در آخرین قسمت این سریال، مدرس Anastasia Opara به سه موضوع اصلی می پردازد : که به خانه ها ظاهری کج می دهد ، یک اسکله رویه ای با چوب لایه لایه ایجاد می شود و به خانه ها سایه بان اضافه می شود. شما یاد می گیرید که چگونه هندسه تولید شده را با محدودیت هایی که اهداف شما را برآورده می کند، تغییر شکل دهید و یک هندسه اسکله کاملاً رویه ای تولید کنید. متریال سفارشی خود را با شبکه Houdini Material Builder ایجاد خواهید کرد ، جایی که پارامترهای شبکه رویه ای خود را در نظر خواهید گرفت و همچنین موضوع رندر را لمس خواهید کرد.
مشاهده توضیحاتــ انگلیسی
In these tutorial series, we will be creating procedural lake houses in Houdini all the way from generating the main silhouette to creating the final shaders and placing set dressing.
Volume 5 – Chapter 4 (Final)
In the last Volume of the series, we will focus on three main topics, which are giving our building a crooked look to give it additional character, creating a procedural pier with layered wood and shading our building. We will learn how to deform the generated geometry with the constraints that satisfy our goals and produce a fully procedural pier geometry. We will create our custom materials with Houdini Material Builder network, where we will take into account the parameters of our procedural network as well as we will touch on the subject of rendering, for which we will be using Mantra.