طراحی شخصیت ها و موجودات برای فیلم و تلویزیون می تواند شامل فرآیندهای زیادی باشد. احسان بیگلو که برای دو سال متوالی توسط انجمن هنر مفهومی نامزد «بهترین طراح موجودات» شده است، جریان کاری آزمایش شده خود را هنگام طراحی موجودات شگفتانگیز برای صنعت سرگرمی ارائه میکند. این کارگاه با توسعه IP خود، جزئیات ساخت دیو، یک شخصیت شیطانی با قدرت و قدرت ماوراء طبیعی را ارائه میکند که شکلی تقریباً انسانی به خود میگیرد و در عین حال قدرتهای تاریک و ماوراء طبیعی را هدایت میکند.
از همان جایی شروع میشود که احسان دوست دارد هر مفهوم جدیدی را شروع کند، فصلهای اول به جزئیات چگونگی رویکرد او به یافتن ریز عکسها، شکلها و فرمهای اولیه یک موجود جدید با استفاده از مداد روی کاغذ میپردازد. اولین بخش از کارگاه احسان با به اشتراک گذاشتن بینش های متفکرانه در مورد استراتژی های او و همچنین نحوه مدیریت بازخورد مشتری در صنعت، به تغییر روشی که در نظر دارید طرح بعدی خود را از ابتدا در نظر می گیرید، تغییر دهید.
احسان پس از بیان ایدههای اولیه خود با استفاده از رسانههای سنتی روی کاغذ، طرح مفهومی انتخابی خود را وارد دنیای دیجیتال میکند و طرح اولیه/مفهوم اولیه را با استفاده از ZBrush به شکل سهبعدی در میآورد تا در حین کار تا رندر نهایی با استفاده از KeyShot جلوی مدل را بگیرد. . در تمام این مدت نکات، ترفندها و بینش های صنعتی خود را از تجربه چندین ساله خود در صنعت سرگرمی به عنوان یک هنرمند مفهومی ارائه می دهد.
به عنوان یک فصل جایزه، احسان آخرین موجود خود را وارد موتور Unreal Engine میکند تا از منظر طراح، امکانات خلاقانهای را که در هنگام وارد کردن یک کاراکتر به Unreal و تنظیم نور اتمسفری در دسترس شماست، نشان دهد.
این کارگاه برای طراحان شخصیت/موجودات مشتاق و حرفه ای، هنرمندان مفهومی، مجسمه سازان دیجیتال، توسعه دهندگان IP و همچنین هر کسی که علاقه مند به داستان گویی مبتنی بر شخصیت های بصری است طراحی شده است.
مشاهده توضیحاتــ انگلیسی
Designing characters and creatures for film and TV can involve many processes. Ehsan Bigloo, nominated as 'Best Creature Designer' for two consecutive years by the Concept Art Association, presents his tried-and-tested workflow when designing awe-inspiring creatures for the entertainment industry. Developing his own IP, this workshop details the making of Dîv, a demon character with supernatural strength and power that takes on a roughly human shape yet channels dark, supernatural powers.
Beginning right where Ehsan likes to start any new concept, the first chapters detail how he approaches finding the initial thumbnails, shapes, and forms of a new creature using pencils on paper. Sharing thoughtful insights into his strategies as well as how he handles client feedback in the industry, the first segment of Ehsan’s workshop will help change the way you consider concepting your next design from scratch.
After laying down his initial ideas using traditional media on paper, Ehsan takes his chosen concept design into the digital world, taking the initial sketch/concept into a 3D form using ZBrush to block out the model as he works through to the final render using KeyShot. All the while offering his industry tips, tricks, and insights, from his many years of experience working in the entertainment industry as a Concept Artist.
As a bonus chapter, Ehsan takes his final creature into the Unreal Engine to demonstrate, from a designer's perspective, the creative possibilities available to you when you import a character into Unreal and set up some atmospheric lighting.
This workshop is designed for aspiring and professional Character/Creature Designers, Concept Artists, Digital Sculptors, IP developers, as well as anyone interested in visual character-based storytelling.