ورود به حسابــ کاربری
عضویتــ در سایت کلمـه عبور را فراموش کرده اید؟

    آموزش جامع وی ری در تردی مکس



    V-Ray 5 Masterclass-Your Complete Guide to V-Ray for 3ds Max

    آموزش جامع وی ری در تردی مکس


    این 983 دقیقه است، بیش از 16 ساعت ویدیوهای درخواستی در 97 درس، همه چیز را در مورد V-Ray برای 3ds Max، از جمله نورپردازی، مواد، دوربین ها، رندر و غیره پوشش می دهد.

    هر دقیقه از هر ویدیو برنامه ریزی شده و برای آن فکر شده است، شما کیفیت درجه یک را که از MographPlus انتظار داشتید را دریافت می کنید.

    فصل 1: مقدمه (31 دقیقه)
    ما دوره را با معرفی V-Ray برای 3ds Max، جایی که ابزارها و عملکردهای مختلف V-Ray را پیدا کنید، شروع می کنیم و شما را در جریان کار کلی راهنمایی می کنیم تا کار خود را با V-Ray از بین ببرید. همانطور که در طول دوره با ACES کار می کنیم، قبل از اینکه در بخش رندر دوره به جزئیات آن برگردیم، نگاهی به نحوه راه اندازی ACES در V-Ray برای 3ds Max در اینجا می اندازیم.

    فصل 2: نورپردازی (109 دقیقه)
    بخش بعدی این دوره همه چیز در مورد نورپردازی است، شما با اصول نورپردازی و تکنیک های مختلف نورپردازی آشنا می شوید و در عین حال با ابزارهای نورپردازی گسترده و منحصر به فردی که V-Ray ارائه می دهد آشنا می شوید.

    • ما در مورد Area Lights، Mesh و IES Lights، Dome Light و نورپردازی مبتنی بر تصویر می آموزیم.
    • ما در مورد V-Ray Sun و Sky صحبت می کنیم، شما یاد می گیرید که چگونه به نورپردازی داخلی و خارجی در V-Ray برای 3ds Max نزدیک شوید.
    • ما با Light Mix آشنا می شویم، یک ابزار نورپردازی تعاملی برای تنظیم رنگ و شدت نورهای شما به صورت Realtime در حین یا بعد از رندر.
    • ما در مورد جلوه های حجمی شگفت انگیز در V-Ray، از جمله Environment Fog و Aerial Perspective آشنا می شویم.

    فصل 3: روشنایی جهانی (69 دقیقه)

    در بخش 3، ما در مورد روشنایی جهانی یا نور غیر مستقیم صحبت می کنیم، ابتدا یاد می گیریم که پرتوهای نور در دنیای واقعی چگونه کار می کنند و V-Ray چگونه رفتار مشابهی را با استفاده از GI شبیه سازی می کند، سپس شروع به یادگیری موتورهای GI مختلف در V-Ray می کنیم، مانند Brute. کش نیرو و سبک ما یاد می گیریم که چگونه از این موتورها در سناریوهای مختلف نورپردازی برای تولید واقعی ترین نور ممکن، مزایا و معایب هر یک و مکان استفاده از آنها استفاده کنیم.

    و در نهایت نحوه رندر کردن انیمیشن های شی بدون سوسو با GI را بیاموزید.


    فصل 4: مواد (277 دقیقه)

    در بخش بعدی از V-Ray 5 Masterclass، ما شروع به بحث در مورد مواد و نقشه های V-Ray می کنیم. نه تنها در مورد تمام مواد خاص V-Ray یاد می‌گیرید، بلکه پس از تماشای این بخش، به اصول سایه‌زنی اصلی و تکنیک‌های پیشرفته در توسعه سایه‌زن مجهز می‌شوید.

    ابتدا با مرورگر دارایی V-Ray که به تازگی اضافه شده است آشنا می شویم، کتابخانه ای گسترده و آماده برای استفاده از V-Ray Material.

