این پست بنا به درخواست ثبت شده توسط amirkey در سایت قرار داده شده است.
Digital Tutors - Creating Game Weapons in Maya and ZBrush
Time : 1h 10M | Size : 765 MB | Project Files: Included | Software used: Maya,ZBrush
با سلام
در این آموزش Justin Marshall نحوه مدلسازی و بافت دهی یک پتک(Hammer) جنگی را در نرم افزار های ZBrush و Maya آموزش میدهد. او در ابتدا به مایا رفته و کار مدلسازی را انجام میدهد، سپس مدل را به زیبراش برده تا جزئیات بیشتری را اضافه کند. پس از آن دوباره به مایا برگشته و کار بافت دهی را انجام میدهد.
مشاهده توضیحاتــ انگلیسی
In this tutorial we will use a Maya to ZBrush workflow to build and texture a detailed battle hammer. When working with digital assets, the ability of your computer to manipulate those assets is limited, especially when dealing with very high resolution meshes. For this reason, we use things like normal maps to simulate the high resolution detail in a way that we can more easily use. In this course, we'll use a weathered battle hammer as an example to illustrate some of the ways you can use Maya and ZBrush together to build and sculpt high resolution props and set pieces and create usable assets. After building the base geometry and laying out UVs in Maya, we'll go through the process of sculpting and texturing the hammer in ZBrush. We'll finish up by applying all of that detail back in Maya to create a high quality, usable prop.