این پست بنا به درخواست ثبت شده توسط mohammadbehboodi در سایت قرار داده شده است.
CGWorkshop - Architectural Visualization - Volume 4
17.94GB | Day1-14 | Project Files: Included | Software used: 3ds max and V RAY
با سلام
طراحی و تجسم معماری ساختمان یکی از مقوله هایی هست که همواره هنرمندان زیادی را سرگرم خود کرده است. از این رو جهت پیش بردن اهداف شما نیاز به یادگیری و داشتن پشتکاری قوی میباشد. این مجموعه آموزشی را میتوان یکی از پر محتوا و پرمغزترین مجموعه های آموزشی در زمینه معماری دانست، زیرا که محتوای موجود هر سه گروه مبتدی،متوسط و پیشرفته را پوشش میدهد. از دیگر ویژگی های این مجموعه میتوان به آموزش در زمینه Exteriors، Interior و Postwork اشاره نمود. با استفاده از ترفند ها و تکنیک های موجود در این آموزش شما قادر خواهید بود راندمان کار خود را بالا ببرید و همچنین در زمان صرفه جویی کنید.
این آموزش به مدلسازی در 3Ds Max و موتور قدرتمند V-Ray اختصاص یافته است.
شما میتوانید این فایل را به قیمت 17500 تومان از لینک زیر خرید پستی نمائید .
این مجموعه دارای 14 روز آموزشی و بیش از 130 قسمت میباشد.
تصاویر نمونه :
||fullgallery|
آموزش ها به تفکیک بخش ها به صورت زیر میباشد :
Exteriors
1. THEORY
- base theory repeated in all 3 modules
- special dedicated theory for current module (including LWF - linear workflow)
- production line examples
2. MODELING and SHADING
- managing input files
- architecture modeling and detail creation using various
techniques (particle flow, Multiscatter, Grow FX, Snow Flow and much more)
- environment creation (nature, urban scenes)
3. LIGHTING AND RENDERING
- lighting RIGS for different atmospheric conditions
- atmospheric effects inside of 3ds max (fog, volume lights, glare, lens effects etc.
- optimization, postproduction design (learn how far can you go before postproduction)
Interiors
1. THEORY
- base theory repeated in all 3 modules
- special dedicated theory for current module
- production line examples
2. MODELING and SHADING
- managing input files, reference setup, blueprints,
discussion with designers.
- furniture modeling and detail creation like seams,
wrinkles, cloth simulation, alos particle flow presets fro dust, smoke
- advanced step by step modeling mapping and shading (in cluding poly modeling, fur, Marvelous designer cloth sim mulation, unwrapping, texture setup)
3. LIGHTING AND RENDERING
- lighting RIGS for different interior types (well exposed room, shopping malls, public spaces like concert halls)
- V ray rendering engine setups - know your render
elements.
- Lighting conversions day to night
Postwork
1. THEORY
- base theory repeated in all 3 modules
- special dedicated theory for current module
- production line examples
2. PHOTOSHOP
- planning your shot in 2D
- postproduction workflow for exterior scenes (advanced)
- postproduction workflow for interior scenes (advanced)
3. MATTEPAINTING
- how to match lighting to characters
- adding details
- solutions for competitions, quick renderings to keep the deadlines and top quality