانند کتابخانه ها، مواد، منظره، آب و هوا، انیمیشن ها، نور خورشید، افکت های fx، مرحله بندی متحرک، پس از تولید و بسیاری موارد دیگر را یاد خواهیم گرفت. این یک دوره بسیار کامل معادل 20 ساعت تدریس است که در آن تئوری و عمل از طریق تمرینات متعددی دست به دست هم می دهند که با کسب دانش بیشتر بر پیچیدگی آن افزوده می شود. این طراحی شده است تا با دانش تخصصی در مورد LUMION به پایان برسد که به ما امکان می دهد با هر پروژه ای با موفقیت روبرو شویم، مهم نیست که چقدر پیچیده باشد.
روش تدریس من این است که ابتدا تئوری ابزارها را توضیح دهم تا بعداً دانش آموز بتواند همان مراحلی که در فیلم ها نشان داده شده است را تکرار کند و بتواند بر برنامه مسلط شود. به همین ترتیب، تمرینهایی در پایان هر ماژول و تمرین نهایی پیشنهاد میشود تا به طور قطعی استفاده صحیح از LUMION را یاد بگیرید.
LUMION یک برنامه رندر است که به دلیل استفاده آسان و همچنین سرعت و کیفیت رندرهایش، بازار نرم افزارهای مشاهده سه بعدی را متحول کرده است. این برنامه ای است که برای معماران، برنامه ریزان شهری، طراحان منظر، مهندسان، نقشه کشان، نقشه برداران، طراحان داخلی، طراحان محصول و در واقع هر حرفه ای در بخش طراحی طراحی شده است. بر خلاف سایر برنامههای رندر، به دلیل رابط بصری خود و این واقعیت که پیشنمایش رندر را در زمان واقعی انجام میدهد، متمایز میشود، که اجازه میدهد با دانش عمیقی از نحوه تأثیر تغییرات من بر مدل در لحظه اعمال آنها کار کنید.