در این دوره، مدرس Dominic Qwek گردش کاریش را برای ایجاد یک مجسمه موجود با استفاده از نرم افزار های Zbrush ، Keyshot و Photoshop به اشتراک می گذارد. او فرآیند طراحی اولیه و نحوه مسدود کردن فرم های اولیه و ثانویه و طراحی را در سه بعدی پوشش می دهد. سپس جزییات Sculptris Pro را در چندین مرحله پوشش داده و در مورد تکنیک های مختلفش در هر مرحله توضیح می دهد. در نهایت، چگونگی تنظیم سریع نورپردازی و رندرینگ در کی شات و سپس کامپوزیت رندر passes در فتوشاپ جهت ایجاد یک کانسپت موجود 3D واقعی برای ارائه نهایی را نشان می دهد. برای کسانی که به طراحی موجودات سه بعدی علاقهمند هستند، این دوره برایشان مناسب است.
مشاهده توضیحاتــ انگلیسی
In Creature Sculpting, Character Artist Dominic Qwek shares his workflow for creating a creature bust using ZBrush, KeyShot and Photoshop. He covers the initial design process and how to block out the primary and secondary forms and evolve the design in 3D. He then details the sculpt in multiple stages while covering the features in Sculptris Pro and talks about the various techniques he uses in each stage. Lastly, Dominic shows how to quickly setup lighting and rendering in KeyShot, then composite the render passes in Photoshop to create a realistic 3D creature concept for final presentation. For those interested in 3D creature design, this title offers valuable workflow and techniques from one of the industry’s leading artists.
zbrush keyshot photoshop