Digital Tutors - Image-Based Rigid Body Destruction in Houdini
Time : 3h 4m | Size : 1.14 GB | Project Files : included | Software Used : Houdini 14
با سلام
در این آموزش Jeff Wolverton در مورد چگونگی شبیه سازی تخریب واقع بینانه را در یک راه سریع و آسان با استفاده از ابزار Make Breakable shelf در نرم افزار Houdini آموزش میدهد. او یک روش جدید برای پیش شکستگی یک شی را به سادگی بر روی یک تصویر مانند آجر یا سنگ دیوار پیاده سازی میکند و سپس آن را با هندسه اصلی در می آمیزد.
مشاهده توضیحاتــ انگلیسی
In this Houdini tutorial, we'll discuss how realistic destruction can be done in a quick and easy way by using Houdiniandrsquo;s Make Breakable shelf tool combined with the Voronoi SOP leading to pre-fractured objects. We'll discover a new method to pre-fracture an object based simply on an image whether it be a photograph or image such as a brick or stone wall. We'll then create the stone and mortar assets from the original geometry by preparing them to retain texture, break into clusters or bits, and have a layer of fine dust for the final effect that will be encapsulated in a digital asset with a variety of parameters.