در این دوره، هنرمند سه بعدی Gennaro Esposito به معرفی ابزار های اصلی برنامه Modo، که شامل: navigation ، انتخاب ، مدل سازی ، باز کردن ، بافت ، نورپردازی ، سایه زنی و رندرینگ می باشند، می پردازد. Modo یک برنامه قدرتمند 3D است که در صنعت فیلم ، بازی و طراحی مورد استفاده قرار می گیرد. این عنوان که به دلیل رابط بصری و رویکرد ساده برای هنرمندان شناخته شده است، شروع جدیدی را برای کاربران این نرم افزار فراهم می کند. در حالی که این دوره یک آموزش مقدماتی است، دانش آموزان می آموزند که چگونه در برنامه Modo یک گردش کاری کارآمدی داشته باشند که این عمر به عنوان یک مکمل قدرتمند، برای مسیر تولید بسیار متناسب است.
مشاهده توضیحاتــ انگلیسی
Modo is a powerful 3D tool used in the film, game and design industries. Known for its intuitive interface and artist friendly approach, this title provides a jump start for users new to the software. In this lecture, 3D Artist Gennaro Esposito provides a thorough introduction to Modo 12 while demonstrating the core toolset for navigation, selection, modeling, unwrapping, texturing, lighting, shading and rendering. Through the creation of a professional asset designed by Oscar Cafaro, he delves into the user interface and viewport, then demonstrates the main modeling tools, the procedural modeling approach, Mesh Fusion and the topology tools. He explains how to create UVs, how to utilize 3D paint and how to manage lighting, shaders and rendering, as well as multi-pass compositing. While an introductory title, students will learn how Modo’s efficient workflow fits into production as a powerful complement to any pipeline.