ورود به حسابــ کاربری
عضویتــ در سایت کلمـه عبور را فراموش کرده اید؟

    آموزش بوت کمپ شکل



    The Shape Bootcamp

    آموزش بوت کمپ شکل

    آنچه در Bootcamp گنجانده شده است 
    هر فصل کوتاه، کامل و به طور کلی کمتر از 10 دقیقه است. شما باید بتوانید اکثر فصول اصلی را تنها در یک جلسه کامل کنید.


    فصل 1

    • راه اندازی سایه
    • اکثر کاربران بلندر تنظیمات بلندر کاملاً نادرست دارند. برای اینکه بتوانید فرم و تعادل شکل خود را درک کنید، باید برخی از تنظیمات مخفی را فعال کنید تا مدل های شما واقعاً "پاپ" شوند. بحث خواهیم کرد.
    • چرا سایه زنی حفره فوق العاده مهم است
    • مات کپ و نحوه کمک به چشم هنگام طراحی
    • پشته ها و دره ها و اینکه چگونه بر جزئیات بصری شما تأکید می کنند

    فصل 2

    • رویکرد خلاق
      "چطور حتی به این شکل ها میرسی؟" اسب هایت را نگه دار، گاوچران، زیرا این دقیقاً همان چیزی است که این فصل در مورد آن صحبت خواهد کرد.
      شما مسلط خواهید شد:
    • فرآیند فکری پشت طراحی یک شکل از ابتدا - بدون ارجاع
    • چگونه می توانید از اشکال موجود برای ایجاد جزئیات بیشتر استفاده کنید
    • چرا بهترین شکل ها به کمترین میزان تفکر نیاز دارند - جدی

    فصل 3

    • فکر کردن به جزئیات
      خوب ... پس شما شکل پایه خود را ساخته اید. خارق العاده! اما وقتی این کار انجام شد، واقعاً چگونه به جزئیات فکر می‌کنیم تا بتوانیم به طراحی خود ادامه دهیم؟ خوب، این همان چیزی است که این فصل شامل خواهد شد، از جمله:
    • رویکرد تحلیلی من برای افزودن جزئیات پس از ایجاد شکل اولیه من
    • استفاده از پخ‌ها، اریب‌ها و بولیان برای ایجاد جزئیات قدرتمندتر و پویا
    • نحوه استفاده از هایلایت های حفره ای برای تاکید بر نقاط قوت شکل و درک فرم کلی آن

    فصل 4

    • پژواک و خوشه بندی جزئیات
      اینها دو عنصر مهم طراحی سه بعدی و بصری هستند. خوشبختانه برای شما، اکثر هنرمندان نمی دانند چگونه از اینها به طور موثر استفاده کنند، به این معنی که می توانید به راحتی از اکثر رقبای خود جلوتر بپرید.
      این فصل به شما این امکان را می دهد که:
    • از اشکالی که از قبل در مدل شما وجود دارد دوباره استفاده کنید تا پیچیده تر به نظر برسد
    • درک کنید که جزئیات را کجا قرار دهید تا طرح های شما به هم ریخته به نظر نرسند
    • هر دو عنصر را با هم ترکیب کنید تا در عرض چند دقیقه یک شکل روان و زیبا ایجاد کنید

    فصل 5

    • قدرت فضای خالی
    • این بزرگترین دلیل سردرگمی برای اکثر هنرمندان است: آیا باید جزئیات را اضافه کنم تا فضای خالی خود را پر کنم؟ پاسخ ساده: نه.
      در این بخش بحث خواهد شد:
    • چرا فضای خالی برای جریان طرح های شما بسیار مهم است
    • چگونه اضافه کردن جزئیات بیش از حد به فضای خالی می تواند زیبایی اشکال شما را از بین ببرد
    • فضای خالی برای چه چیزی استفاده می شود و چگونه به افزایش قدرت و زیبایی مدل های شما کمک می کند

    فصل 6

    • در حال گسترش جزئیات
      خوب ... شما شکل پایه خود را ایجاد کرده اید. در این مرحله، باید جزئیات خود را گسترش دهید. در این فصل، فرآیند و رویکردی که برای انجام این کار نیاز دارید را مورد بحث قرار خواهیم داد، از جمله:
    • چگونه از اصول پژواک و توزیع جزئیات استفاده کنید تا مدل های خود را 10 برابر جذاب تر کنید
    • بهترین راه برای افزایش پیچیدگی بدون به خطر انداختن کیفیت مدل های شما
    • استفاده از فضای خالی برای افزایش جذابیت بصری مدل های خود

