در این دوره، شما با ایجاد اشکال ساده از طریق استروژن لبه در مایا، که یکی ار ساده ترین روش ها برای ایجاد مش است را شروع خواهید کرد. در هنگام ایجاد مش در مایا، ابزار کمتری که استفاده می کنید، نتیجه بهتری به همراه دارد، چرا که بر روی بهترین جنبههای این ابزار تمرکز کردهاید تا آنچه را که نیاز دارید، ایجاد کنید. وقتی که مش به زیبراش imported می شود، استفاده مناسب از polygroups در انعکاس جزییات و تمیزی کلی کمک خواهد کرد. براش های IMM (InsertMultiMesh) برای کمک به افزودن “greebles” و لوازم جانبی به سطوح سخت، حیاتی هستند. LiveBoolean ابزاری جدیدی است که در ایجاد برش های inset و اشکال بولین شده در زیر ابزارهای زیبراش بسیار مهم است تا جزئیات بیشتری را به بخش هایی از سفینه فضایی علمی تخیلی اضافه کند. هنگام ترکیب ابزارهای زیبراش، مانند براش های IMM با LiveBooleans ، سرعت جزییات دهی به مدل بسیار کاهش یافته، که میتواند در تولید محصول کمک کند. این دوره شامل 5 قسمت می باشد.
مشاهده توضیحاتــ انگلیسی
In the Scifi Ship Series, we’ll sart by creating simple shapes via edge extrusion in Maya as it’s one of the easiest methods to create viable meshes. When creating meshes in Maya, the fewer tools you use, generally, is the better your end result because you end up focusing on the best aspects of the tools to create what you need. Edgeloops for better subdivisions are paramount when working with models that are going to be more than just ‘game ready’ (low poly) and will help create cleaner bevelling when the mesh smoothes as opposed to subdividing without edgeloops. Once the mesh has been imported into Zbrush, proper usage of polygroups will assist in mirrored details and overall cleanliness. IMM (InsertMultiMesh) Brushes are vital to helping to add the ‘greebles’ and accessories to hard surfaces to add interest. LiveBoolean is a new tool that’s paramount in creating inset cuts and booleaned shapes within the Zbrush subtools to add more futuristic details to parts of the sci-fi spaceship. When combining tools in Zbrush, like IMM brushes with LiveBooleans, the speed at which the model is populated with details is greatly decreased, which helps with tight deadlines in production. Add in using SliceCurves to add polygroups to a mesh with Curve Functions to create frame meshes that follow the seam of the polygroups precisely, and the end results are a model that looks thoroughly populated yet futuristically refined.
This course will consist of 5 volumes and we will be releasing a volume every week. The downloadable version will be available at the end of the series release.