در این دوره، مدرس James Schauf به شما دو پروژه مختلف را آموزش می دهد و داستان هر کدام را شرح می دهد. در پروژه اول چگونگی ساخت کلی متریال را نشان می دهد و گردش کاریش را برای افزودن جزییات دقیق جهت ایجاد رئالیسم قابل باور را به اشتراک می گذارد. پس از اتمام کار در substance painter ، مپ ها را برای رندرینگ در برنامه Keyshot صادر می کند. مدرس انواع نکته و ترفندهایی را برای اصلاح متریال ، تنظیم دوربین و استفاده از backplates را تحت پوشش قرار می دهد. در پروژه بعدی، او متریال هوشمند را به منظور درک اهمیت، مورد بررسی قرار می دهد. پس از تکمیل، ماشین را با استفاده از انجین Iray در داخل Substance Painter رندر می کند و همچنین او روند رندر نهایی خود را به اشتراک می گذارد.
مشاهده توضیحاتــ انگلیسی
Welcome to Vehicle Texturing in Substance Painter: From clean to mean. In this workshop, James Schauf walks you through two different projects, each telling their own story. The first is Night Fire; a clean hot rod with slight imperfections. In this project, James demonstrates the creation of key materials and shares his workflow for adding just enough detail to create realistic believability. Upon completing the work in substance painter, maps are exported for rendering in Keyshot. James discusses various tips and tricks for material modifications, camera set-up and using backplates, just to name a few. The second project is the Rusty Scorpion; a mean, mad max inspired, rusty and dusty rat rod. In this project, smart materials are explained in order to understand the importance of gradually building up detail. Once complete, the vehicle is rendered with Iray inside Substance Painter, while James shares his process for final renders. Overall topics and materials discussed include reference, UVs, Look Dev, Leather, Painted Metal, Chrome, Rust, Rubber, Texture Sets, Masking, Decals, HDRs and detailing. For artists that are looking to get a jump start on a new project, over 40 smart materials are shared from both projects, plus a few extras. You’ll be able to see the build-up process and breakdown each smart material, then modify them and make them your own.