ورود به حسابــ کاربری
عضویتــ در سایت کلمـه عبور را فراموش کرده اید؟

    آموزش راههای استفاده از ریاضیات در نرم افزار هودینی



    HS-223 – Maths for Artists

    آموزش راههای استفاده از ریاضیات در نرم افزار هودینی

    این دوره ضبط شده راهی را برای هنرمندان فراهم می کند تا با استفاده از برنامه ها و روش های استاندارد صنعت، شهودی را برای استفاده از ابزارهای ریاضی در کار خود بیاموزند و توسعه دهند. این دوره نه تنها راه‌های استفاده از ریاضیات در هودینی را نشان می‌دهد، بلکه بر توسعه ذهنیتی برای حل مسائل جدید با استفاده از ریاضیات تمرکز می‌کند. دانش‌آموزان همچنین نکات و ترفندهای مرتبط با ریاضی را برای بهینه‌سازی پروژه‌های از پیش رندر شده یا بلادرنگ خود یاد خواهند گرفت.

    دانش‌آموزان این کلاس را با درک اساسی از روش‌های مختلف استفاده از ابزارهای ریاضیات برای موشن گرافیک، ساختمان سایه‌بان و برنامه‌نویسی گیم‌پلی ترک خواهند کرد. دانش آموزان یاد خواهند گرفت که برخی از تنظیمات موجود خود را با استفاده از ریاضیات بهینه کنند.

    جلسه 1 : درک توابع و سیستم اعداد

    • در این جلسه، ما یک پایه محکم برای سیستم اعداد و توابع ریاضی ایجاد خواهیم کرد. با کمک مثال های واقعی کار، ما سر خود را پیرامون موضوعاتی مانند اعداد مختلط، مختصات دکارتی و قطبی، نگاشت توابع ریاضی در ابعاد مختلف و درون یابی با موارد استفاده از آنها در موشن گرافیک و ساختمان سایه بان قرار می دهیم.
    • معرفی
    • سیستم شماره
    • آشنایی مختصر با اعداد مختلط
    • مقدمه ای بر توابع ریاضی
    • جبر توابع
    • ترکیب تابع
    • از موارد برخی از توابع رایج استفاده کنید
    • مختصات کارتزین
    • توسعه ذهنیت برای تبدیل فضا با استفاده از مختصات قطبی
    • درون یابی خطی و گام صاف
    • جلسه تمرین گروهی

    جلسه 2 : درک بردارها

    • در این جلسه با بردارها آشنا می شویم. وکتورها یکی از مفاهیم مهم در گرافیک کامپیوتری هستند. آن‌ها بلوک‌های سازنده بیشتر قطعات گرافیکی متحرک دو بعدی و سه بعدی هستند. ما راه های مختلفی را مورد بحث قرار خواهیم داد که در آنها می توانیم از بردارها برای حل مسئله و جهت دهی هنری استفاده کنیم. ما همچنین به طور خلاصه به موضوعاتی از حساب چند متغیره نگاه خواهیم کرد تا بینش هایی در زمینه های برداری به دست آوریم.
    • مقدمه ای بر وکتورها
    • نقطه در مقابل جهت
    • بزرگی و جهت بردارها
    • وضوح وکتور
    • جبر بردارها
    • محصول نقطه ای
    • محصول متقابل
    • فیلدهای برداری
    • واگرایی و پیچش
    • بردارهای گرادیان
    • جلسه تمرین گروهی

    جلسه 3 : درک کواترنیون ها

    • در این جلسه با کواترنیون ها کار می کنیم و اهمیت آنها را در مورد چرخش های اویلر مورد بحث قرار می دهیم. از طریق این جلسه، ما یک رابطه بین کواترنیون ها و اعداد مختلط ایجاد می کنیم که می تواند برای اشکال زدایی الگوریتم های مبتنی بر کواترنیون ما مفید باشد. ما یاد خواهیم گرفت که چگونه می توان از آنها برای چرخاندن اشیاء در فضای سه بعدی استفاده کرد و به ما کمک کرد تا بر برخی از محدودیت های ماتریس ها غلبه کنیم.
    • مقدمه ای بر کواترنیون ها
    • زوایای اویلر در مقابل کواترنیون ها
    • رابطه بین کواترنیون ها و اعداد مختلط
    • چرخش سه بعدی با استفاده از کواترنیون ها
    • زوایای اویلر به کواترنیون ها
    • کواترنیون به زوایای اویلر
    • ماتریس کواترنیون به چرخش
    • درون یابی کواترنیونی
    • سایر توابع مفید کواترنیون
    • جلسه تمرین گروهی

