ورود به حسابــ کاربری
عضویتــ در سایت کلمـه عبور را فراموش کرده اید؟

    آموزش مدلسازی پروژه معماری بابهترین ترکیب تا به حال در یک دوره واحد



    Sketchup - Lumion Model and render with the best combo ever

    آموزش مدلسازی پروژه معماری بابهترین ترکیب تا به حال در یک دوره واحد

    آنچه یاد خواهید گرفت

    • مدل سازی یک پروژه معماری، منظر، طراحی داخلی یا طراحی صنعتی از ابتدا تا جزئیات.
    • تخصیص مصالح در پروژه برای رندر بعدی
    • ایجاد پلان های فنی: پلان ها، ارتفاعات و مقاطع و همچنین تصاویر سه بعدی پروژه
    • ایجاد رندرهای سه بعدی از مدل های ما به روشی واقعی
    • ایجاد انیمیشن در فرمت ویدیویی برای بیان پروژه نهایی به روشی تعاملی تر
    • اسکچاپ

    در این دوره آموزشی اسکچاپ، ما از یک سطح آغازین شروع می کنیم تا در نهایت به تسلط بر برنامه در سطح متخصص بپردازیم. ما تمام ابزارهای Sketchup مانند مواد، سبک ها، صحنه ها، انیمیشن ها، نور خورشید، اتصال به Google-Earth، photomatch، اجزای پویا، زمین ها، پلاگین ها و موارد دیگر را یاد خواهیم گرفت.

    این یک دوره بسیار کامل معادل 30 ساعت تدریس است که در آن تئوری و عمل از طریق تمرینات متعددی دست به دست هم می دهند که با کسب دانش بیشتر بر پیچیدگی آن افزوده می شود. این برنامه به گونه ای طراحی شده است که با دانش تخصصی در مورد برنامه به پایان برسد که به ما امکان می دهد با هر پروژه ای با موفقیت روبرو شویم، مهم نیست که چقدر پیچیده باشد.

    این دوره از بلوک های مختلف تشکیل شده است:

    بلوک فضای کاری ما با ارائه برنامه شروع می کنیم، نحوه نصب صحیح آن را می بینیم، ترجیحات خود و همچنین واحدها را تنظیم می کنیم و شروع به آشنایی با فضای کاری خواهیم کرد. ما یاد خواهیم گرفت که چگونه در محیط سه بعدی Sketchup حرکت کنیم، چگونه با استفاده از نماهای مختلف حرکت کنیم، ابزارهای انتخاب و میانبرهای صفحه کلید را خواهیم دید که گردش کار ما را بسیار سریعتر می کند.

    نظریه و مفاهیم. ما شروع به یادگیری مفاهیم مهم و کمی پیچیده تر مانند تفاوت بین خطوط، سطوح، گروه ها و اجزا در اسکچاپ خواهیم کرد. ما همچنین اهمیت وارونگی چهره ها را در لحظات خاص خواهیم دید

    طراحی به صورت دو بعدی ما تمام ابزارهای طراحی را به صورت دو بعدی بررسی می کنیم.

    طراحی به صورت سه بعدی. زمان آن فرا خواهد رسید که پیچیده ترین ابزارهای برنامه مانند ابزارهای اکستروژن، جابجایی، کپی، چرخش، مقیاس، دنبال کردن من یا مسافت را بررسی کنیم. در این بلوک شاهد عملیات بین جامدات نیز خواهیم بود.

    اندازه گیری و متن. که بر روی استفاده از انواع دیگر ابزارهای متمرکز بر اندازه گیری تمرکز می کند، مانند ابزارهای اندازه گیری، اندازه گیری فاصله و زاویه، تغییر موقعیت محورهای مختصات یا ابزار متن و بخش.

    سینی های پیش فرض ما به اصطلاح ¨سینی های پیش فرض¨ را خواهیم دید. ما یاد خواهیم گرفت که چگونه از سینی مواد، اطلاعات موجودیت، اجزا، لایه‌ها، سبک‌ها، صحنه‌ها یا آفتاب استفاده کنیم.