    سپس در مورد مواد قدرتمند V-Ray که قادر به ایجاد انواع مواد است، یاد می گیریم، 10 درس عمیق اختصاصی وجود دارد که آن مواد را پوشش می دهد.
    سپس نقشه برداری bump و displacement را در V-Ray کشف می کنیم.

    شما همچنین یاد می گیرید که چگونه با استفاده از مواد FastSSS2، سایه زن بسیار واقعی پوست انسان ایجاد کنید.
    V-Ray Hair Next با جزئیات پوشش داده خواهد شد، استفاده از آن آسان و در عین حال قدرتمند است…
    پس از آن من شما را با یک رویکرد ساده جدید برای ایجاد سایه زن آشنا می کنم، به شما نشان می دهم که چگونه برخی از روزانه ترین سایه زن ها مانند پلاستیک، پارچه، چوب، بتن، فلزات و غیره را ایجاد کنید.
    ما شیدرهای قوی CarPaint و Toon را نیز پوشش خواهیم داد…
    ما یاد می گیریم که چگونه از V-Ray برای ادغام هندسه های سه بعدی در محیط های HDR یا صفحات پشتی عکاسی استفاده کنیم.
    سپس در مورد مواد ترکیبی، دو طرفه، مواد سبک، سایه زن ALsurface، مواد و نقشه OSL، مواد اسکن شده، پراکندگی حجم، مواد سوئیچ، نقشه های انحنا و خاک، نقشه فاصله، چند ساب متن، تریپلنار، تصادفی ساز UVW و بسیاری موارد دیگر آشنا می شویم.

    امیدواریم پس از تماشای این بخش، در ساخت سایه‌زن‌های پیچیده در V-Ray بسیار راحت باشید.


    فصل 5: دوربین (63 دقیقه)

    سپس همه چیز را در مورد دوربین ها، انواع دوربین، عمق میدان، تاری حرکت و هر چیزی که به کار با دوربین در V-Ray مربوط می شود، یاد می گیریم.

    ابتدا دوربین فیزیکی V-Ray را عمیقا بررسی می کنیم، سپس یاد می گیریم که چگونه عمق میدان و تاری حرکت را بدست آوریم، با انواع دوربین های مختلف در V-Ray، رندر سه بعدی استریوسکوپی، جلوه های لنز، نوردهی خودکار و رندرهای آماده VR آشنا می شویم.

    فصل 6: رندر (223 دقیقه)

    بخش ششم این دوره در مورد رندر با وی ری است، ما همه چیز را در مورد اصول نمونه برداری تصویر و ردیابی پرتو با وی ری یاد می گیریم.

    سپس در مورد ACES صحبت می کنیم، سیستمی برای مدیریت رنگ در تمام سطوح تولید، من به شما درک کلی از آنچه ACES است و انجام می دهد، نحوه تنظیم صحیح آن در V-Ray برای 3ds Max به شما می دهم سپس چند مورد را به اشتراک می گذارم. مثال‌هایی برای مقایسه ACES و مدیریت رنگ پیش‌فرض و به شما نشان می‌دهد که چرا ACES خیلی بهتر است و در نهایت چگونه با رندرهای مدیریت شده ACES در پست مقابله کنید.
    سپس در مورد GPU و رندر هیبریدی به صورت عمیق و نحوه استفاده صحیح از V-Ray GPU به عنوان یک موتور رندر اثبات شده تولید صحبت می کنیم.

    سپس نگاهی به تنظیمات V-Ray Frame Buffer و نحوه صادرات فریم های ثابت و انیمیشن ها از V-Ray می اندازیم.
    VFB2 جدید در V-Ray 5 به سختی پوشش داده شده است، چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد، این دنیایی است که به شما امکان می دهد بدون نیاز به برنامه پردازش پست خارجی، نورپردازی، ترکیب، تصحیح رنگ و مقایسه رندرهای خود را انجام دهید.
    ما همچنین حذف‌کننده هوش مصنوعی انویدیا و حذف‌کننده قدرتمند بومی V-Ray را با مثال‌های مقایسه‌ای بسیار عمیق پوشش می‌دهیم. ما یاد می گیریم که چگونه فریم های ثابت و انیمیشن ها را حذف کنیم.

