درباره مربی
من تام لومن هستم توسعهدهنده بازی با بیش از 10 سال تجربه Unreal Engine، هم بهعنوان توسعهدهنده مستقل و هم بهعنوان مهندس در Epic Games. ساخت عملی بازی در ++C با Unreal Engine دوره ای مبتنی بر پروژه که در آن یک بازی اکشن سوم شخص می سازید و درک کاملی از معماری ساخت بازی ++Unreal Engine C به دست می آورید که حرفه توسعه بازی شما را تقویت می کند. فرقی نمی کند یک دهه برنامه نویسی کرده باشید یا به سختی یک سال، ما می توانیم با هم به Unreal Engine مسلط شویم. این دوره برای کسانی طراحی شده است که برخی از مهارت های برنامه نویسی اولیه را دارند تا بتوانیم به سرعت به هیجان انگیزترین بخش های برنامه نویسی ++C با Unreal Engine 4 و 5 برسیم. حتی امروزه اطلاعات بسیار کمی در مورد++Unreal C در دسترس است. این دوره تمام اطلاعاتی را که احتمالاً میتوانم از 8+ سال تجربه در مسیر یادگیری منتخب برای طیف گستردهای از دانشآموزان قرار دهم را در بر میگیرد.در طول سالها، بیش از 70 آموزش، دوره و پروژه نمونه برای انجمن Unreal Engine از مبتدی تا پیشرفته ایجاد کردم.شما یاد خواهید گرفت که چگونه بازی خود را به درستی بسازید که شامل یک چارچوب محکم برای نوشتن کدهای حرفه ای است که می تواند در بسیاری از ژانرها و طرح ها اعمال شود. کدی که می نویسید بدون در نظر گرفتن طراحی پروژه بازی شما ارزشمند خواهد بود زیرا یاد می گیرید بازی هایی حاوی اصول کدنویسی انعطاف پذیر که به طور گسترده قابل اجرا هستند را کدنویسی کنید. این شامل یک سیستم سبک «سیستم توانایی بازی» است که ما از ابتدا ایجاد میکنیم و اصول کدگذاری مبتنی بر رویداد برای حلقههای بازی و رابطهای کاربری کارآمد. در طول دوره ما ویژگی ها و مفاهیم خاص ++Unreal C از جمله Unreal Property System را پوشش خواهیم داد که ابزار قدرتمندی برای نمایش کد شما در معرض ویرایشگر و Blueprint است. ما یک بازی در بالای چارچوب گیم پلی Unreal با استفاده از "راه غیر واقعی" ساخت بازی ایجاد می کنیم. در طول راه، استدلال پشت کدی که می نویسیم را توضیح خواهم داد، که معمولاً تنها در طی سال ها سرهم بندی و تکرار کشف می شود. اشکال زدایی کد شما یک مهارت ارزشمند است، بنابراین ما ابزارها و ترفندهای اشکال زدایی را برای ++Cو Blueprint پوشش خواهیم داد. ما این کار را با ابزارهای نمایه عملکرد به پایان میرسانیم تا گلوگاهها یا اشکالاتی را پیدا کنیم که روی بازی شما تأثیر میگذارند. بازی بدون برخی حریفان هوش مصنوعی یا چند نفره با دوستان کامل نخواهد بود، شما یاد خواهید گرفت که چگونه هر دو را پیاده سازی کنید. نحوه استفاده از ویژگیهای هوش مصنوعی Unreal Engine از جمله درختان رفتار، سیستم پرس و جو محیط و ایجاد گرههای ++C سفارشی برای گسترش قابلیتهای هوش مصنوعی را خواهید یافت. سپس به کار ادامه میدهیم تا تمام منطق بازیمان در حالت چندنفره نیز یکپارچه عمل کند. اما حتی این همه ماجرا نیست. من نحوه ذخیره وضعیت بازی در دیسک، بارگیری ناهمزمان دارایی های بازی، نحوه کنترل VFX و مواد از طریق کد، ساخت رابط های کاربری پاسخگو با UMG، GameplayTags، طرح های انیمیشن، ایجاد دستورات دیباگ و موارد دیگر را نشان خواهم داد.
ویژگی های عمده
- ساخت چارچوب بازی ++C
- ترکیب ++C و Blueprint برای منطق بازی انعطاف پذیر
- سیستم های گیم پلی Unreal
- اصول برنامه نویسی مبتنی بر رویداد
- برنامه نویسی هوش مصنوعی (درخت های رفتار، تخته سیاه، EQS، گره های ++C سفارشی)
- شبکه چند نفره (معماری تکرار، پهنای باند کم، بهترین شیوه ها)
- ذخیره وضعیت بازی در دیسک (ذخیره/بارگیری پیشرفت بازیکن و وضعیت جهانی)
- ابزارهای پروفایل عملکرد (Insights غیر واقعی و ابزارهای درون ویرایشگر)
- رابط های کاربر با UMG (با استفاده از اصول مبتنی بر رویداد)
آیا این دوره برای شماست؟
شاید از خود بپرسید که آیا برای این دوره مناسب هستید یا خیر؟ این دوره برای کسانی که هیچ گونه مهارت برنامه نویسی ندارند مناسب نیست، زمانی برای آموزش اصول کلی توابع/متغیرها و تمام محتوای شگفت انگیز متوسط/پیشرفته در یک دوره وجود ندارد. شما باید مهارت های اساسی در برنامه نویسی داشته باشید، اما لازم نیست ++Cباشد. من خودم خیلی یکپارچه از #C به ++C رفتم (خیلی ساده تر از چیزی بود که پیش بینی می کردم)، زبان های دیگر مانند جاوا، پایتون و غیره نیز به خوبی کار می کنند.
