ورود به حسابــ کاربری
عضویتــ در سایت کلمـه عبور را فراموش کرده اید؟

    راهنمای نهایی Graph Shader برای مبتدیان



    Your Ultimate Guide to Shader Graph for Beginners

    راهنمای نهایی  Graph Shader برای مبتدیان

    چیزی که یاد خواهید گرفت

    • با ابزارهای مبتنی بر گره، مهارت‌هایی را در ساخت سایه‌بان‌های بصری خیره‌کننده ایجاد کنید
    • گره های سایه زن را بر اساس نتایجی که تولید می کنند، شناسایی کنید
    • الگوریتم های اساسی اعمال شده برای تولید افکت های سایه زن را درک کنید
    • بیش از 50 افکت سایه زن را کامل کنید که می تواند در هر پروژه ای استفاده شود

    شرح
    این دوره راهنمای جامعی برای ایجاد سایه زن رأس و قطعه با استفاده از ابزار برنامه نویسی بصری یونیتی Shader Graph ارائه می دهد. نیازی به دانش قبلی یا برنامه نویسی شیدرها نیست.

    بیش از 15 ساعت آموزش گام به گام و چالش ها.این دوره پر از چالش‌های دنباله‌رو و ایجاد سایه‌زن است، این دوره به شما پایه‌ای کامل در توسعه سایه‌بان و شیوه‌های اساسی در رندرینگ مبتنی بر فیزیکی (PBR) با یکی از اعضای هیئت مشاوره آموزشی موتور بازی Unity و تحسین‌شده ارائه می‌دهد. آکادمیک و معلم با بیش از 30 سال سابقه.این دوره شما را از طریق فرآیند ایجاد جلوه های سطح بصری خود برای رنگ آمیزی و نورپردازی اشیاء بازی راهنمایی می کند. به آرامی ریاضیات نور و سطوح را پوشش می دهد و شما را در بازآفرینی برخی از محبوب ترین سایه زن ها از جمله Fresnel، Complex Water، Holograms، Flowing Lava، Liquids، Fire و غیره گام بر می دارد. مفاهیم سایه زن به روشی قابل درک ارائه می شود تا به درک خط لوله گرافیکی کمک کند و یک جعبه ابزار ضروری برای رندر کردن دانش در اختیار شما قرار دهد که به شما کمک می کند سایه بان های شفاف، متحرک و بافتی خود را در Unity's Built-In توسعه دهید. این دوره با Unity 2021.3 LTS و Shader Graph 12.1.6 توسعه یافته است.

    آموزش برنامه نویسی و کار با:

    • نمودار سایه زن یونیتی.
    • فضاهای مختصات مدل، دوربین و جهان بینی.
    • نورپردازی.
    • الگوهای رویه ای تولید شده
    • نرمال ها
    • عمق صحنه
    • انکسار برای سطوح شفاف (و خیلی بیشتر...)

    در این دوره، پنی تمام مهارت‌های ارزشمندی را که برای تعامل با خط لوله رندر گرافیک کامپیوتری با استفاده از Shader Graph در Unity از ابتدا نیاز دارید، با استفاده از سبک تدریس بین‌المللی و دانش خود از بیش از 30 سال کار با بازی‌ها و گرافیک‌ها، آموزش می‌دهد. از طریق توضیحات دقیق و کارگاه‌های عملی، همه آنچه را که باید در مورد صف‌های رندر، ریاضیات برداری، بافرهای گرافیکی، تئوری رنگ‌ها، مش‌های سه بعدی، نقشه‌برداری بافت، مدل‌های نورپردازی و موارد دیگر بدانید، یاد خواهید گرفت.

    مشاهده توضیحاتــ انگلیسی

     

    What you'll learn
    Develop skills in building visually stunning shaders with node based tools
    Identify shader nodes based on the results they produce
    Understand the fundamental algorithms applied to produce shader effects
    Complete over 50 individual shader effects that can be used in any project

    Description
    This course presents a comprehensive guide to creating vertex and fragment shaders using Unity's visual programming tool Shader Graph. There's no need for prior knowledge or programming of shaders needed.

    Over 15 Hours of step-by-step tutorials and challenges.

