- راه اندازی سایه
- اکثر کاربران بلندر تنظیمات بلندر کاملاً نادرست دارند. برای اینکه بتوانید فرم و تعادل شکل خود را درک کنید، باید برخی از تنظیمات مخفی را فعال کنید تا مدل های شما واقعاً "پاپ" شوند. بحث خواهیم کرد.
- چرا سایه زنی حفره فوق العاده مهم است
- مات کپ و نحوه کمک به چشم هنگام طراحی
- پشته ها و دره ها و اینکه چگونه بر جزئیات بصری شما تأکید می کنند
- رویکرد خلاق
"چطور حتی به این شکل ها میرسی؟" اسب هایت را نگه دار، گاوچران، زیرا این دقیقاً همان چیزی است که این فصل در مورد آن صحبت خواهد کرد.
شما مسلط خواهید شد: - فرآیند فکری پشت طراحی یک شکل از ابتدا - بدون ارجاع
- چگونه می توانید از اشکال موجود برای ایجاد جزئیات بیشتر استفاده کنید
- چرا بهترین شکل ها به کمترین میزان تفکر نیاز دارند - جدی
- فکر کردن به جزئیات
خوب ... پس شما شکل پایه خود را ساخته اید. خارق العاده! اما وقتی این کار انجام شد، واقعاً چگونه به جزئیات فکر میکنیم تا بتوانیم به طراحی خود ادامه دهیم؟ خوب، این همان چیزی است که این فصل شامل خواهد شد، از جمله: - رویکرد تحلیلی من برای افزودن جزئیات پس از ایجاد شکل اولیه من
- استفاده از پخها، اریبها و بولیان برای ایجاد جزئیات قدرتمندتر و پویا
- نحوه استفاده از هایلایت های حفره ای برای تاکید بر نقاط قوت شکل و درک فرم کلی آن
- پژواک و خوشه بندی جزئیات
اینها دو عنصر مهم طراحی سه بعدی و بصری هستند. خوشبختانه برای شما، اکثر هنرمندان نمی دانند چگونه از اینها به طور موثر استفاده کنند، به این معنی که می توانید به راحتی از اکثر رقبای خود جلوتر بپرید.
این فصل به شما این امکان را می دهد که: - از اشکالی که از قبل در مدل شما وجود دارد دوباره استفاده کنید تا پیچیده تر به نظر برسد
- درک کنید که جزئیات را کجا قرار دهید تا طرح های شما به هم ریخته به نظر نرسند
- هر دو عنصر را با هم ترکیب کنید تا در عرض چند دقیقه یک شکل روان و زیبا ایجاد کنید
- قدرت فضای خالی
- این بزرگترین دلیل سردرگمی برای اکثر هنرمندان است: آیا باید جزئیات را اضافه کنم تا فضای خالی خود را پر کنم؟ پاسخ ساده: نه.
در این بخش بحث خواهد شد: - چرا فضای خالی برای جریان طرح های شما بسیار مهم است
- چگونه اضافه کردن جزئیات بیش از حد به فضای خالی می تواند زیبایی اشکال شما را از بین ببرد
- فضای خالی برای چه چیزی استفاده می شود و چگونه به افزایش قدرت و زیبایی مدل های شما کمک می کند
- در حال گسترش جزئیات
خوب ... شما شکل پایه خود را ایجاد کرده اید. در این مرحله، باید جزئیات خود را گسترش دهید. در این فصل، فرآیند و رویکردی که برای انجام این کار نیاز دارید را مورد بحث قرار خواهیم داد، از جمله: - چگونه از اصول پژواک و توزیع جزئیات استفاده کنید تا مدل های خود را 10 برابر جذاب تر کنید
- بهترین راه برای افزایش پیچیدگی بدون به خطر انداختن کیفیت مدل های شما
- استفاده از فضای خالی برای افزایش جذابیت بصری مدل های خود
- "شکستن" فضای خالی
بنابراین ما قبلاً بحث کردیم که چقدر فضای خالی برای توسعه اشکال شما بسیار مهم است. اما آیا میتوانیم این قانون را زیر پا بگذاریم و به آن پایبند باشیم؟ پاسخ ساده: بله. اما شما باید مراقب باشید، به همین دلیل است که در این بخش به بحث خواهیم پرداخت: - روشی مناسب برای نفوذ به فضای خالی بدون قربانی کردن کیفیت
- چگونه به فضای خالی نفوذ کنیم بدون اینکه واقعاً به آن نفوذ کنیم (گیج کننده است، اما در واقع کار می کند!)
