هدف اصلی این آموزش، ارائه یك پروژه ای است كه بیننده را تا آنجا كه ممكن است از برنامه هودینی بدست آورد. به آنها اجازه دهد از تمام ابزارهای مختلفی که Houdini برای مدل سازی و VFX برای تولید یک محیط دقیق ارائه می دهد، استفاده کنند. در طول دوره آموزش، موضوعات مختلفی از جمله ، مدل سازی چند ضلعی ، مدل سازی رویه ای ، ساخت زمین با استفاده از ارتفاعات ، مدل سازی پوشش گیاهی ، مدل سازی با استفاده از VDB ، القای دقیق ، یادگیری نحوه شبیه سازی دود در Houdini ، با استفاده از حل کننده جدید Vellum برای شبیه سازی گرد و غبار و غیره... ارائه داده می شود.
مشاهده توضیحاتــ انگلیسی
The primary aim of this training is to provide a project that will take the viewer through as much of Houdini as possible’. Letting them utilize all the various tools that Houdini provides for modeling and VFX to generate a detailed environment.
Over the course of the training we shall cover a variety of topics such as, polygonal modeling, procedural modeling, terrain building using heightfields, modeling vegetation, modeling using VDB, detailed instancing, learning how to simulate smoke in Houdini, using the new Vellum solver to simulate dust, grass and cloth and rendering the final scene.
The rendering section covers Redshift and Octane.
NOTE: The first 3 parts of the training, which cover building the scene, can be done in any variant of Houdini, Apprentice, Indie or FX.
The rendering section will require Houdini Indie at the minimum, since Apprentice does not support third party plugins.