    پس از آن، عمیقاً به موضوع عناصر Render می پردازیم. المان های رندری که وی ری ارائه می دهد چیست و هر کدام شامل چه مواردی است و چگونه می توان آنها را به درستی ذخیره کرد تا در پست استفاده شود و در نهایت ترکیب عناصر رندر در فیوژن پوشش داده خواهد شد، هر دو کامپوزیت معروف بازگشت به زیبایی با عناصر رندر زیبایی و کامپوزیت مخلوط سبک برای اهداف نورپردازی در پست.
    بقیه تنظیمات رندر نیز در چند ویدیو توضیح داده خواهد شد.


    فصل 7: متفرقه (77 دقیقه)

    در بخش بعدی، نگاهی دقیق‌تر به چند موضوع متفرقه، مانند پروکسی V-Ray و واردات alembic، ویژگی‌های جسم و نور، صادرکننده و مبدل صحنه، V-Ray Fur، V-Ray Instancer و Clipper می‌اندازیم.

    ما همچنین در مورد Volume Grid یاد می گیریم، تمام مراحلی را که برای رندر openVDB و سایر فرمت های حجم در V-Ray نیاز دارید و نحوه رندر کردن ابرها، آتش، دود و انفجارهای شگفت انگیز و واقعی با استفاده از V-Ray را به شما نشان می دهم.


    فصل 8: موارد جدید در V-Ray 5.1
    در این بخش با تمام ویژگی‌های جدیدی که به V-Ray 5.1 اضافه شده است آشنا می‌شویم از جمله بخش جدید Translucency در V-Ray Material، Multiple Additive Dome Lights، Masks in VFB، VFB Stamp، Intel Open Image Denoiser، Advanced Material. Override، Camera Lister، Progressive Caustics، عناصر Render جدید، Cosmos، بهبودهای GPU و بسیاری موارد دیگر.

    ما همچنین چند ویدیو را در بخش Material دوره دوباره ضبط کردیم تا آنها را با بخش جدید شفافیت در V-Ray Material سازگار کنیم، از جمله درس "انکسار"، درس "translucency" و درس "How To Basic Shaders" .

    فصل 9: موارد جدید در V-Ray 5.2
    در این بخش، با تمام ویژگی‌های جدیدی که به V-Ray 5.2 اضافه شده‌اند، آشنا می‌شویم، از جمله V-Ray Decal، لایه واضح/تار و پردازش تصویر دسته‌ای در بافر فریم، کنترل مشارکت نور اتمسفر، گزینه‌های Extended Material Override و بیشتر.

    فصل 10: موارد جدید در V-Ray 6
    در این بخش با تمام ویژگی های جدید اضافه شده در V-Ray 6 آشنا می شویم.

    9 ویدیوی جدید، تقریبا 60 دقیقه محتوای جدید وجود دارد که ویژگی‌هایی مانند پراکندگی آشوب، ابرهای رویه‌ای، مولفه فیلم نازک جدید از مواد V-Ray، V-Ray Enmesh، حالت محدود در نور گنبدی V-Ray، V- را پوشش می‌دهد. برگردان اشعه با نقشه جابجایی، سلسله مراتب شی در پراکسی V-Ray، راهنمای جدید نمای پانوراما و ترکیب در VFB و در نهایت ابزار بارگذاری دسته ای بافت.

    مشاهده توضیحاتــ انگلیسی

     

    It’s 983 minutes, more than 16 hours of on-demand videos in 97 lessons, covering everything about V-Ray for 3ds Max, including lighting, Materials, Cameras, rendering, etc.


    Every single minute of every single video is planned and thought for, you get the top-notch quality you’ve come to expect from MographPlus.

