در قسمت چهارم این مجموعه آموزشی، شما با الگوهای دیوار و سقف، که شامل مرزهای دیوار، الگوهای چوبی افقی و عمودی، مقیاس و دودکش است، روبرو خواهید شد. شما یاد می گیرید که چگونه از کنترل تصادفی را با معرفی بوته ها تعریف شده توسط کاربر استفاده کنید و با روند تولید و تعویض مختصات UV با زبان VEX آشنا خواهید شد. هنگام ساختن شبکه، شما قادر به ساخت یک خروجی ارگانیک و بسیار نزدیک به طبیعت واقعی با استفاده از دفورمیشن های مختلف در تولید کننده های خود خواهید بود.
مشاهده توضیحاتــ انگلیسی
About the course:
In these tutorial series, we will be creating procedural lake houses in Houdini all the way from generating the main silhouette to creating the final shaders and placing setdressing.
Volume 4 – Chapter 3
In the Volume 4, we will address the wall and roof patterns, which include wall borders, horizontal and vertical wood patterns, scales and shingles. We will learn how to control the randomization by introducing user-defined seed pools as well as we will tackle generation and offset of the UV coordinates with VEX and correctly placing the result geometry with accordance to the original orientation and location. When building the network, we will aim to create an organic and natural-looking outcome by using various deformations in our generators.
The product includes the project files needed for this course.