این پست بنا به درخواست ثبت شده توسط ama2014 در سایت قرار داده شده است.
Digital Tutors - Multiphase Boss Battle in Unity
Intermediate | 3h 3m | 1.31 GB | Project Files: Included | Software used: Unity 4.2
با سلام
اگر بازی خور باشید پس حتما تا به حال بازی هایی را انجام داده اید که در مرحله غول حالت های مختلفی را تجربه کرده باشید، مثلا وقتی خون غول کمتر از 50 درصد میشود حالتی جدید برای غول بوجود می آید و یا اتفاقی می افتد که به آن Phase گفته میشود. در این آموزش Joshua Kinney نحوه ساخت Phase های مختلف برای غول را در موتور بازی سازی Unity آموزش میدهد.
مشاهده توضیحاتــ انگلیسی
In this series of Unity tutorials, we will learn how to create a multi-phase boss battle for a first person shooter. We will start out by learning how to set up our animated game boss for use with Mecanim in Unity. We'll learn how to properly import our boss's model, rig and animations. From there, we'll begin assembling the colliders needed to take and receive damage from the player. Then we'll jump into bringing our boss to life with scripting. We'll begin scripting the boss detection system that will be based on sight. Then we'll begin scripting the different states of the boss. Once we have the major framework of the boss's behavior, we'll begin tightening up the overall functionality by testing for any noticeable gaps in our logic. Then we'll wrap up the training by creating the boss health script that will bring the boss battle to an end.