در اینجا چند نوع دانش آموز وجود دارد که این دوره برای آنها مناسب است:
- دانش آموزان در علوم کامپیوتر یا توسعه بازی
- کارمندان استودیو به تازگی شروع به کار با موتور غیرواقعی C++ کرده اند یا در راه تسلط بر آن هستند
- هر برنامه نویس حرفه ای که به دنبال آموزش مجدد خود در Unreal Engine است
- توسعه دهندگان غیرواقعی متوسط به دنبال بهبود مهارت های ++C خود و یادگیری ویژگی های جدید هستند
- کسانی که در مورد حرفه ای در توسعه بازی جدی هستند (البته علاقمندان نیز استقبال می کنند)
- دانشآموزان/برنامهنویسها هنوز نمیدانند که آیا توسعه بازی برای آنها مناسب است (این یک نگاه عالی به نحوه برنامهنویسی بازی است)
مشاهده توضیحاتــ انگلیسی
Your Instructor
i,m is Tom Looman
Game developer with 10+ years of Unreal Engine experience, both as an indie developer and as an engineer at Epic Games Hands-on game development in C++ with Unreal Engine. A project-based course where you build a third-person action game and gain a solid understanding of the Unreal Engine C++ game development architecture that will boost your game development career. It doesn’t matter if you have been programming for a decade or barely a year,we can master the Unreal Engine together. The course has been designed to onboard those with some basic programming skills so we can get up to speed quickly to the most exciting parts of programming C++ with Unreal Engine 4 & 5. Even today there is very little information about Unreal C++ available. This course packs every bit of information I could possibly include from 8+ years of experience into a curated learning path for a wide range of students. .Over the years I created 70+ tutorials, courses, and sample projects for the Unreal Engine community from beginner to advanced You will learn how to properly build your game including a solid framework to write professional-grade code that can be applied to many genres and designs. The code you write will be invaluable regardless of your own game project’s design as you learn to code games containing flexible coding principles that are widely applicable. This includes a ‘Gameplay Ability System’ style system we create from the ground up and event-based coding principles for efficient game loops and UIs. Throughout the course we will cover the Unreal specific C++ features and concepts including the Unreal Property System which is a powerful tool to expose your code to the editor and Blueprint. We create a game on top of Unreal’s Gameplay Framework using the “unreal-way” of making games. Along the way I will explain the reasoning behind the code we write, normally only discovered through years of tinkering, and iterating. Debugging your code is an invaluable skill, and so we will cover debugging tools and tricks for both C++ and Blueprint. We finish that up with performance profiling tools to find bottlenecks or bugs that affect your gameplay. The game would not be complete without some AI opponents or multiplayer with friends, you will learn how to implement both. You will discover how to use the Unreal Engine AI features including Behavior Trees, Environment Query System and create custom C++ nodes to extend the AI capabilities. We then move on to make all our game logic work seamlessly in multiplayer as well. But even that is not all. I will demonstrate how to save the game state to disk, asynchronously load game assets, how to control VFX and materials from code, build responsive User Interfaces with UMG, GameplayTags, Animation Blueprints, creating of debug commands and so much more
Major Features
- Building C++ Game Framework
- Combining C++ and Blueprint for flexible game logic
- Unreal’s Gameplay Systems
- Event-based Programming Principles
- AI Programming (Behavior Trees, Blackboard, EQS, Custom C++ Nodes)
- Multiplayer Networking (Replication architecture, low-bandwidth, best practices)
- Saving Game State to Disk (Saving/loading player progression and world state)
- Performance Profiling Tools (Unreal Insights & in-editor tools)
- User Interfaces with UMG (using Event-based Principles)
Is this course for you?
You might be wondering if you are a good fit for this course. This course isn’t for those without any programming skills whatsoever, there simply isn't time to teach general fundamentals of functions/variables and all the amazing intermediate/advanced content into a single course. You should have some foundational skills in programming, but it doesn't have to be C++. I went from C# into C++ myself pretty seamlessly (It was much easier than I had anticipated), other languages like Java, Python, etc. will do just fine too.
Here are some types of students that would be a great fit:
- Students in computer science or game development
- Studio employees just starting out with or on their way to mastering unreal engine C++
- Any Programming Professionals seeking to re-train themselves in Unreal Engine
- Intermediate Unreal Developers looking to improve their C++ skills and learn new features
- Those that are serious about a career in Game Development (Hobbyists welcome too of course)
- Students/Programmers still wondering if Game Development is for them (This is a great look into what game programming is like)