- یک راه ساده برای افزودن عناصر پشتیبانی و در عین حال حفظ مناطق مهم تمرکز
- شکستن تقارن
- تقارن یک طرفدار است
- عنصر مزه را داشته باشد، اما اغلب اوقات، بهتر است تقارن را شکست. به بیان ساده، اگر هر محور آینه ای از محور دیگر است - می تواند ایده خوبی برای شکستن آن اثر باشد. ما می توانیم این کار را انجام دهیم:
- اضافه کردن عناصر ساده ای که به دلیل عدم تقارن توجه را به یک سمت طراحی شما جلب می کند
- ایجاد شکل نامتقارن در حداقل یک محور
- استفاده مجدد از اشکالی که از قبل وجود دارند، اما در عوض در یک طرف طرح
- Remeshing
- در یک مفهوم سنتی، remeshing به شما امکان می دهد توپولوژی "تمیز" را در مدل خود بدست آورید. اما از نظر طراحی بصری و ایجاد اشکال متعادل، ما در واقع می توانیم از remesher Blender برای بهبود ظاهر مدل های خود استفاده کنیم. ما می توانیم این کار را انجام دهیم:
- با استفاده از Remesh Modifier برای "نرم کردن" اشکال خود
- بهبود شکل و تعریف لبه ای که اصلاح کننده Remesh به ما می دهد
- از طریق ریمش کردن، مدل را پویاتر و از نظر بصری جالب تر جلوه دهید
- استفاده از جزئیات اولیه، ثانویه و سوم
- احتمالاً قبلاً این را شنیده اید: جزئیات اولیه شکل پایه شما است، جزئیات ثانویه عناصر پشتیبانی کننده شما هستند و جزئیات ثالث چیزی است که این سطح از پیچیدگی را اضافه می کند. در این فصل به بحث خواهیم پرداخت:
- چگونه در مورد لایه های مختلف جزئیات "فکر" کنیم تا به جذاب ترین شکل ممکن دست یابیم
- دلیل افزایش پیچیدگی بصری برای زیبایی شناسی مدل های شما بسیار مهم است
- چگونه عناصر قبلی طراحی بصری خود را برای گسترش سطح جزئیات خود ترکیب کنیم
- کار از منابع
- شما نیازی به تصاویر مرجع ندارید، اما آنها برای ایده گرفتن برای اشکال و طرح های شما بسیار مفید هستند.
در این فصل بحث خواهد شد: - چگونه از عکس های مرجع برای کمک به گسترش کتابخانه خلاق خود استفاده کنید
- ایجاد مجموعه ای از عکس ها و سبک های مرجع برای ارائه ایده و الهام به شما
- مزایای اصلی استفاده از عکس های مرجع برای کمک به ایده دادن به شما
- اهمیت عملکرد
- زمانی که در تلاش برای ایجاد طرح های واقع گرایانه و هنر مفهومی هستید، کارکرد مهم است.
به همین دلیل است که این فصل در مورد چگونگی ایجاد عناصر عملکردی است، از جمله: - چگونه میتوان جزئیات را با کاربردی کردن آنها «جعل» کرد (حتی اگر اینطور نباشد!)
- ساده ترین راه برای استفاده از چیزی که ما آن را "عملکرد ضمنی" می نامیم تا هم فرم و هم عملکرد را در طرح های خود متعادل کنید.
- با استفاده از عناصر شکل خود به عنوان یک عنصر کاربردی نیز کار کنید
- چگونه از همه جهات طراحی کنیم
- در حالت ایده آل، مدل های شما باید از همه جهات زیبا به نظر برسند: بالا، پایین و کنار. این بدان معناست که باید از همه زوایا نیز طراحی کرد.
این فصل شامل موارد زیر خواهد شد: - ساده ترین راه برای ایجاد جزئیات از همه جهات
- نمای بالا، جلو و جانبی و نحوه اطمینان از تعادل یکسان همه بخش ها
- راهی آسان برای افزودن جزئیات پویا به هر طرف از طرح های خو
- چگونه استایل خود را بسازیم
- مسئله بزرگی که می بینیم سبک است. هنگام گذراندن دورهها و تماشای آموزشها، توسعه سبک دیگران بسیار آسان است. در این فصل، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه آزاد شویدو سبک خود را بسازید، از جمله:
- نمونه هایی از نمونه کارهای شخصی ما
- سه بعدی، عکاسی و نمونه های نمونه کار دیگر
- چگونه هنرمندان متخصص دیگر به سبک خود نفوذ می کنند و چگونه می توانید آن را تکرار کنید
- مواد و رنگ
- مواد و رنگ ها راهی عالی برای تاکید بر عناصر مهم شکل شما هستند. به طور کلی، ما دوست داریم حداکثر 3-4 مواد را رعایت کنیم
این فصل به شما نشان می دهد: - کارهایی که نباید هنگام اضافه کردن مواد به اشیاء انجام دهید
- چگونه قسمت هایی از مدل های خود را که می خواهید به آنها جلب کنید برجسته کنید
- چگونه مواد و رنگ های مختلف نتایج کاملاً متفاوتی را در رندرهای شما ایجاد می کند
- شیفت های مسطح
- تغییر مسطح روشی موثر برای "انتقال" جزئیات از یک ناحیه از اشکال شما به ناحیه دیگر است.
این فصل به شما نشان خواهد داد: - چرا جابجایی های مسطح برای آوردن عناصر جزئیات به اشکال شما بسیار موثر هستند.
- رویکرد مورد علاقه ما برای ایجاد تغییرات مسطح برای ایجاد علاقه بصری بیشتر به اشکال شما
- چگونه جابجایی های مسطح نواحی مختلف مدل های شما را برجسته می کند
آنچه در Bootcamp گنجانده شده است
هر فصل کوتاه، کامل و به طور کلی کمتر از 10 دقیقه است. شما باید بتوانید اکثر فصول اصلی را تنها در یک جلسه کامل کنید.
فصل 1
فصل 2
فصل 3
فصل 4
فصل 5
فصل 6
فصل 7
فصل 8
فصل 9
فصل 10
فصل 11
فصل 12
فصل 13
فصل 14
فصل 15
فصل 16