این دوره به رهبری Viacheslav Makhynko هنرمند فنی با تجربه با تجربه گسترده در توسعه بازی AAA، دروازه شما برای تسلط بر مهارت های ساخت راه حل هنری سفارشی برای Substance Painter با پایتون است.
با تاکید شدید بر کاربردی بودن و کاربرد در دنیای واقعی، سفری ساختاریافته را از طریق شش بخش اصلی آغاز خواهید کرد:
- مقدمه عمومی پایتون: برای تازه واردان پایتون اختیاری است، این بخش پایه های اساسی دوره پیش رو را فراهم می کند.
- ویجت "Hello World" برای Substance Painter: اولین آشنایی با Substance Painter Python API برای یادگیری نحوه ایجاد ویجت های شخصی و دسترسی به ویژگی های Painter که زمینه را برای ابزار Custom Exporter فراهم می کند.
- اتوماسیون صادرات مجموعه بافت: توسعه عملکرد اصلی صادرکننده سفارشی.
- Naming Validation: افزایش صادرکننده سفارشی با معرفی Naming Validation برای مجموعههای بافت برای مدیریت سازگاری با نام داراییها و مکانهای ذخیره آنها، که برای تولید سالم در یک تیم ضروری است.
- Resolution Validation: این ویژگی تأیید میکند که همه کسانی که دادهها را از Painter در تیم صادر میکنند، از بودجه وضوح بافت مشخص شده پیروی میکنند و از هرگونه استفاده از بافتهای با وضوح بالا در پروژه جلوگیری میکند.
- پرداخت پروژه: نهایی کردن صادرکننده سفارشی با معرفی اسناد، کلیدهای میانبر، حاشیه نویسی کد، و رفع اشکال باقی مانده.
مشاهده توضیحاتــ انگلیسی
Welcome to a transformative journey into the world of Substance Painter automation with Python. Led by Viacheslav Makhynko – seasoned Technical Artist with extensive experience in AAA game development, this course is your gateway to mastering the skills of building custom artistic solution for Substance Painter with Python.
With a strong emphasis on practicality and real-world application, you'll embark on a structured journey through six core sections:
- General Python Introduction: Optional for Python newcomers, this section provides essential foundations for the course ahead.
- "Hello World" widget for Substance Painter: First acquaintance with Substance Painter Python API to learn how to create own widgets and access Painter features laying the groundwork for the Custom Exporter tool.
- Texture Set export automation: Development of the core Custom Exporter functionality.
- Naming Validation: Enhancing Custom Exporter by introducing Naming Validation for the texture sets to manage consistency with asset names and their storing locations, which is a must for healthy production in a team.
- Resolution Validation: This feature verifies that everyone who’s exporting the data from Painter in the team is following the specified texture resolution budget and prevents any slipped-through high-res textures usage on the project.
- Project Polishing: Finalizing Custom Exporter by introducing documentation, hotkeys, code annotations, and leftover bug fixes.