    فصل 7

    • "شکستن" فضای خالی
      بنابراین ما قبلاً بحث کردیم که چقدر فضای خالی برای توسعه اشکال شما بسیار مهم است. اما آیا می‌توانیم این قانون را زیر پا بگذاریم و به آن پایبند باشیم؟ پاسخ ساده: بله. اما شما باید مراقب باشید، به همین دلیل است که در این بخش به بحث خواهیم پرداخت:
    • روشی مناسب برای نفوذ به فضای خالی بدون قربانی کردن کیفیت
    • چگونه به فضای خالی نفوذ کنیم بدون اینکه واقعاً به آن نفوذ کنیم (گیج کننده است، اما در واقع کار می کند!)
    • یک راه ساده برای افزودن عناصر پشتیبانی و در عین حال حفظ مناطق مهم تمرکز

    فصل 8

    • شکستن تقارن
    • تقارن یک طرفدار است
    • عنصر مزه را داشته باشد، اما اغلب اوقات، بهتر است تقارن را شکست. به بیان ساده، اگر هر محور آینه ای از محور دیگر است - می تواند ایده خوبی برای شکستن آن اثر باشد. ما می توانیم این کار را انجام دهیم:
    • اضافه کردن عناصر ساده ای که به دلیل عدم تقارن توجه را به یک سمت طراحی شما جلب می کند
    • ایجاد شکل نامتقارن در حداقل یک محور
    • استفاده مجدد از اشکالی که از قبل وجود دارند، اما در عوض در یک طرف طرح

    فصل 9

    • Remeshing
    • در یک مفهوم سنتی، remeshing به شما امکان می دهد توپولوژی "تمیز" را در مدل خود بدست آورید. اما از نظر طراحی بصری و ایجاد اشکال متعادل، ما در واقع می توانیم از remesher Blender برای بهبود ظاهر مدل های خود استفاده کنیم. ما می توانیم این کار را انجام دهیم:
    • با استفاده از Remesh Modifier برای "نرم کردن" اشکال خود
    • بهبود شکل و تعریف لبه ای که اصلاح کننده Remesh به ما می دهد
    • از طریق ریمش کردن، مدل را پویاتر و از نظر بصری جالب تر جلوه دهید

    فصل 10

    • استفاده از جزئیات اولیه، ثانویه و سوم
    • احتمالاً قبلاً این را شنیده اید: جزئیات اولیه شکل پایه شما است، جزئیات ثانویه عناصر پشتیبانی کننده شما هستند و جزئیات ثالث چیزی است که این سطح از پیچیدگی را اضافه می کند. در این فصل به بحث خواهیم پرداخت:
    • چگونه در مورد لایه های مختلف جزئیات "فکر" کنیم تا به جذاب ترین شکل ممکن دست یابیم
    • دلیل افزایش پیچیدگی بصری برای زیبایی شناسی مدل های شما بسیار مهم است
    • چگونه عناصر قبلی طراحی بصری خود را برای گسترش سطح جزئیات خود ترکیب کنیم

    فصل 11

    • کار از منابع
    • شما نیازی به تصاویر مرجع ندارید، اما آنها برای ایده گرفتن برای اشکال و طرح های شما بسیار مفید هستند.
      در این فصل بحث خواهد شد:
    • چگونه از عکس های مرجع برای کمک به گسترش کتابخانه خلاق خود استفاده کنید
    • ایجاد مجموعه ای از عکس ها و سبک های مرجع برای ارائه ایده و الهام به شما
    • مزایای اصلی استفاده از عکس های مرجع برای کمک به ایده دادن به شما

    فصل 12

    • اهمیت عملکرد
    • زمانی که در تلاش برای ایجاد طرح های واقع گرایانه و هنر مفهومی هستید، کارکرد مهم است.
      به همین دلیل است که این فصل در مورد چگونگی ایجاد عناصر عملکردی است، از جمله:
    • چگونه می‌توان جزئیات را با کاربردی کردن آن‌ها «جعل» کرد (حتی اگر اینطور نباشد!)
    • ساده ترین راه برای استفاده از چیزی که ما آن را "عملکرد ضمنی" می نامیم تا هم فرم و هم عملکرد را در طرح های خود متعادل کنید.
    • با استفاده از عناصر شکل خود به عنوان یک عنصر کاربردی نیز کار کنید

    فصل 13

    • چگونه از همه جهات طراحی کنیم
    • در حالت ایده آل، مدل های شما باید از همه جهات زیبا به نظر برسند: بالا، پایین و کنار. این بدان معناست که باید از همه زوایا نیز طراحی کرد.
      این فصل شامل موارد زیر خواهد شد:
    • ساده ترین راه برای ایجاد جزئیات از همه جهات
    • نمای بالا، جلو و جانبی و نحوه اطمینان از تعادل یکسان همه بخش ها
    • راهی آسان برای افزودن جزئیات پویا به هر طرف از طرح های خو

