بافت های تخت و نقاشی شده به عنوان راهی برای محدود کردن محدودیت های فنی در بازی های ویدئویی میباشد که سال هاست مورد استفاده قرار میگیرد. با برخی از مراقبت ها و تکنیک های مناسب، میتوان از آنها یک دید منحصر به فرد و معتبر ایجاد کرد. در این دوره آموزشی، مدرس Nathan Glemboski تکنیک های ساخت بافت های زیبا و باور نکردنی را با هیچ چیزی جز یک Color Map پایه، آموزش میدهد. او در ابتدا چگونگی ایجاد اثرات واقعی فلزی را آموزش میدهد، سپس نحوه نقاشی های آب و هوایی معتبر را آموزش میدهد. در پایان او تکنیک هایی برای ایجاد سطوح آلی مانند چوب و میوه های سبک را پوشش خواهد داد. در پایان این دوره، شما با درک مفاهیم و تنها یک قلم مو قادر خواهید بود بافت های زیبای خود را بسازید.
مشاهده توضیحاتــ انگلیسی
In this course, you'll learn techniques that will allow you to create beautiful and believable painterly textures with nothing but a base color map.Flat, painterly textures have been used as a way around technical limitations in video games for years, but with some care and the right techniques they can really take on a unique and valid look of their own. In this course, Creating Hand Painted Textures in Substance Painter, you'll learn how to make something look beautiful and believable while relying entirely on what we can do in our base color map. First, you'll explore how to create realistic looking metal effects without any real reflections to depend on. Next, you'll learn how to paint believable weather and grime. Finally, you'll cover techniques for creating organic surfaces, such as stylized wood and fruit. By the end of this course, you'll be making your own beautiful painterly textures with an understanding of the concepts and just one brush. Software required: Substance Painter 2.5.