در این دوره آموزش، مدرس Eddie Russell نحوه روند ساخت بافت با پلی کم در نرم افزار ماری را آموزش میدهد. او در ابتدا به راه اندازی پروژه و وارد سازی برخی از انتخاب های گروهی میپردازد که باعث ساده تر کردن کارها و حرکت رو به به جلو در آغاز میشود. او در ادامه به بافت دهی پوست مدل با استفاده از تصاویر رنفرنس میپردازد. سپس بروی زره کاراکتر تمرکز کرده و در ادامه نحوه ساخت diffuse, bump و specular را آموزش میدهد. او در ادامه نحوه نقاشی کردن، wrap و Bake کردن بافت را آموزش میدهد و در انتها آن را به خروجی (Export) میفرستد.
پس از گذراندن این دوره آموزشی، شما با ابزارها و تکنیک هایی که می تواند در یک خط لوله تولید بافت با پلی کم برای یک شخصیت بازی در ماری مورد استفاده قرار گیرد، آشنا شوید.
مشاهده توضیحاتــ انگلیسی
In this MARI tutorial, we will learn about the process of texturing low poly models in MARI. Weandrsquo;ll get started with this tutorial by setting up our project including some selection groups that will make things easier going forward. From here weandrsquo;ll dive right in and project some skin textures on our model using some reference photos. Next we will shift our attention to her armor, create diffuse, bump and specular information to match a piece of concept art. Moving on, we will learn about the process of painting in details that donandrsquo;t exist in our mesh but add visual appeal to the final textures. Finally, we will wrap things up by consolidating the channels moving through our shader, bake them, and then export our maps out of MARI. After completing this tutorial, youandrsquo;ll be familiar with tools and techniques that can be used in a production pipeline to texture a low poly game character in MARI.