آیا در مورد اینکه شخصیت های سه بعدی واقع بینانه ای مانند Gollum از فیلم Lord of the Rings چگونه ساخته می شوند، کنجکاو هستید؟ آیا تاکنون یک بازی ویدیویی با گرافیک های برجسته بازی کرده اید و فکر کرده اید که چگونه چنین شخصیت های دقیق ایجاد می شوند؟ آیا شما یک هنرمند سنتی هستید و می خواهید مهارت های مجسمه سازی خود را به صورت دیجیتال اعمال کنید؟ آیا می خواهید در مورد آخرین گردش کار صنعت 3D آگاهی داشته باشید و به یک هنرمند سه بعدی بهتر تبدیل شوید؟ اگر به هر یک از این سؤالات پاسخ مثبت داده اید، این دوره برای شما مناسب است. در این دوره شگفت انگیز، هنرمند و مدرس سه بعدی حرفه ای Corazon Bryant به شما نشان می دهد که چگونه از براش های برنامه ZBrush استفاده کنید تا بتوانید ساختار عضلانی و آناتومی قابل باور را ایجاد کنید. سپس به دنبال چین و چروک برای پارچه شخصیت خود حرکت خواهد کرد. Corazon در مورد خصوصیات پارچه بحث خواهد کرد و تکنیک او را در اضافه کردن جزئیات به پارچه، به دقت دنبال کنید. همچنین می توانید دانش مربوط به ساخت زره پوش را با سایش و پارگی درست مانند آنچه در بازی های ویدئویی و فیلم ها مشاهده می کنید به دست آورید.
مشاهده توضیحاتــ انگلیسی
Are you curious about how realistic 3D characters like Gollum from the movie Lord of the Rings are made? Have you ever played a video game with outstanding graphics and wondered how such detailed characters are created? Are you currently going to school right now but want to speed up your learning curve so you can get ahead of your peers? Are you a traditional artist and want to apply your sculpting skills digitally? Do you want to know about the latest 3d industry workflow and become a better 3D artist?
If you answered yes to any of these questions, then “3D Character Creation: Sculpting in Zbrush” is the course just for you.
In this amazing course, professional 3d artist/instructor Corazon Bryant will show you how to use the brushes in ZBrush to create believable muscle structure and anatomy. You will then move on to sculpting folds and wrinkles for your character’s cloth. Corazon will discuss the characteristics of cloth and show you her technique on adding fabric details. You will also gain knowledge on building armor with wear and tear just like you see in video games and movies. Main tools that will be used are Dynamesh, Extract tool, Layers, Deformation, Panel Loops, Polygroup, Masking, and Transformation tools.
By the end of this course, you will be able to create your very own 3D character from scratch.