در این دوره با ساخت مدل 3D با استفاده از ابزارهای مدل سازی Blender، شروع به کار خواهید کرد. سپس، شما می توانید به باز کردن UV برسید، بنابراین می توانید بافت ها را اعمال کنید و نقشه های عادی و نقشه های جابجایی را به دارایی اضافه کنید تا بتوانید جزئیات بیشتری را در مش بدون نیاز به هیچ مدل سازی اضافی انجام دهید. در نهایت شما مواد واقع گرایانه را برای دارایی شامل پلاستیک، کاغذ و مایع کولا خواهید ساخت. در پایان این دوره، شما می توانید درک کامل از کل روند ایجاد یک مدل کامل در Blender داشته باشید و در هنگام کار بر روی پروژه های خود، می توانید مهارت های خود را اعمال کنید. نرم افزار مورد نیاز: Blender v2.77.
مشاهده توضیحاتــ انگلیسی
Learn how to take an asset from start to finish in this powerful open source software. In this course, Creating Assets in Blender, you'll learn about the asset creation pipeline in Blender. First, you'll begin by constructing the 3D Model utilizing Blender's many modeling tools. Then, you'll move on to UV Unwrapping so you can apply textures, and add Normal Maps and Displacement Maps to the asset so you can achieve even more detail in the mesh without having to do any extra modeling. Finally, you'll create realistic materials for the asset including plastic, paper, and a cola liquid. By the end of this course, you'll have a strong grasp of the entire asset creation pipeline in Blender and you'll be able to apply your skills when working on your own projects. Software required: Blender v2.77.