در این دوره Physical Instances، مدرس Steven Knipping به شما می آموزد که چگونه فراتر از استفاده از ذرات پیش بروید تا فقط نقاط را شبیه سازی کنید و در عوض با آنها به عنوان موارد فیزیکی رفتار کنید! هنگام برخورد با مقادیر انبوه اشیاء فیزیکی، استفاده از سیستم های بدنه سفت و سخت برای رسیدن به نتیجه ای سریع و خوب ، دیگر کارآمد نیست. در عوض، یاد میگیرید که چگونه رفتار ذرات را هم در هوا تنظیم کنید و هم با برخورد به زمین آن ها را تنظیم کنید تا عالی به نظر برسند و سریع شبیه سازی شوند.
مشاهده توضیحاتــ انگلیسی
Applied Houdini Particles IV - Physical Instances will teach you how to go beyond using particles to just simulate points, and instead treat them as physical things! When dealing with massive amounts of physical objects, it is no longer efficient (or even possible at all oftentimes) to use rigid body systems to get a quick and good looking result. Instead, we will customize the behavior of the particles both in the air and colliding with the ground to look great and simulate fast. Also covered in this lesson is an easy to implement growth/dissolving algorithm, better translucency shading, and more of my favorite workflow tricks. Start making impossibly detailed particle simulations now!