ورود به حسابــ کاربری
عضویتــ در سایت کلمـه عبور را فراموش کرده اید؟

    آموزش ایجاد محیط سه بعدی در بلندر



    Creating 3D environments in Blender

    آموزش ایجاد محیط سه بعدی در بلندر

    چیزی که یاد خواهید گرفت :

    • ایجاد محیط های منحصر به فرد خیره کننده
    • Blender 3.2 را یاد بگیرید
    • کار با گره های هندسه
    • اصول Blender را یاد بگیرید
    • ایجاد درختان عکس اسکن شده
    • ایجاد یک آسمان حجمی رویه ای
    • گردش کار خود را سازماندهی کنید تا صحنه های محیطی بزرگ بسازید
    • از بافت های 4k / 8k PBR استفاده کنید
    • برای ساختن صحنه رویایی خود انگیزه و الهام بگیرید

    الزامات

    • بلندر کن نسخه 3.2 یا بالاتر
    • کامپیوتر (حداقل 16 گیگابایت رم)

    شرح
    این به‌روزرسانی جدید و جدید دوره Blender 3.2 (نسخه 3.0) حاوی اطلاعات ارزشمندی برای هر کسی است که به دنبال ساخت محیط‌های سه بعدی است. اگر با Blender تازه کار هستید، تمام اصول اولیه را توضیح می‌دهد، آموزش همه چیز از چمن گرفته تا ایجاد ساختمان، از ابتدا. اگر از Blender 2.81 استفاده کرده‌اید، این دوره آموزشی کاملاً جدید تمام ویژگی‌های جدید Blender 3.2 را که می‌توانید برای ایجاد محیط‌های سه بعدی شگفت‌انگیز استفاده کنید، برجسته می‌کند.

    ایجاد محیط های سه بعدی زیبا

    ایجاد محیط‌های سه‌بعدی اکنون بیش از هر زمان دیگری محبوب شده است، با تعداد فزاینده‌ای از افراد که بر مهارت کاردستی سه بعدی تسلط دارند. چه به تازگی شروع به کار کرده باشید و چه در حال حاضر کاملاً با تجربه هستید، ایجاد محیط های سه بعدی می تواند یک کاردستی زمان بر و پیچیده باشد. در طول 15 سالی که این محیط‌ها را ایجاد کردم، با چالش‌های زیادی روبرو شدم و بر آن غلبه کردم. با کشف زیبایی و لذت صنایع دستی سه بعدی، اکنون چیزی جز به اشتراک گذاشتن اشتیاق و تجربیاتم با دیگران دوست ندارم. امیدوارم این دوره شما را در مسیر طراحی محیط رویایی خود به طور کامل به صورت سه بعدی قرار دهد.

    همه چیز را از A تا Z یاد بگیرید

    زمانی که مدل سازی سه بعدی را شروع کردم، تنها منبع یادگیری من یک کتاب چاپ شده در مورد مدل سازی تصادفی بود. برای من، یادگیری اصول اولیه کافی بود، اما بدون راهنمایی، گم شدن آسان است. امروزه منابع یادگیری آنلاین زیادی وجود دارد که مسیر سریع تری را برای موفقیت در این زمینه ارائه می دهد. با این حال، همه یک A تا Z کامل را در کاردستی سه بعدی ارائه نمی دهند. به همین دلیل است که این دوره آموزشی محیط سه بعدی به طور ویژه طراحی شده است تا هر آنچه را که برای ایجاد محیط های خیره کننده نیاز دارید را پوشش دهد.

    راهنمایی گام به گام

    هر چیزی را که برای ایجاد محیط های سه بعدی خود نیاز دارید، کشف کنید. حتی اگر قبلاً Blender را لمس نکرده اید، این دوره راهنمایی های گام به گام را ارائه می دهد تا به شما در زمینه اصول اولیه کمک کند تا بتوانید با استفاده از نرم افزار احساس راحتی کنید.

    با بیش از 30 ساعت محتوای ویدیویی، این دوره شما را از مبتدی کامل تا مهارت می برد.

    بهترین از همه، کاملاً به روز است. من اولین نسخه این دوره را در سال 2015 توسعه دادم و به طور مداوم محتوا را به روز و بهبود می بخشم. در سال 2020، نسخه 2.0 رابط کاربری جدید Blender 2.8 را پوشش داد، اما آخرین به روز رسانی Blender 3.2 به این معنی بود که زمان یک بازسازی اساسی دیگر فرا رسیده است. نسخه 3.0 دارای مطالب دوره کاملاً به روز شده است که در Blender 3.2 ضبط شده است، بنابراین می توانید به راحتی آن را دنبال کنید.

