این پست بنا به درخواست ثبت شده توسط 9300 در سایت قرار داده شده است.
Lynda - Creating Rigid Body Simulations in Blender with Joel Bradley
Time : 2h 39m | Size : 339 MB | Project Files: Included | Software Used : Blender
با سلام
در این آموزش Joel Bradley نحوه شبیه سازی و ایجاد جنبش سه بعدی واقع بینانه و برخورد را در نرم افزار Blender آموزش میدهد.
مباحث عبارتند از:
راه اندازی اشیاء برای شبیه سازی
راه اندازی جهان فیزیک
انتخاب نوع برخورد
استفاده از یک شکل برخورد
ساخت keyframes
نحوه کار کردن با شکل برخورد مش ها
درک محدودیت ها
ایجاد الگوهای شکستگی
و ...
مشاهده توضیحاتــ انگلیسی
Meet the family of rigid body simulation tools available in Blender and learn how to create realistic 3D movement and collisions. Author Joel Bradley starts with a simple rigid body simulation, where you choose a collision type, set the initial state, add basic properties, and output a render. He then introduces techniques for creating more advanced collisions with proxy objects, concave objects, force fields, and constraints. Finally learn how to create interesting fracture patterns and effects, and control fractured geometry more easily with the Bullet Viewport Constraints tool.
Topics include :
Setting up objects for simulation
Setting up the physics world
Choosing a collision type
Applying a collision shape
Creating an animated rigid body
Baking to keyframes
Working with the mesh collision shape
Adding a force field to the mix
Understanding constraints
Creating fracture patterns