- ایجاد محیط های منحصر به فرد خیره کننده
- Blender 3.2 را یاد بگیرید
- کار با گره های هندسه
- اصول Blender را یاد بگیرید
- ایجاد درختان عکس اسکن شده
- ایجاد یک آسمان حجمی رویه ای
- گردش کار خود را سازماندهی کنید تا صحنه های محیطی بزرگ بسازید
- از بافت های 4k / 8k PBR استفاده کنید
- برای ساختن صحنه رویایی خود انگیزه و الهام بگیرید
- بلندر کن نسخه 3.2 یا بالاتر
- کامپیوتر (حداقل 16 گیگابایت رم)
- سنگ های اسکن شده عکس، پوست درختان، تیرهای چوبی، گیاهان، خرابه ها و یک قلعه
- منابع عکس (مناظر، ساختمان ها، گل ها)
- 125 صفحه مستندات برای فصل مقدماتی
- تمام فایل های صحنه بلندر (Blender 3.2).
چیزی که یاد خواهید گرفت :
الزامات
شرح
این بهروزرسانی جدید و جدید دوره Blender 3.2 (نسخه 3.0) حاوی اطلاعات ارزشمندی برای هر کسی است که به دنبال ساخت محیطهای سه بعدی است. اگر با Blender تازه کار هستید، تمام اصول اولیه را توضیح میدهد، آموزش همه چیز از چمن گرفته تا ایجاد ساختمان، از ابتدا. اگر از Blender 2.81 استفاده کردهاید، این دوره آموزشی کاملاً جدید تمام ویژگیهای جدید Blender 3.2 را که میتوانید برای ایجاد محیطهای سه بعدی شگفتانگیز استفاده کنید، برجسته میکند.
ایجاد محیط های سه بعدی زیبا
ایجاد محیطهای سهبعدی اکنون بیش از هر زمان دیگری محبوب شده است، با تعداد فزایندهای از افراد که بر مهارت کاردستی سه بعدی تسلط دارند. چه به تازگی شروع به کار کرده باشید و چه در حال حاضر کاملاً با تجربه هستید، ایجاد محیط های سه بعدی می تواند یک کاردستی زمان بر و پیچیده باشد. در طول 15 سالی که این محیطها را ایجاد کردم، با چالشهای زیادی روبرو شدم و بر آن غلبه کردم. با کشف زیبایی و لذت صنایع دستی سه بعدی، اکنون چیزی جز به اشتراک گذاشتن اشتیاق و تجربیاتم با دیگران دوست ندارم. امیدوارم این دوره شما را در مسیر طراحی محیط رویایی خود به طور کامل به صورت سه بعدی قرار دهد.
همه چیز را از A تا Z یاد بگیرید
زمانی که مدل سازی سه بعدی را شروع کردم، تنها منبع یادگیری من یک کتاب چاپ شده در مورد مدل سازی تصادفی بود. برای من، یادگیری اصول اولیه کافی بود، اما بدون راهنمایی، گم شدن آسان است. امروزه منابع یادگیری آنلاین زیادی وجود دارد که مسیر سریع تری را برای موفقیت در این زمینه ارائه می دهد. با این حال، همه یک A تا Z کامل را در کاردستی سه بعدی ارائه نمی دهند. به همین دلیل است که این دوره آموزشی محیط سه بعدی به طور ویژه طراحی شده است تا هر آنچه را که برای ایجاد محیط های خیره کننده نیاز دارید را پوشش دهد.
راهنمایی گام به گام
هر چیزی را که برای ایجاد محیط های سه بعدی خود نیاز دارید، کشف کنید. حتی اگر قبلاً Blender را لمس نکرده اید، این دوره راهنمایی های گام به گام را ارائه می دهد تا به شما در زمینه اصول اولیه کمک کند تا بتوانید با استفاده از نرم افزار احساس راحتی کنید.
با بیش از 30 ساعت محتوای ویدیویی، این دوره شما را از مبتدی کامل تا مهارت می برد.
بهترین از همه، کاملاً به روز است. من اولین نسخه این دوره را در سال 2015 توسعه دادم و به طور مداوم محتوا را به روز و بهبود می بخشم. در سال 2020، نسخه 2.0 رابط کاربری جدید Blender 2.8 را پوشش داد، اما آخرین به روز رسانی Blender 3.2 به این معنی بود که زمان یک بازسازی اساسی دیگر فرا رسیده است. نسخه 3.0 دارای مطالب دوره کاملاً به روز شده است که در Blender 3.2 ضبط شده است، بنابراین می توانید به راحتی آن را دنبال کنید.