    چه مواردی در این دوره گنجانده شده است؟

    مثل همیشه، من دوره ای پر از محتوا ارائه می دهم، این بار بزرگتر از همیشه. این دوره از محتوای رایگان پلتفرم Polyhaven CC0 استفاده می‌کند، که من آن را با Greg Zahl در سال 2018 شروع کردم تا بافت‌ها، مدل‌ها و HDRi را برای همه فراهم کنم. به سادگی بروید و دارایی هایی را که دوست دارید انتخاب کنید. مجموعه‌ای از بافت‌ها و مدل‌های 4K در این دوره گنجانده شده است، اما می‌توانید تا 16K را از پلتفرم Polyhaven دانلود کنید.

    همچنین محتوای انحصاری که در Polyhaven پیدا نمی‌کنید دریافت خواهید کرد:

    • سنگ های اسکن شده عکس، پوست درختان، تیرهای چوبی، گیاهان، خرابه ها و یک قلعه
    • منابع عکس (مناظر، ساختمان ها، گل ها)
    • 125 صفحه مستندات برای فصل مقدماتی
    • تمام فایل های صحنه بلندر (Blender 3.2).

    نمای کلی فصل

    فصل 1: مقدمه دوره

    یک مقدمه کوتاه آنچه در هر فصل خواهید آموخت. همچنین توضیحی در مورد گردش کار و سازماندهی، انگیزه و الهام و سوالات مربوط به دوره.

    فصل 2: اصول اولیه بلندر

    این فصل به شما اصول Blender را می آموزد. اگر در Blender تازه کار هستید، این فصل با معرفی سریع رابط کاربری و viewport و برخی از ابزارهای پرکاربرد به شما کمک می کند تا در مسیر درست قرار بگیرید. ما همچنین یک صحنه ساده میز/صندلی می سازیم و یک صحنه تاس با گره های هندسی می سازیم. این فصل با 125 صفحه مستند ارائه می شود. 

    فصل 3: ایجاد یک صحنه چمن

    در این فصل با ساخت رشته های چمن شروع می کنیم. ما رشته ها را در گره های هندسه بسته بندی می کنیم و با سیستم گره های هندسی یک صحنه چمن ساده اما واقعی می سازیم. ما از مدل‌های پراکسی برای افزایش سرعت نمای و اضافه کردن تغییرات با مدل‌سازی برخی گل‌ها استفاده می‌کنیم. در پایان این فصل، ما چمن را متحرک می کنیم تا بتوانید صحنه را در حال حرکت رندر کنید. (اکنون موجود است)

    فصل چهارم: ایجاد صحنه مسیر جنگل

    موضوع مهم در فصل 4 ایجاد درخت است. ما از پوست اسکن عکس در ترکیب با شاخه های تولید شده استفاده می کنیم. ما شاخه ها را اضافه می کنیم .شاخه ها را با گره های هندسی و این را با یک انیمیشن ارائه کنید. ما الگوی چمن را با افزودن یک مسیر مولد ارتقا می دهیم تا بتوانید به سادگی با ترسیم یک مسیر صحنه را تنظیم کنید. 

    فصل پنجم: ایجاد یک صحنه خراب

    در این فصل از الگوی چمن و درختان فصل قبل استفاده می کنیم و بیشتر وقت را روی سازه خرابه می گذرانیم. ما یک گره مواد اولیه برای ترکیب مواد آجر و گچ می‌سازیم. همچنین تعدادی آجر را مدل‌سازی می‌کنیم و با گره‌های Geometry روی سازه پراکنده می‌کنیم. 

    فصل ششم: صحنه رودخانه خانه های کشاورزی

    این دوره با تعداد زیادی سنگ اسکن شده ارائه می شود، این فصل صحنه نهایی برای ترکیب همه سنگ ها برای ایجاد یک صحنه رودخانه است. ابتدا زمین را شکل می دهیم تا بستر رودخانه داشته باشیم. بیشتر سخنرانی ها مربوط به ایجاد خانه مزرعه است. ، این ساختار اصلی صحنه است. در پایان فصل، رودخانه را با سنگ ها پراکنده می کنیم و رودخانه را زنده می کنیم. 