    Filled to the brim with follow-along and shader creation challenges, this course will give you a thorough grounding in shader development and the fundamental practices in Physical-Based Rendering (PBR) with a member of the Unity Game Engine's Educational Advisory Board and an acclaimed academic and teacher with over 30 years experience.

    This course will guide you through the process of creating your own visual surface effects for colouring and lighting game objects. It gently covers the mathematics of light and surfaces and steps you through the recreation of some of the most popular shaders, including Fresnel, Complex Water, Holograms, Flowing Lava, Liquids, Fire, and more. The shader concepts will be presented in an easy-to-understand manner to help grasp the graphics pipeline and provide you with an essential toolkit of rendering knowledge, that will have you developing your own transparent, animated, and texturised shaders in Unity's Built-In, Universal, and High-Definition Render Pipelines.

    This course has been developed with Unity 2021.3 LTS and Shader Graph 12.1.6

    Learn how to program and work with:

    Unity's Shader Graph.

    Model, Camera, and World View Coordinate Spaces.

    Lighting Effects.

    Procedurally Generated Patterns.

    Normals.

    Scene Depths.

    Refraction for Transparent Surfaces (and much more...)

    In this course, Penny teaches all the invaluable skills you will require to interact with the computer graphics render pipeline using Shader Graph in Unity from scratch using her internationally acclaimed teaching style and knowledge from over 30 years of working with games and graphics. Through detailed descriptions and hands-on workshops, you'll learn all you need to know about rendering queues, vector mathematics, graphics buffers, colour theory, 3D meshes, texture mapping, lighting models, and much more.

    Contents and Overview

    After diving right in and creating your very first Shader Graph shader from scratch, you delve into the fundamental concepts of creating an unlit shader and discover how colours can be mixed for surface effects, and how to put an external texture onto a game object.

    Following this, you will examine a variety of lighting models and how lights and surface textures can influence the final look of a render. In this part, you will develop shaders with different lighting and investigate physically-based rendering that caters for metallic surfaces and considers world reflections. The remainder of the course concentrates on building up your essential mathematics skills related to creating shaders and focussing on the essentials that you can take and customise for your own needs.

    Finally, there's an advanced water shader section on adding special effects to water surfaces such as depth colour, waves, surface foam, and splash particles.

    What students are saying about Penny's other shader courses:

    This course is amazing! Penny has got to be, hands down, one of the best instructors on game development, Unity, and C#! In the span of three hours, I have learned so much that it rivals my graduate program!

    Best shader course I've come across. There are enough and more tutorials on youtube to teach you how to develop your own shaders, but nothing falls into the class of Penny's tutorials. They are clear and to the point. Really happy about this one.

    Wow! Thank you so much! If there were 10 stars - this course would deserve it. Going from absolutely knowing nothing about Shader writing to have a profound understanding about it.....

    I wanted to let you know that I just finished your shader course and thought it was fantastic. It was a pleasure to take the course and finally get a grasp on a topic that seemed so foreign to me not so long ago. Your teaching style and personality really worked for me and made learning a breeze!

     

    تصـاویر نمونـه
    برای بزرگنمایی هر عکس بر روی آن کلیک کنید

    ویدئـو پیش نمایش
    این ویدئو نمایش دهنده قسمتی از محتوا میباشد

    دسته بندی محتوا
    .این محتوا شامل دسته بندی های زیر میباشد
    محتوای ویژه Unreal Engine
    جعبـه دانلود
    پسورد کلیه فایل ها www.cgtools.ir میباشد.

    فقط اعضای VIP قادر به دیدن لینک ها میباشند.

    29 آبان 1401
    تشکر از سی جی تولز امیدوارم این دوره حتما اپدیت هم بشود
    29 آبان 1401
    amirloard,
    سلام . این آموزش جدیدترین سری آموزشی است که منتشر شده است . در صورت مشاهده آبدیت های جدید حتما در سایت قرار داده می شود .
    برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.

وب سایت سی جی تولز با توجه به نیاز گرافیست ها و تری دی کاران به یک مرجع مناسب، احداث گردیده است تا بتواند همواره نیاز کاربران را در این زمینه ارضاء سازد.
خدمات سایت شامل آموزش های سه بعدی، مدل ها، تصاویر و تمامی نیاز های مورد نیاز سه بعدی کاران میباشد.

:::::::: آخـرین نظراتــ کاربران سایتــ :