    فصل 14

    • چگونه استایل خود را بسازیم
    • مسئله بزرگی که می بینیم سبک است. هنگام گذراندن دوره‌ها و تماشای آموزش‌ها، توسعه سبک دیگران بسیار آسان است. در این فصل، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه آزاد شویدو سبک خود را بسازید، از جمله:
    • نمونه هایی از نمونه کارهای شخصی ما
    • سه بعدی، عکاسی و نمونه های نمونه کار دیگر
    • چگونه هنرمندان متخصص دیگر به سبک خود نفوذ می کنند و چگونه می توانید آن را تکرار کنید

    فصل 15

    • مواد و رنگ
    • مواد و رنگ ها راهی عالی برای تاکید بر عناصر مهم شکل شما هستند. به طور کلی، ما دوست داریم حداکثر 3-4 مواد را رعایت کنیم 
      این فصل به شما نشان می دهد:
    • کارهایی که نباید هنگام اضافه کردن مواد به اشیاء انجام دهید
    • چگونه قسمت هایی از مدل های خود را که می خواهید به آنها جلب کنید برجسته کنید
    • چگونه مواد و رنگ های مختلف نتایج کاملاً متفاوتی را در رندرهای شما ایجاد می کند

    فصل 16

    • شیفت های مسطح
    • تغییر مسطح روشی موثر برای "انتقال" جزئیات از یک ناحیه از اشکال شما به ناحیه دیگر است.
      این فصل به شما نشان خواهد داد:
    • چرا جابجایی های مسطح برای آوردن عناصر جزئیات به اشکال شما بسیار موثر هستند.
    • رویکرد مورد علاقه ما برای ایجاد تغییرات مسطح برای ایجاد علاقه بصری بیشتر به اشکال شما
    • چگونه جابجایی های مسطح نواحی مختلف مدل های شما را برجسته می کند
    مشاهده توضیحاتــ انگلیسی

     

    What's Included In The Bootcamp...
    Each chapter is short, to the point, and generally under 10 minutes long. You should be able to complete most of the core chapters in just one sitting.
    CHAPTER 1
    Shading Setup
    Most Blender users have a completely incorrect Blender setup. In order to actually understand the form and balance of your shape, you need to enable some secret settings the really make your models "pop". We'll discuss:

    Why cavity shading is incredibly important
    Matcaps and how they help the eye when designing
    Ridges and valleys and how they emphasize your visual details

    CHAPTER 2
    The Creative Approach
    "How do you even come up with these shapes?" Hold your horses, cowboy, because that is exactly what this chapter will discuss. You'll master:

    The thought process behind designing a shape from scratch - without references!
    How you can use existing shapes to build additional detail
    Why the best shapes require the least amount of thinking - seriously!

    CHAPTER 3
    Thinking About Details
    Ok... so you've built your base shape. Fantastic! But once that is done, how do we actually think about details so that way we can keep building on top of our design? Well, that's what this chapter will cover, including:

    My analytical approach for adding detail after creating my basic shape
    Using chamfers, bevels, and booleans to create more powerful, dynamic details
    How to use cavity highlights to emphasize the strengths of your shape and understand it's overall form

    CHAPTER 4
    Echoing and Detail Clustering
    These are the two most important elements of 3D and visual design. Fortunately for you, most artists don't know how to use these effectively, meaning you can jump ahead of most of your competition with ease. This chapter will allow you to:

    Re-use shapes that already exist on your model to make it look more complex
    Understand where to place detail so that way your designs don't look like a mess
    Combine both elements to create a fluid, beautiful shape in a matter of minutes

    CHAPTER 5
    The Power of Empty Space
    This is the biggest cause of confusion for most artists: Should I add detail to fill my empty space? The simple answer: NO! This section will discuss:

    Why empty space is incredibly important to the flow of your designs
    How adding too much detail to empty space can destroy the beauty of your shapes
    What empty space is used for and how it will help increase the power and beauty of your models

    CHAPTER 6
    Expanding Detail
    Ok... you've created your base shape. At this point, you need to expand your detail. In this chapter, we'll discuss the process and the approach you need to do so, including:

    How to use the principles of echoing and detail distribution to make your models 10x more appealing
    The best way to increase complexity without compromising the quality of your models
    Taking advantage of empty space to increase the visual appeal of your models

    CHAPTER 7
    'Breaking' Empty Space
    So we've already discussed how empty space is crucial to the development of your shapes. But can we break this rule and eat into it? The simple answer: yes. But you need to be careful, which is why in this section we'll discuss:

    The proper way to break into empty space without sacrificing quality
    How to break into empty space... without actually breaking into it (confusing, but it actually works!)
    A simple way to add supporting elements while maintaining the important areas of focus

