Digital Tutors - Texturing a Low Sci-Fi Weapon in MARI
سلام
در این آموزش ما نحوه ی تکسچرینگ یک اسحله تخیلی برای استفاده در موتورهای بازی سازی را به شما آموزش میدهیم. ما ابتدا نحوه ی پیکربندی پروژه ها و وارد کردن نرمال مپ که در زمانی که مدل ساخته شده است را به شما آموزش می دهیم.پس از آن ما تمرکز خود را بر روی ساخت 3 نوع مپ می گذاریم. مپ Diffuse بسیار برای ما مهم است، بیشتر وقت ما بر روی ساخت رنگها اصلی و کثیفیها می گذرد. پس از آن ما نحوه ی ساخت Specular Map ها را به شما آموزش میدهیم و اینکه چگونه های لایت ها را به وجود آورید.پس از آن ما کار خود را با ساخت تکسچر برای جاههای درخشنده به پایان می رسانیم .
مشاهده توضیحاتــ انگلیسی
In this series of tutorials, we will walk through all the steps taken in Mari to texture a low polygon, sci-fi rifle for use in a game engine. We will start by learning how to setup our Mari project and bring in a normal map that was created when the weapon was modeled. From here we will focus on the creation of three additional types of maps. With diffuse color being so important, most of our time will be spent here focusing not only on base colors but also on dirt and scratches. Next we will focus on the specular map learning how to apply highlights in such a way that different materials reflect light differently. Lastly we will learn how to create an emissive map inside Mari so that parts of our sci-fi weapon will glow in game. When it comes to texturing game assets, there are some strict guidelines that must be followed for the current generation of games. After completing this course, you will see that Mari is a robust texturing application that can easily create texture maps for anything from film assets to game assets.