این آموزش به درخواست salekm111 در سایت قرار گرفته است.
Digital Tutors - Sci-Fi Vehicle Modeling and Texturing in Maya and ZBrush
سلام
در این آموزش نحوه ی ساخت یک وسیله ی نقلیه ی فضایی را به شما آموزش می دهیم. در طول این آموزیش به شما ابتدا نحوه ی ساخت یک مدل با توپولوژی درست را در نرم افزار زیبراش آموزش می دهیم.ابتدا ما شروع به تنظیم رفرنسهای خود برای ساخت فرم اصلی بدنه در مایا می کنیم. پس از آن جسم خود را به نرم افزار زیبراش انتقال می دهیم.این مش را دوباره به نرم افزار مایا صادر میکنیم.پس از آن فرم کلی وسیله ی خود را در داخل نرم افزار زیبراش پیاده سازی می کنیم. و در نهایت کار خود را با اضافه کردن جزییات و تکسچرینگ به اتمام می رسانیم.
مشاهده توضیحاتــ انگلیسی
In this tutorial we will build a sci-fi styled robotic vehicle while we learn about concepts, building a clean model, laying out the UVs for texturing, and making textures. Throughout these lessons we will delve into finding form in ZBrush and building a model with clean topology. We will first find some reference and then block out some forms in Maya. After that we will take the mesh into ZBrush and really rough out the shapes. This mesh will be exported to Maya and then the real modeling starts. We will then add a simple skeleton to the model and pose it after which we will add the final details. Last, we will take parts into ZBrush and add textures which will be refined in Photoshop.