    CHAPTER 8
    Breaking the Symmetry
    Symmetry is a fan

    tastic element to have, but often times, it is better to break the symmetry. Simply put, if each axis is a mirror of the other axis - it could be a good idea to break that effect. We can do so by:

    Adding simple elements that pull attention towards one side of your design due to the lack of symmetry
    Making out shape asymmetrical on at least one axis
    Reusing shapes that already exist, but on one side of the design instead

    CHAPTER 9
    Remeshing
    In a traditional sense, remeshing allows you to get "clean" topology on your model. But in terms of visual design and creating well-balanced shapes, we can actually use Blender's remesher to enhance the look of our models. We can do so by:

    Using the Remesh Modifier to 'soften' our shapes
    Improving the form and edge definition that the Remesh modifier gives us
    Making the model look more dynamic and visually interesting via remeshing

    CHAPTER 10
    Using Primary, Secondary and Tertiary Detail
    You've probably heard of this before: Primary detail is your base shape, secondary detail are your supporting elements, and tertiary detail is what adds that level of complexity. In this chapter, we'll discuss:

    How to 'think' about different layers of detail in order to get the most appealing shape possible
    The reason increasing visual complexity is so important for the aesthetics of your models
    How to incorporate our previous elements of visual design to expand our levels of detail

    CHAPTER 11
    Working from References
    You don't need reference images, but they are incredibly useful for getting ideas for your shapes and designs. This chapter will discuss:

    How to use reference photos to help expand your creative library
    Developing a collection of reference photos and styles to give you ideas and inspiration
    The core benefits of using reference photos to help give you ideas

    CHAPTER 12
    Importance of Functionality
    Functionality is important when you're trying to create realistic designs and concept art. That is why this chapter is all about how to create functional elements, including:

    How to "fake" detail by making it look functional (even if it's not!)
    The easiest way to use what we call "implied functionality" to balance both form and function in your designs
    Using elements of your shape to also work as a functional element

    CHAPTER 13
    How to design from all angles
    Ideally, your models should look good from all angles: top, bottom, and side. That means to need to design from all angles as well. This chapter will cover:

    The easiest way to create detail from all angles
    Top, front, and side views and how to ensure all portions are equally balanced
    An easy way to add dynamic detail to each side of your designs

    CHAPTER 14
    How to create your own style
    A big issue we see is style. When taking courses and watching tutorials, it's very easy to develop somebody else's style. In this chapter, we'll show you how to break free and build your own style, including:

    Examples from our own personal porfolios
    3D, photography, and other portfolio examples
    How other expert artists break into their own style, and how you can replicate that

    CHAPTER 15
    Materials and Colors
    Materials and colors are a great way to emphasize important elements of your shapes. Generally, we like to stick with 3-4 materials max, and this chapter will show you:

    What NOT to do when adding materials to your objects
    How to highlight the areas of your models you want to bring attention to
    How different materials and colors yield completely different results on your renders

    CHAPTER 16
    Planar Shifts
    Planar Shifts are an effective way to 'transfer' details from one area of your shapes to another. This chapter will show you:

    Why planar shifts are super effective for bringing elements of detail to your shapes.
    Our favorite approach to creating planar shifts to bring more visual interest to your shapes
    How planar shifts highlight different areas of your models

     

    تصـاویر نمونـه
    برای بزرگنمایی هر عکس بر روی آن کلیک کنید

    آموزش بوت کمپ شکل

    ویدئـو پیش نمایش
    این ویدئو نمایش دهنده قسمتی از محتوا میباشد

    دسته بندی محتوا
    .این محتوا شامل دسته بندی های زیر میباشد
    Blender
    جعبـه دانلود
    پسورد کلیه فایل ها www.cgtools.ir میباشد.

    فقط اعضای VIP قادر به دیدن لینک ها میباشند.

    28/05/2023 - 21:54
    باسلام
    فایل زیرنویس انگلیسی این آموزش رو از لینک زیر دانلود کنید بعد توی نرم افزاری مثل PotPlayer میتونین به صورت خودکار ترجمه کنید  و آموزش رو راحتتر دنبال کنید

    https://mediafile.cc/95105e790489b788
    برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.

وب سایت سی جی تولز با توجه به نیاز گرافیست ها و تری دی کاران به یک مرجع مناسب، احداث گردیده است تا بتواند همواره نیاز کاربران را در این زمینه ارضاء سازد.
خدمات سایت شامل آموزش های سه بعدی، مدل ها، تصاویر و تمامی نیاز های مورد نیاز سه بعدی کاران میباشد.

:::::::: آخـرین نظراتــ کاربران سایتــ :