در این دوره Rigids IV، مدرس Steven Knipping با استفاده از Boolean SOP جدید در نسخه Houdini 16 ، چگونگی fracture و subfracture (شکستن) یه قطعه زمین را از ابتدا آموزش می دهد. مدرس یک گردش کاری قدرتمند را برای احاطه این ابزار، ایجاد می کند. تنها که دانستن نحوه شکستن زمین کافی نیست. شما نیاز دارید در هر مرحله، روشی کاملا هنری و کارامد برای ایجاد ، ذخیره سازی ، شبیه سازی و رندر را ارئه دهید.
مشاهده توضیحاتــ انگلیسی
In Rigids IV, we’re going to use Houdini 16’s new Boolean SOP to learn how to fracture and subfracture (and sub-subfracture!) a large chunk of terrain that we’ll make from scratch. We’ll learn how to make a powerful workflow to surround this new production studio-class fracturing tool, as just knowing how to do the fracture is not enough. We will need to make every step of the way completely art directable, as well as efficient to create, to cache, to simulate, and to render. Along the way we will learn more scripting techniques, simulation tricks, and production tested tips in order to arrive at our exciting result!