    ابزار مخصوص. ما برخی دیگر از ابزارهای Sketchup را با اهمیت ویژه خواهیم دید. ما استفاده از کتابخانه انبار، ایجاد زمین‌ها، موقعیت جغرافیایی پروژه‌های خود را از طریق استفاده از Google Earth، ابزار بسیار جالب photomatch، ایجاد انیمیشن‌ها، مؤلفه‌های پویا و استفاده از افزونه‌هایی که قابلیت‌های آن را گسترش می‌دهند، مطالعه خواهیم کرد. اسکچاپ تا بتوانیم هر چیزی را که در تخیل ماست مدل سازی کنیم.

    خدمات رفاهی. با جنبه های کاربردی برنامه مانند: وارد کردن فایل های dwg، صادرات تصاویر در فرمت های مختلف و همچنین نکات مفید برای بهبود گردش کار بر اساس تجربه من سر و کار خواهد داشت. در نهایت، فصل آخر مقایسه ای بین Lumion و Vray، دو نرم افزار رندر اصلی که بازار به ما ارائه می دهد برای به دست آوردن تصاویر واقعی از مدل های ما در اسکچاپ، انجام می دهد.

    چیدمان. ما یک نرم افزار جدید پیوست شده با Sketchup را یاد خواهیم گرفت. Layout به صورت بلادرنگ با Sketchup متصل است و به ما امکان می دهد مدل سه بعدی خود را به صورت حرفه ای ارائه دهیم.

    هر یک از این بلوک‌ها با تمرین‌های عملی در پایان هر بلوک همراه خواهند بود تا تئوری توضیح داده شده با تمرین‌های خاص در مورد آن موضوعات خاص را ایجاد کند.

    همچنین برای تجمیع دانش، در پایان تمام بلوک ها، یک پرسشنامه 30 سوالی چند گزینه ای پیشنهاد می شود که دانش آموز دانش نظری خود را از برنامه آزمایش می کند.

    بلوک به روز رسانی این دوره در نسخه 2021-2022 ساخته شده است. حقیقت این است که تقریباً هیچ تفاوتی با نسخه های قبلی وجود ندارد. در این بلوک، من هر سال یک کلاس جدید را به روز می کنم که مهمترین پیشرفت ها در آخرین نسخه Sketchup را توضیح می دهد.

    برای تکمیل دوره، مدل سازی سه بعدی غرفه نمادین بارسلون توسط معمار آلمانی میس ون در روه به عنوان یک پروژه کاری پیشنهاد شده است. ما در تمام دوره با استفاده از ابزارهایی که در بلوک قبلی یاد گرفتیم روی آن کار خواهیم کرد.

    از طریق این پروژه یاد خواهید گرفت:

    کنترل مقیاس مدل، استفاده صحیح از گروه ها و کامپوننت ها، استفاده از مولفه های پویا، ترتیب مدل از طریق استفاده از برچسب ها، استفاده صحیح از متریال، استفاده صحیح از مبلمان و عناصر خارج از SKP، قرارگیری صحیح شمال و نور خورشید صحنه ، استفاده هنرمندانه از سبک ها، استفاده از بخش ها، ابعاد و متن و ساخت انیمیشن با فرمت mp4 از صحنه های ما.

    LUMION

    در این دوره LUMION ما از سطح آغازین شروع می کنیم تا با تسلط بر برنامه در سطح کارشناسی، دوره را به پایان برسانیم. و این فقط حرف نیست. ما با

    آن را انجام خواهم داد. تمام تلاش و دانش خود را برای رسیدن به این هدف گذاشته ام. فقط یک شرط وجود دارد ... شما باید دوره را تمام کنید.

