در این مجموعه پنج قسمتی، مدرس Kem Yaralioglu روند ساخت متریال ها ، شیدرهای زمینی و همچنین برخی از متریال های پیشرفته را در برنامه Unreal Engine آموزش می دهد. با کمک Material Functions هر شیدر کاملاً مقیاس پذیر است و به هنرمند اجازه می دهد foundation را که در طول پروداکشن ایجاد شده را بسازد. در این بخش سوم، Kem نشان می دهد که چگونه می توان یک Master Material را با تنها Material Functions ایجاد کرد و قدرت مقیاس پذیری آن را نیز نشان می دهد.
مشاهده توضیحاتــ انگلیسی
Part 3 – Creating a Master Material
Course Description
Part 3 of 5. In this five-part series, Kem Yaralioglu breaks down his process for creating master materials, terrain shaders as well as some advanced materials in Unreal Engine. With the help of Material Functions, each shader is fully scalable, allowing the artist to build upon the foundation that they create throughout production. In this third part of a five-part series, Kem shows how to create a Master Material with only Material Functions, demonstrating the power of it’s scalability. By the end of this course, he will have created a Master Material that will act as the foundation for his shaders.