    Chapter 1: Introduction (31 min)
    We start off the course by introducing V-Ray for 3ds Max, where to find different V-Ray tools and functions, and walk you through the general workflow to get your job down with V-Ray. As we are working with ACES throughout the course, we take a look at how to set up ACES in V-Ray for 3ds Max here before getting back to it in detail in the rendering section of the course.

    Chapter 2: Lighting (109 min)
    The next section of the course is all about lighting, you learn about the fundamentals of lighting and different lighting techniques while learning about the vast and unique lighting tools that V-Ray offers.
    we learn about Area Lights, Mesh and IES lights, Dome Light and image-based lighting.


    We talk about V-Ray Sun and Sky, you learn how to approach interior and exterior lighting in V-Ray for 3ds Max.
    We get to know Light Mix, an interactive lighting tool to adjust the color and intensity of your lights in a Realtime fashion during or after the render.

    We learn about the amazing volumetric effects in V-Ray, including Environment Fog and Aerial Perspective.

    Chapter 3: Global Illumination (69 min)

    In section 3, we talk about Global illumination or indirect lighting, first we learn how light rays work in real world and how V-Ray Simulates the same behavior using GI, then we start learning about different GI engines in V-Ray, like Brute force and light cache. We learn how to use these engines in different lighting scenarios to produce the most realistic lighting possible, the pros and cons of each one and where to use them.

    And finally learn how to render flicker-free object animations with GI.
    Chapter 4: Materials (277 min)

    In the next section of the V-Ray 5 Masterclass, we start discussing V-Ray Materials and maps. Not only you learn about all the specific V-Ray Materials, but after watching this section, you will be equipped with the core shading fundamentals and cutting-edge techniques in shader development.

    First, we get to know the newly added V-Ray asset browser, an extensive, ready to use V-Ray Material library.

    then we learn about the powerful V-Ray Material which is capable of creating all sorts of materials, there are 10 dedicated in-depth lessons covering that material.
    Then we discover bump and displacement mapping in V-Ray.

    You also learn how to create highly realistic human skin shader using the FastSSS2 material.
    V-Ray Hair Next will be covered in detail, it’s an easy to use, yet powerful shader…
    After that I will introduce you to a new simplified approach to shader creation, I will show you how to create some of the most daily shaders like plastic, fabrics, wood, concrete, metals and so on.
    We’ll be covering the robust CarPaint and toon shaders as well…
    We learn how to use V-Ray to integrate 3d geometries onto HDR environments or photographic backplates.
    Then we learn about Blend material, two-sided, light material, ALsurface shader, OSL material and map, scanned material, volume scatter, switch material, curvature and dirt maps, distance map, multisubtex, triplanar, UVW Randomizer and much more.

    hopefully after watching this section, you should be very comfortable developing complex shaders in V-Ray.
    Chapter 5: Camera (63 min)

    Then we learn all about Cameras, camera types, Depth of field, motion blur and everything that relates to working with cameras in V-Ray.

    First, we explore V-Ray Physical camera in depth, then we learn how to get Depth of field and motion blur, we learn about different camera types in V-Ray, stereoscopic 3d rendering, lens effects, auto exposure and VR ready renders.

    Chapter 6: Rendering (223 min)

    Section six of the course is all about rendering with V-Ray, we learn all about the fundamentals of image sampling and ray tracing with V-Ray.

    Then we talk about ACES, a system to manage color in all levels of the production, I will give you an overall understanding of what ACES is and does, how to set it up properly in V-Ray for 3ds Max Then I share a few examples comparing ACES and the default color manger and show you why ACES is just way better, and finally how to deal with ACES-managed renders in post.
    Then we talk about GPU and hybrid Rendering in depth and how to properly use V-Ray GPU as a production proven render engine.

    Then we take a look at V-Ray Frame Buffer settings and how to export still frames and animations out of V-Ray.
    The new VFB2 in V-Ray 5 is covered painstakingly, there is a lot to learn, it’s a world on its own that allows you to relight, composite, color correct and compare your renders without the need for an external post processing app…
    We also cover Nvidia’s real-time AI denoiser and V-Ray native powerful denoiser in-depth with a lot of comparative examples. We learn how to denoise still frames and animations.

