آموزش ساخت یک Action Platformer دو بعدی در آنریل انجین
Make a 2D Action Platformer in Unreal Engine 5
این دوره هر آنچه را که باید در مورد Unreal Engine و Blueprint Visual Scripting بدانید را به شما آموزش می دهد تا بتوانید بازی های خود را بسازید. با ساختن یک پلتفرم اکشن دوبعدی مانند Mega Man، ابتدا یاد خواهید گرفت که چگونه Sheets دو بعدی Sprite را وارد کنید و چگونه از آنها برای ایجاد شخصیتی استفاده کنید که کنترل آن لذت بخش است.
ما از سیستم ورودی پیشرفته برای اتصال اقداماتی مانند حرکت، پریدن و تیراندازی به صفحه کلید استفاده می کنیم و سپس با استفاده از PaperZD Animation Graph انیمیشن های کاراکتر را متناسب با آن به روز می کنیم.
پس از آن ما سیستم پرتابه و تیراندازی را برای بازیکن پیاده سازی می کنیم و همچنین یک سیستم سلامت و آسیب ایجاد می کنیم که بین بازیکن و دشمنان به اشتراک گذاشته می شود و به صورت مدولار ایجاد می شود.
همچنین تواناییهای بیشتر و بیشتری را به بازیکن اضافه میکنیم، مانند شلیک شارژ، پرش دیواری و اسلاید زمینی.
نه تنها نحوه پیاده سازی این توانایی ها را با استفاده از بهترین شیوه ها یاد خواهید گرفت، بلکه روش تفکر و حل مسئله را نیز یاد خواهید گرفت که برای ایجاد توانایی های مشابه برای بازی های خود لازم است.
ما همچنین 4 نوع مختلف دشمن ایجاد خواهیم کرد که همگی رفتارهای هوش مصنوعی متفاوتی دارند.
ما کارهایی مانند چرخیدن در هنگام راه رفتن به دیوار یا قبل از افتادن از طاقچه، تشخیص نزدیک بودن بازیکن و تعقیب آنها و موارد دیگر را انجام خواهیم داد.
در نهایت نحوه ساخت مراحل دوبعدی با استفاده از Tile Sets و Tile Maps را بررسی خواهیم کرد و سپس همه چیزهایی را که تاکنون آموختهایم کنار هم قرار میدهیم تا یک سطح اکشن پلتفرمر کامل ایجاد کنیم.