چه مواردی در این دوره گنجانده شده است؟
مثل همیشه، من دوره ای پر از محتوا ارائه می دهم، این بار بزرگتر از همیشه. این دوره از محتوای رایگان پلتفرم Polyhaven CC0 استفاده میکند، که من آن را با Greg Zahl در سال 2018 شروع کردم تا بافتها، مدلها و HDRi را برای همه فراهم کنم. به سادگی بروید و دارایی هایی را که دوست دارید انتخاب کنید. مجموعهای از بافتها و مدلهای 4K در این دوره گنجانده شده است، اما میتوانید تا 16K را از پلتفرم Polyhaven دانلود کنید.
همچنین محتوای انحصاری که در Polyhaven پیدا نمیکنید دریافت خواهید کرد:
نمای کلی فصل
فصل 1: مقدمه دوره
یک مقدمه کوتاه آنچه در هر فصل خواهید آموخت. همچنین توضیحی در مورد گردش کار و سازماندهی، انگیزه و الهام و سوالات مربوط به دوره.
فصل 2: اصول اولیه بلندر
این فصل به شما اصول Blender را می آموزد. اگر در Blender تازه کار هستید، این فصل با معرفی سریع رابط کاربری و viewport و برخی از ابزارهای پرکاربرد به شما کمک می کند تا در مسیر درست قرار بگیرید. ما همچنین یک صحنه ساده میز/صندلی می سازیم و یک صحنه تاس با گره های هندسی می سازیم. این فصل با 125 صفحه مستند ارائه می شود.
فصل 3: ایجاد یک صحنه چمن
در این فصل با ساخت رشته های چمن شروع می کنیم. ما رشته ها را در گره های هندسه بسته بندی می کنیم و با سیستم گره های هندسی یک صحنه چمن ساده اما واقعی می سازیم. ما از مدلهای پراکسی برای افزایش سرعت نمای و اضافه کردن تغییرات با مدلسازی برخی گلها استفاده میکنیم. در پایان این فصل، ما چمن را متحرک می کنیم تا بتوانید صحنه را در حال حرکت رندر کنید. (اکنون موجود است)
فصل چهارم: ایجاد صحنه مسیر جنگل
موضوع مهم در فصل 4 ایجاد درخت است. ما از پوست اسکن عکس در ترکیب با شاخه های تولید شده استفاده می کنیم. ما شاخه ها را اضافه می کنیم .شاخه ها را با گره های هندسی و این را با یک انیمیشن ارائه کنید. ما الگوی چمن را با افزودن یک مسیر مولد ارتقا می دهیم تا بتوانید به سادگی با ترسیم یک مسیر صحنه را تنظیم کنید.
فصل پنجم: ایجاد یک صحنه خراب
در این فصل از الگوی چمن و درختان فصل قبل استفاده می کنیم و بیشتر وقت را روی سازه خرابه می گذرانیم. ما یک گره مواد اولیه برای ترکیب مواد آجر و گچ میسازیم. همچنین تعدادی آجر را مدلسازی میکنیم و با گرههای Geometry روی سازه پراکنده میکنیم.
فصل ششم: صحنه رودخانه خانه های کشاورزی
این دوره با تعداد زیادی سنگ اسکن شده ارائه می شود، این فصل صحنه نهایی برای ترکیب همه سنگ ها برای ایجاد یک صحنه رودخانه است. ابتدا زمین را شکل می دهیم تا بستر رودخانه داشته باشیم. بیشتر سخنرانی ها مربوط به ایجاد خانه مزرعه است. ، این ساختار اصلی صحنه است. در پایان فصل، رودخانه را با سنگ ها پراکنده می کنیم و رودخانه را زنده می کنیم.
فصل هفتم: صحنه قلعه غروب
این بار از یک قلعه اسکن عکس استفاده می کنیم و ساختار را با زمین ترکیب می کنیم. ما آسمانی را با ابرهای حجمی می سازیم و از نورگیر نیشیتا برای ترکیب آسمان برای ایجاد غروب خورشید استفاده می کنیم.
فصل هشتم: صحنه ویرانه کوه
این چشم انداز بزرگ همه بهترین ها را از تمام فصل ها ترکیب می کند. ما از چمن، درختان و مسیر برای ایجاد یک مسیر کوهستانی استفاده می کنیم. ما صحنه را با سازههای خرابه اسکن شده پر میکنیم و آسمان را با کوههای دوردست ترکیب میکنیم. صحنه محیطی فوقالعاده. تمام محتواها و بافت ها از Texture/HDRI Haven می آیند و در دوره گنجانده شده اند.
فصل نهم: صحنه شهری قرون وسطی
این فصل را می توان به خودی خود یک دوره دید. این فصل شامل گردش کار کامل برای مدلسازی یک صحنه خیابانی قرون وسطایی است. این صحنه قرون وسطایی بر اساس صحنه اصلی 2014 است و برای این نسخه جدید 3.0 دوره طراحی مجدد شده است.