    ما تمام ابزارهای LUMION 11 مانند کتابخانه ها، مواد، منظره، آب و هوا، انیمیشن ها، نور خورشید، افکت های fx، مرحله بندی متحرک، پس از تولید و بسیاری موارد دیگر را یاد خواهیم گرفت. این یک دوره بسیار کامل معادل 20 ساعت تدریس است که در آن تئوری و عمل از طریق تمرینات متعددی دست به دست هم می دهند که با کسب دانش بیشتر بر پیچیدگی آن افزوده می شود. این طراحی شده است تا با دانش تخصصی در مورد LUMION به پایان برسد که به ما امکان می دهد با هر پروژه ای با موفقیت روبرو شویم، مهم نیست که چقدر پیچیده باشد.

    روش تدریس من این است که ابتدا تئوری ابزارها را توضیح دهم تا بعداً دانش آموز بتواند همان مراحلی که در فیلم ها نشان داده شده است را تکرار کند و بتواند بر برنامه مسلط شود. به همین ترتیب، تمرین‌هایی در پایان هر ماژول و تمرین نهایی پیشنهاد می‌شود تا به طور قطعی استفاده صحیح از LUMION را یاد بگیرید.

    LUMION یک برنامه رندر است که به دلیل استفاده آسان و همچنین سرعت و کیفیت رندرهایش، بازار نرم افزارهای مشاهده سه بعدی را متحول کرده است. این برنامه ای است که برای معماران، برنامه ریزان شهری، طراحان منظر، مهندسان، نقشه کشان، نقشه برداران، طراحان داخلی، طراحان محصول و در واقع هر حرفه ای در بخش طراحی طراحی شده است. بر خلاف سایر برنامه‌های رندر، به دلیل رابط بصری خود و این واقعیت که پیش‌نمایش رندر را در زمان واقعی انجام می‌دهد، متمایز می‌شود، که اجازه می‌دهد با دانش عمیقی از نحوه تأثیر تغییرات من بر مدل در لحظه اعمال آنها کار کنید.

    مشاهده توضیحاتــ انگلیسی

     

    What you’ll learn
    Modeling an architecture, landscape, interior design or industrial design project from scratch to detail.
    Assignment of materials in the project for subsequent rendering
    Creation of technical plans: floorplans, elevations and sections as well as 3D images of the project
    Creation of 3D renders of our models in a photorealistic way
    Creation of animations in video format to tell the final project in a more interactive way

    SKETCHUP

    In this Sketchup course we will start from an initiation level to end up mastering the program at an expert level. We will learn all the Sketchup tools such as: materials, styles, scenes, animations, sunlight, connection to Google-Earth, photomatch, dynamic components, terrains, plugins and much more.

    It is a very complete course equivalent to 30 teaching hours where theory and practice go hand in hand through numerous exercises that will increase in complexity as more knowledge is acquired. It is designed to end with expert knowledge about the program that will allow us to face any project successfully, no matter how complex it may be.

    The course consists of different blocks:

    Workspace block. We will start with a presentation of the program, we will see how to install it correctly, we will adjust our preferences as well as the units and we will begin to familiarize ourselves with the workspace. We will learn how to navigate in the three-dimensional environment of Sketchup, how to move using the different views, we will see the selection tools and the keyboard shortcuts that will make our workflow much faster.

    Theory and concepts . We will begin to learn important and slightly more complex concepts such as the difference between lines, surfaces, groups and components within Sketchup. We will also see the importance of inverting faces at specific moments

    Drawing in 2D. We will explore all the drawing tools in 2D.

    Drawing in 3D . It will be time to delve into the most complex tools of the program such as the extrusion tools, move, copy, rotate, scale, follow me or equidistance. In this block we will also see operations between solids.

    Measure and text. Which will focus on the use of other types of tools more focused on measurement, such as dimensioning tools, distance and angle measurement, change of position of the coordinate axes or the text tools and of section.

    Defaut trays. We will see the so-called ¨default trays¨. We will learn how to use the material tray, entity information, components, layers, styles, scenes or sunshine.