    After that, we dive deep into the subject of Render elements. What are the render elements that V-Ray offers and what each one contains and how to save them out correctly to use in post, and finally compositing render elements in fusion will be covered, both the famous back to beauty composite with the beauty render elements and the light mix composite for relighting purposes in post.
    The rest of the render settings will be explained as well in a few videos.


    Chapter 7: Miscellaneous (77 min)

    In the next section, we take a closer look at a few miscellaneous topics, like V-Ray proxy and alembic import, object and light properties, scene exporter and converter, V-Ray Fur, V-Ray Instancer and Clipper.

    We also learn about Volume Grid, I show you all the steps you need to render openVDB and other volume formats in V-Ray and how to render amazing and realistic clouds, fire, smoke and explosions using V-Ray.
    Chapter 8: What's new In V-Ray 5.1
    In this section, we learn about all the new features that were added to V-Ray 5.1 including the new Translucency section in the V-Ray Material, Multiple Additive Dome Lights, Masks in VFB, VFB Stamp, Intel Open Image Denoiser, advanced Material Override, Camera Lister, Progressive Caustics, New Render elements, Cosmos, GPU improvements and much more.

    We also rerecorded a few videos in the Material section of the course to make them compatible with the new translucency section in the V-Ray Material, including the "refraction" lesson, the "translucency" lesson and the "How To Basic Shaders" lesson.

    Chapter 9: What's new In V-Ray 5.2
    In this section, we learn about all the new features that were added to V-Ray 5.2 including the new V-Ray Decal, Sharpen/Blur layer and Batch Image Processing in the Frame Buffer, Atmospheric Light Contribution Control, Extended Material Override Options and more.

    Chapter 10: What's new In V-Ray 6
    In this section we learn about all the new features added in V-Ray 6.

    There are 9 new videos, almost 60 minutes of new content covering features like Chaos Scatter, Procedural Clouds, the new Thin Film component of the V-Ray material, V-Ray Enmesh, Finite Mode in the V-Ray dome light, V-Ray Decal with Displacement Mapping, Object Hierarchy in V-Ray Proxy, the new Panorama View and Composition Guides in VFB and finally the Texture Batch Load Tool.

     

    تصـاویر نمونـه
    برای بزرگنمایی هر عکس بر روی آن کلیک کنید

    ویدئـو پیش نمایش
    این ویدئو نمایش دهنده قسمتی از محتوا میباشد

    دسته بندی محتوا
    .این محتوا شامل دسته بندی های زیر میباشد
    محتوای ویژه Autodesk 3Ds Max V-Ray
    جعبـه دانلود
    پسورد کلیه فایل ها www.cgtools.ir میباشد.

    فقط اعضای VIP قادر به دیدن لینک ها میباشند.

    27/08/2023 - 16:26
    سلام وقت بخیر.داشتم این کورس رو دانلود میکردم که دو تا پارت آخری(23و24) برام ارور میاره که فایل وجود خارجی نداره(با دانلود منیجر دان میکنم).با هر چهار تا سرور هم امتحان کردم همین ارور رو میاره.پیغام ارور رو پایین آوردم.
    the requested file doesn't exist.
    details:
    http/1.1 404 not found
    27/08/2023 - 20:18
    سلام
    مشکلی موقتی بوجود اومده بود که برطرف شد.  wink
    برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.

وب سایت سی جی تولز با توجه به نیاز گرافیست ها و تری دی کاران به یک مرجع مناسب، احداث گردیده است تا بتواند همواره نیاز کاربران را در این زمینه ارضاء سازد.
خدمات سایت شامل آموزش های سه بعدی، مدل ها، تصاویر و تمامی نیاز های مورد نیاز سه بعدی کاران میباشد.

:::::::: آخـرین نظراتــ کاربران سایتــ :