    فصل هفتم: صحنه قلعه غروب

    این بار از یک قلعه اسکن عکس استفاده می کنیم و ساختار را با زمین ترکیب می کنیم. ما آسمانی را با ابرهای حجمی می سازیم و از نورگیر نیشیتا برای ترکیب آسمان برای ایجاد غروب خورشید استفاده می کنیم. 

    فصل هشتم: صحنه ویرانه کوه

    این چشم انداز بزرگ همه بهترین ها را از تمام فصل ها ترکیب می کند. ما از چمن، درختان و مسیر برای ایجاد یک مسیر کوهستانی استفاده می کنیم. ما صحنه را با سازه‌های خرابه اسکن شده پر می‌کنیم و آسمان را با کوه‌های دوردست ترکیب می‌کنیم. صحنه محیطی فوق‌العاده. تمام محتواها و بافت ها از Texture/HDRI Haven می آیند و در دوره گنجانده شده اند.

    فصل نهم: صحنه شهری قرون وسطی

    این فصل را می توان به خودی خود یک دوره دید. این فصل شامل گردش کار کامل برای مدلسازی یک صحنه خیابانی قرون وسطایی است. این صحنه قرون وسطایی بر اساس صحنه اصلی 2014 است و برای این نسخه جدید 3.0 دوره طراحی مجدد شده است.

    مشاهده توضیحاتــ انگلیسی

     

    What you'll learn
    Creating stunning unique environments
    Learn Blender 3.2
    Working with Geometry nodes
    Learn the Blender basics
    Creating photo-scanned trees
    Creating a procedural volumetric sky
    Organize your workflow to make large environment scenes
    Use 4k /8k PBR textures
    Find motivation and inspiration to build your dream scene
    Requirements
    Blender version 3.2 or above
    Computer ( min 16GB ram)
    Description
    This fresh, new Blender 3.2 course update (Version 3.0) contains valuable information for anyone looking to build 3D Environments. If you are new to Blender, it explains all the basics, teaching everything from grass to building creation, from scratch. If you’ve used Blender 2.81, this brand-new course highlights all the new Blender 3.2 features you can use to create amazing 3D environments.

    Create beautiful 3D environments

    Creating 3D environments is now more popular than ever, with a growing number of people mastering the skill of 3D crafting. Whether you are just starting out or already quite experienced, creating 3D environments can be a time-consuming and complex craft. During my 15 years creating these environments, I have faced and overcome many challenges. Having discovered the beauty and joy of 3D crafting, I now love nothing more than sharing my passion and wealth of experience with others. I hope this course sets you on the path to designing your own dream environment entirely in 3D.

    Learn everything from A to Z

    When I started 3D modeling, the only learning source I had was a printed book on random modeling. For me, it was enough to learn the basics, but without guidance, it’s easy to get lost. Today, there are many online learning resources that offer a swifter path to success in this field. However, not all offer a complete A to Z on 3D crafting. That’s why this 3D environment course is especially designed to cover everything you need to know to create stunning environments.

    Step-by-step guidance

    Discover everything you need to know to create your own 3D environments. Even if you have never touched Blender before, this course offers step-by-step guidance to help you with the basics so that you can feel comfortable using the software.

    With 30+ hours of video content, this course takes you from complete beginner to proficiency.

    Best of all, it’s completely up to date. I developed the first version of this course in 2015 and I continually update and improve the content. In 2020, Version 2.0 covered the new Blender 2.8 UI, but the latest Blender 3.2 update meant it was time for another major overhaul. Version 3.0 has fully updated course material recorded in Blender 3.2, so you can follow along with ease.

    What will you learn in this course?

    · Blender basics, just enough to follow this course (fully documented with handbook)

    · Creating grass (Geometry nodes )

    · Creating trees (Geometry nodes )

    · Building a ruined landscape

    · Blending displaced materials

    · Creating a river scene

    · Creating a procedural sky with clouds

    · Working with photo scanned structures

    And much more!

    What included in this course?

    As always, I offer a course full of content, this time it’s bigger than ever. The course uses free content from the Polyhaven CC0 platform, which I started with Greg Zahl in 2018 to provide textures, models and HDRi’s for everyone to use. Simply go and pick the assets you like. A selection of 4K textures and models are included in the course, but feel free to download up to 16K from the Polyhaven platform.

    You’ll also receive exclusive content you won’t find on Polyhaven:

    · Photo-scanned rocks, tree barks, wooden beams, plants, ruins and a castle

    · Photo references (landscapes, buildings, flowers)

    · 125 pages of documentation for the introductory chapter

    · All Blender scene files (Blender 3.2).

