اگر شما یک طراح یا توسعهدهنده هستید که به ایجاد صحنهها بهصورت خودکار با ویژگیهای منحصربهفرد و امکان استفاده از آنها در یک برنامه خارجی علاقهمندید، این دوره برای شماست.
این دوره بر روی ایجاد چندین اسکریپت پایتون تمرکز دارد که به ما کمک میکند تا یک صحنه با انواع عناصر در آن ایجاد کنیم.برای این کار، از بلندر و بخش اسکریپتنویسی آن استفاده خواهیم کرد که در آن از پایتون و کتابخانه NumPy استفاده خواهیم کرد. با استفاده از NumPy، از چندین تابع آن برای تولید دنبالههای چندگانه از اعداد استفاده خواهیم کرد که به ما کمک میکند تا مختصات سهبعدی ایجاد کنیم.این مختصات برای ایجاد یک منظر، یک جنگل و یک شهر کوچک استفاده خواهند شد.
این دوره ممکن است برای شما جذاب باشد چرا که میتواند به شما در زمان طراحی صحنه با امکان اضافه کردن عناصر سفارشی به اسکریپت، کمک کند.
در این دوره شما یاد خواهید گرفت:
- چگونگی استفاده از NumPy برای ایجاد مختصات در یک فضای 3D.
- چگونگی تولید فرآیندی یک زمین با ویژگیهای تصادفی.
- چگونگی ایجاد یک جنگل با استفاده از توزیع بتا.
- چگونگی استفاده از یک فرمول پارامتریک برای ایجاد شهر.
- وارد کردن مدلهای خارجی.
- صحنه را صادر کنید تا در Godot استفاده شود.
مشاهده توضیحاتــ انگلیسی
If you are a designer or developer who is interested in creating scenes automatically with unique features and the ability to use them in an external application, this course is for you.
This course focuses on creating multiple Python scripts that will help us create a scene with a variety of elements in it.
For this, we will use Blender and its scripting section where we will use Python and the NumPy library.
With NumPy, we will use multiple of its function to generate multiple sequences of numbers that will help us to create 3D coordinates.
These coordinates will be used to create a terrain, a forest and a little town.
This course may be attractive to you because it can help you save time when you are designing scenes with the ability to add your custom elements to the script.
In addition, you will have access to the content created during the course.
I hope you find the content useful and that you can apply it to your personal projects.
Have fun and happy learning.
In this course you will learn:
How to Use NumPy to create coordinates in a 3D space.
How to procedurally generate a terrain with random features.
How to create a forest by using the beta distribution.
How to use a parametric formula to generate town.
Import external models.
Export the scene to use it in Godot.