    جلسه 4 : درک تبدیل ماتریس ها

    • در این جلسه از آنچه تاکنون آموخته ایم برای درک مفهوم ماتریس استفاده خواهیم کرد. ما در مورد نیاز به ماتریس ها و موارد استفاده از آنها بحث خواهیم کرد. ما همچنین به فرآیند بسته‌بندی تبدیل‌ها به یک ماتریس و سپس باز کردن بسته‌بندی برای انواع موارد استفاده خواهیم کرد. به طور کلی، ما سعی خواهیم کرد با درک ریاضی و مفهومی ماتریس ها با استفاده از آنها راحت باشیم.
    • مقدمه ای بر ماتریس ها
    • ضرب ماتریس
    • باز کردن بسته بندی ماتریس
    • بردارهای پایه
    • سیستم های مختصات استوانه ای و کروی
    • تبدیل با استفاده از ماتریس
    • کواترنیون ها و ماتریس ها
    • درون یابی ماتریسی
    • موارد استفاده از ماتریس ها در گرافیک کامپیوتری
    • خلاصه
    مشاهده توضیحاتــ انگلیسی

     


    This recorded course provides a way for artists to learn and develop an intuition for utilizing mathematical tools in their work using industry-standard programs and methods. This course will not only showcase ways of utilizing math in Houdini but also focus on developing a mindset to solve new problems using math. Students will also learn some math-related tips and tricks to optimize their pre-rendered or real-time projects.

    Students will leave this class with a fundamental understanding of different ways in which tools from Mathematics can be utilized for Motion Graphics, Shader Building, and Gameplay Programming. Students will learn to optimize some of their existing setups using Mathematics.

    Session 1
    Understanding Functions & Number System

    In this session, we will develop a solid foundation for the number system and mathematical functions. With the help of real work examples, we will wrap our heads around topics like complex numbers, cartesian & polar coordinates, mapping of mathematical functions in different dimensions, and interpolation with their use cases in Motion Graphics and Shader Building.

    Introduction
    Number System
    Brief Introduction to Complex Numbers
    Introduction to Mathematical Functions
    Algebra of Functions
    Function composition
    Use cases of some common functions
    Cartesian Coordinates
    Developing mindset for the transformation of space using Polar Coordinates
    Linear Interpolation & Smooth Step
    Group Practice Session
    Session 2
    Understanding Vectors

    In this session, we will learn about vectors. Vectors are one of the most important concepts in computer graphics. They are the building blocks for most of the 2D and 3D motion graphics art pieces. We will discuss different ways in which we can utilize vectors for problem-solving and art direction. We will also briefly look into topics from multivariable calculus to gain insights into vector fields.

    Introduction to Vectors
    Point Vs Direction
    Magnitude & Direction of Vectors
    Resolution of Vector
    Algebra of Vectors
    Dot Product
    Cross Product
    Vector Fields
    Divergence & Curl
    Gradient Vectors
    Group Practice Session
    Session 3
    Understanding Quaternions

    In this session, we will work with Quaternions and discuss their significance over Euler rotations. Through this session, we will build a relationship between quaternions and complex numbers that can be helpful for debugging our quaternion-based algorithms. We will learn how they can be used to rotate objects in 3D space and help us overcome some of the limitations of matrices.

    Introduction to Quaternions
    Euler Angles Vs Quaternions
    Relationship between Quaternions and Complex Numbers
    3D Rotation using Quaternions
    Euler Angles to Quaternions
    Quaternions to Euler Angles
    Quaternion to Rotation Matrix
    Quaternion Interpolation
    Other useful Quaternion Functions
    Group Practice Session
    Session 4
    Understanding Transformation of Matrices

    In this session, we will utilize what we have learned till now to understand the concept of Matrices. We will discuss the need for matrices and their use cases. We will also take a deep dive into the process of packing transformations into a matrix and then unpacking for all sorts of use cases. Overall, we will try to get comfortable with using matrices by understanding them mathematically and conceptually.

    Introduction to Matrices
    Matrix Multiplication
    Unpacking the Matrix
    Basis Vectors
    Cylindrical & Spherical Coordinate Systems
    Transformation using Matrices
    Quaternions and Matrices
    Matrix Interpolation
    Use cases of Matrices in Computer Graphics
    Recap

     

    تصـاویر نمونـه
    برای بزرگنمایی هر عکس بر روی آن کلیک کنید

    ویدئـو پیش نمایش
    این ویدئو نمایش دهنده قسمتی از محتوا میباشد

    دسته بندی محتوا
    .این محتوا شامل دسته بندی های زیر میباشد
    Houdini
    جعبـه دانلود
    پسورد کلیه فایل ها www.cgtools.ir میباشد.

    فقط اعضای VIP قادر به دیدن لینک ها میباشند.

    برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.

وب سایت سی جی تولز با توجه به نیاز گرافیست ها و تری دی کاران به یک مرجع مناسب، احداث گردیده است تا بتواند همواره نیاز کاربران را در این زمینه ارضاء سازد.
خدمات سایت شامل آموزش های سه بعدی، مدل ها، تصاویر و تمامی نیاز های مورد نیاز سه بعدی کاران میباشد.

:::::::: آخـرین نظراتــ کاربران سایتــ :