    Chapter overview

    Chapter 1: Course introduction

    A short introduction what you will learn in each chapter. Also, some explanation about workflow and organization, motivation and inspiration and course related questions. (Now available)

    Chapter 2: Blender basics

    This chapter learns you the Blender fundamentals. If you are new to Blender, this chapter helps you on track with a quick introduction of the interface and viewport and some of the most used tools. We also build a simple table/chair scene and build a dice scene with geometry nodes. This chapter comes with 125 pages of documentation. (Now available)

    Chapter 3: Creating a grass scene

    In this chapter we start with making grass strands. We pack the strands in Geometry nodes and build a simple but realistic grass scene with the geometry Nodes system. We use proxy models to speed up the viewport and add some variation by modeling some flowers. In the end of this chapter, we animate the grass so you can render the scene in motion. (Now available)

    Chapter 4: Creating a forest path scene

    Big topic in chapter 4 is tree creation. We use photo-scanned barks in combination with generated branches. We add twigs on

    the branches with the geometry nodes and provide this with an animation. We upgrade the grass template by adding a path generator so you can simply adjust the scene by drawing a path. (Now available)

    Chapter 5: Creating a ruined scene

    In this chapter we use the grass template and trees from the previous chapter and spend most of the time on the ruin structure. We build an advance material node to blend a brick and plaster material. We also model some bricks and scatter these on the structure with Geometry nodes. (Now available)

    Chapter 6: Farmhouse river scene

    This course comes with lots of scanned rocks, this chapter is the ultimate scene to blend all the rocks to make a river scene. First we shape the terrain so we have a river bed. Most of the lectures cover the creation of the farmhouse. , this is the main structure of the scene. In the end of the chapter we scatter the river with rocks and animate the river. (Now available)

    Chapter 7: Sunset castle scene

    This time we use a photo-scanned castle and blend the structure with the terrain. We build a sky with volumetric clouds and use the Nishita skylight to blend the sky to create a sunset. (Now available)

    Chapter 8: Mountain ruin scene

    This large landscape combines all the best from all chapters. We use the grass, trees and path to create a mountain path. We fill the scene with scanned ruin structures and blend the sky with distance mountains.onderful environmental scene. All content and textures come from Texture/HDRI Haven and are included in the course. (Now available)

    Chapter 9: Medieval urban scene

    This chapter can be seen as a course in itself. This chapter contains the complete workflow to model a medieval street scene. This medieval scene is based on the original 2014 scene and was re-designed for this new 3.0 version of the course. (Scheduled March 1st 2023)

    About me

    My name is Rob Tuytel and I have been a environment designer for the past 16 years. I have a huge passion for the Dutch 17th century and mainly focus on medieval architecture. I am Co-Founder of Polyhaven together with Greg Zahl. I love to study old environment paintings and use these as an inspiration for my work. You might know me from the Tears of Steel open Blender movie or from my previous environment course for Blender 2.81.

    Who this course is for:
    This course is meant for artists who like to grow in their workflow
    Beginners
    Environment artists
    Game level artists

     

    تصـاویر نمونـه
    برای بزرگنمایی هر عکس بر روی آن کلیک کنید

    آموزش ایجاد محیط سه بعدی در بلندر

    ویدئـو پیش نمایش
    این ویدئو نمایش دهنده قسمتی از محتوا میباشد

    دسته بندی محتوا
    .این محتوا شامل دسته بندی های زیر میباشد
    محتوای ویژه Blender
    جعبـه دانلود
    پسورد کلیه فایل ها www.cgtools.ir میباشد.

    فقط اعضای VIP قادر به دیدن لینک ها میباشند.

    28/05/2023 - 21:43
    باسلام
    فایل زیرنویس انگلیسی این آموزش رو از لینک زیر دانلود کنید بعد توی نرم افزاری مثل PotPlayer میتونین به صورت خودکار ترجمه کنید  و آموزش رو راحتتر دنبال کنید

    https://mediafile.cc/bdf714f02da9c3e0
    برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.

وب سایت سی جی تولز با توجه به نیاز گرافیست ها و تری دی کاران به یک مرجع مناسب، احداث گردیده است تا بتواند همواره نیاز کاربران را در این زمینه ارضاء سازد.
خدمات سایت شامل آموزش های سه بعدی، مدل ها، تصاویر و تمامی نیاز های مورد نیاز سه بعدی کاران میباشد.

:::::::: آخـرین نظراتــ کاربران سایتــ :