پات هد برای اولین بار در سال 2016 توسط تیم فون رودن به عنوان یکی از شخصیت های اصلی CG Cookie ساخته شد.
امروز، جاناتان لمپل، مربی بلندر ما، جان تازهای به پاتهد میدهد و او را در بلندر میدرخشد.Pothead راهنمای شما برای ایجاد کاراکترها در بلندر، قدم به قدم است .در 40 درس، از صحنه پیشفرض Blender... به یک شخصیت کامل میروید که برای یک ماجراجویی زنگزده آماده است.پات هد یک پروژه یادگیری عالی را ایجاد می کند، زیرا او از اشکال عمدتاً ساده تشکیل شده است - اما با چند قطعه پیچیده پرتاب شده است.
فصل 1: مدل سازی سطح سخت و زیربخش
از آنجایی که Pothead از چندین قطعه سطح سخت تشکیل شده است، در فصل 1 این فرصت را خواهیم داشت که در مورد Booleans، Bevels، و چین ها صحبت کنیم.
اما، از آنجایی که او همچنین گرد و صاف است، یاد میگیرید که چگونه آن تکنیکها را در یک گردش کار مدلسازی سطح زیربخش بگنجانید.
فصل 2: باز کردن و آماده سازی بافت UV
فصل دوم بر بازکردن UV و آماده سازی Pothead برای بافت متمرکز است.
این کار کوچکی نیست، اما با تکنیک های مناسب این روند بسیار ساده می شود.
بافتهای نقاشی شده با دست برای تطبیق ظاهر فلز زنگزده مفهومی با سایهزن سهبعدی عالی هستند، بنابراین ما خودمان را در Blender نقاشی میکنیم، اما از برخی بافتهای رویهای برای جزئیات کوچکتر، واضحتر و تصادفیتر نیز کمک خواهیم گرفت.
در پایان، همه چیز را در یک مجموعه بافت آماده می کنیم - بنابراین Pothead می تواند به سرعت در Eevee رندر شود و به هر برنامه دیگری صادر شود.
در 40 درس و بیش از 17 ساعت زمان اجرا، این یک پروژه فوق العاده است که زمینه های زیادی را پوشش می دهد ... و مهارت هایی که شما در پروژه های آینده بی شماری از آنها بهره مند خواهید شد.
مشاهده توضیحاتــ انگلیسی
Pothead was first created in 2016 the great Tim von Rueden as one of the original CG Cookie characters.
Today, our Blender trainer Jonathan Lampel breathes fresh life into Pothead and makes him shine... all in Blender.
Pothead is your guide for creating characters in Blender, step by step
In 40 lessons you'll go from the default Blender scene... to a complete character that's ready for a rusty adventure.
"Pothead makes for a great learning project because he is made up of mostly simple shapes - but with a few complex pieces thrown in."
Chapter 1: Hard Surface and Subdivision Surface Modeling
Because Pothead is made up of several hard surface pieces, we'll get the opportunity to talk about booleans, bevels, and creases in chapter 1.
But, because he's also round and smooth, you'll learn how to incorporate those techniques into a subdivision surface modeling workflow.
Chapter 2: UV Unwrapping and Texturing Preparation
The second chapter focuses on UV unwrapping and preparing Pothead for texturing.
It's no small task, but with the right techniques the process becomes very straightforward.
Hand painted textures are perfect for matching the concept's rusty metal appearance into a 3d shader, so we will paint our own in Blender, but we'll also enlist the help of some procedural textures for the smaller, sharper, and more random details.
At the end, we'll bake everything to one texture set - so Pothead can render quickly in Eevee and be exported to any other application
In 40 lessons and more than 17 hours of runtime, this is a fantastic project that covers a lot of ground...and skills that you will benefit from in countless future projects of your own.