    Special tools. We will see some other Sketchup tools of special importance. We will study the use of the wharehouse library, the creation of terrains, the geolocation of our projects through the use of Google Earth, the very interesting photomatch tool, the creation of animations, dynamic components and the use of plugins that extend the capabilities of Sketchup to be able to model everything that is in our imagination.

    Utilities. Will deal with functional aspects of the program such as: importing dwg files, exporting images in different formats, as well as useful tips to improve our workflow based on my experience. Finally, the last chapter will make a comparison between Lumion and Vray, the two main rendering software that the market offers us to obtain photorealistic images from our models made in Sketchup.

    Layout. We will learn a new software attached with Sketchup. Layout is connected in real time with Sketchup and will allow us to make professional presentations of our 3D model.

    Each of these blocks will be accompanied by practical exercises at the end of each block to establish the theory explained with specific exercises on those specific topics.

    Also to consolidate knowledge, at the end of all the blocks, a 30-question multiple choice questionnaire is proposed, where the student will test their theoretical knowledge of the program.

    Updates block. The course is made in the 2021-2022 version.The truth is that there are hardly any differences with the previous versions. In this block I will update a new class every year explaining the most important improvements in the latest Sketchup version.

    To complete the course, the 3D modeling of the iconic Barcelona Pavilion by the German architect Mies Van der Rohe is proposed as a WORK PROJECT. We will work on it during all the course using the tools that we learnt in the previous block.

    Through this project you will learn:

    Control the scale of the model, correct use of groups and components, using dynamic components, model order through the use of tags, correct use of materials, correct use of furniture and elements outside SKP, correct placement of the north and sunlight of the scene, artistic use of styles, use of sections, dimensions and text and making animations in mp4 format from our scenes.

    LUMION

    In this LUMION course we will start from an initiation level to finish finishing the course by mastering the program at an expert level. And this is not just words. We wi

    ll do it. I have put all my effort and knowledge to achieve this goal. There is just one condition…you will have to finish the course.

    We will learn all the tools of LUMION 11 such as: libraries, materials, landscape, weather, animations, sunlight, fx effects, animated phasing, post-production and much more. It is a very complete course equivalent to 20 teaching hours where theory and practice go hand in hand through numerous exercises that will increase in complexity as more knowledge is acquired. It is designed to end with an expert knowledge about LUMION that will allow us to face any project successfully, no matter how complex it may be.

    My way of teaching consists of first explaining the theory of the tools, so that later the student can repeat the same steps that are shown in the videos and is able to master the program. Likewise, exercises are proposed at the end of each module and a final exercise to definitively learn to use LUMION correctly.

    LUMION is a rendering program that has revolutionized the 3D viewing software market due to its ease of use, as well as the speed and quality of its renderings. It is a program designed for architects, urban planners, landscapers, engineers, draftsmen, surveyors, interior designers, product designers and actually any professional in the design sector. It stands out, unlike other rendering programs for its intuitive interface and for the fact that it performs a preview of the render in real time, which allows working with a deep knowledge of how my transformations affect the model the moment they are applied.

     

    تصـاویر نمونـه
    برای بزرگنمایی هر عکس بر روی آن کلیک کنید

    ویدئـو پیش نمایش
    این ویدئو نمایش دهنده قسمتی از محتوا میباشد

    دسته بندی محتوا
    .این محتوا شامل دسته بندی های زیر میباشد
    محتوای ویژه Autodesk Sketchbook Pro دیگر آموزش ها
    جعبـه دانلود
    پسورد کلیه فایل ها www.cgtools.ir میباشد.

    فقط اعضای VIP قادر به دیدن لینک ها میباشند.

    برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.

وب سایت سی جی تولز با توجه به نیاز گرافیست ها و تری دی کاران به یک مرجع مناسب، احداث گردیده است تا بتواند همواره نیاز کاربران را در این زمینه ارضاء سازد.
خدمات سایت شامل آموزش های سه بعدی، مدل ها، تصاویر و تمامی نیاز های مورد نیاز سه بعدی کاران میباشد.

:::::::: آخـرین نظراتــ کاربران سایتــ :