در این کلاس نحوه استفاده از برنامه Substance painter به عنوان ابزاری برای بافت دهی شخصیت های بازی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. مدرس Saurabh Jethani به روشهای خوب در مورد چگونگی UV مپینگ شخصیت درون برنامه Substance painter و تنظیم صحنه خواهد پرداخت. او همچنین در مورد چگونگی بافت props ، لباس ها و پوست صورت و بدن یک شخصیت صحبت می کند. با پایان این کلاس ، دانش آموزان دارایی بافت خود را در موتور Unreal Engine ارائه می دهند. این دوره درمورد تکنیک های Texturing با استفاده از Substance Painter است که دانشجویان می توانند بعداً در پروژه های خودشان به کار گیرند.
مشاهده توضیحاتــ انگلیسی
This class will go over how to use Substance painter as a tool for texturing game characters. We will go over good practices on how to UV a character, bake required maps inside substance, and setting up a scene. We will also go over how to texture props, cloths and skin for a character’s face and body (all required mesh provided). By the end of this class, students will have their textured assets presented inside their engine of choice. This course is about learning techniques using Substance Painter that students can later apply to their own projects.
Week 1 | Painter Basics
Week 2 | PBR Fundamentals and Texturing
Week 3 | Texturing Cloths and Baking a face for texturing
Week 4 | Texturing a Face in Painter
Week 5 | Finishing the Face Textures
Week 6 | Presenting the Assets in Engine