در این دوره Applied Houdini - Particles VI، مدرس Steven Knipping در مورد چگونگی کنترل مطلق بر کارهایی که هر ذره در هر زمان و با استفاده از زبان VEX و همچنین مفاهیم برنامه نویسی به طور کلی دارد، صحبت خواهد کرد. به طور خاص، مدرس به این موضوع خواهد پرداخت كه چگونه می توانید ذراتی را ایجاد كنید كه بطور جداگانه بر اساس محیط اطراف خود و سایر معیارها، چندین تصمیم بگیرند. در طول راه او در مورد یک دسته کامل از محبوب ترین نکات و ترفندهای خود نیز صحبت خواهد کرد، بنابراین برای یکی از جالب ترین دروس کاربردی Houdini آماده شوید!
مشاهده توضیحاتــ انگلیسی
Welcome back to Applied Houdini for Particles VI: Programming Behavior! In this lesson we’ll talk about how to have absolute control over everything every particle does at any time using the VEX language as well as programming concepts in general. In particular, we will address how we can create particles that individually make multiple decisions based off their surroundings and other criteria. All that plus some fun secondary procedural geometry modelling results in super detailed and complex effect! Along the way we’ll talk about a whole bunch of my most favorite tips and tricks too, so get ready for one of the most exciting Applied Houdini lessons yet!
Applied Houdini is a production quality oriented series created by Steven Knipping (vimeo.com/161576184), currently a Senior Rigid Body Destruction / FX Technical Director at Lucasfilm’s Industrial Light & Magic (Avengers: Infinity War, Star Wars: The Last Jedi, Rogue One: A Star Wars Story, Star Wars: The Force Awakens). Benefit from production proven workflows while also getting an in depth explanation of why things works they way they do. Best of all – each video is crammed with actual information and footnotes instead of gratuitous talking and dead space!