مجسمه سازی شخصیت تلطیف شده در Zbrush – Majora & Skull Kid در این دوره 10 ساعته، گام به گام نحوه ایجاد Skull Kid with Majora’s Mask از فرنچایز The Legend of Zelda را بررسی خواهیم کرد. شما می توانید هر مرحله را دنبال کنید زیرا هیچ چیز نادیده گرفته نمی شود یا زمان سپری نمی شود. تفسیر کاملی برای هر فصل وجود دارد که به شما بینشی در مورد نحوه کار یک هنرمند حرفه ای شخصیت ZBrush می دهد.
از یک مفهوم دو بعدی تا یک شخصیت سه بعدی
بیشتر کاراکترها با یک طرح، یک قطعه هنر مفهومی یا مرجع شخصیتی که می خواهید خلق کنید شروع می شود. شما تمام تکنیک های لازم برای ترجمه یک مفهوم دو بعدی به سه بعدی را یاد خواهید گرفت. این مفهوم، به ویژه، چالش برانگیز و نمادین است که خود را با مشکلات زیادی برای حل کردن نشان می دهد تا بتواند در فضای سه بعدی درست به نظر برسد.
ابزارهای مورد استفاده
ZBrush 2021
سطح مهارت
مجسمه سازی شخصیت تلطیف شده در ZBrush – Majora & Skull Kid از ابتدا تا انتها بر خلق نسخه سه بعدی یک شخصیت دو بعدی تمرکز دارد. ما طرحهای اصلی را تجزیه و تحلیل میکنیم و نحوه ترجمه آنها را به یک کاراکتر سهبعدی کار میکنیم. قبل از اینکه دنبال کنید باید با ZBrush راحت باشید زیرا هدف این دوره هنرمندان متوسط است. همانطور که گفته شد، هیچ مرحله ای نادیده گرفته نمی شود، بنابراین حتی اگر هنوز آنقدر پیشرفته نیستید، همچنان می توانید دنبال کنید و چیز جدیدی یاد بگیرید.
فهرست فصل
00 UI و کلیدهای میانبر
01 - شکل های اساسی
02 - مسدودسازی را اصلاح کنید
03 - ماژوراس
04 - Majora ادامه دارد
05- پالایش کلاه
06 - دستکش
07- سبک سازی شکل
08- پرهای کلاه
09- کمربند
10- ژست اولیه
11- بیپ
12- شلوار
13- ژست کفش و پا
14- دست نهایی
15- بسته بندی
جایزه
01- ZBrush Export امتیاز
02- روشنایی در بلندر امتیاز
03- نکات روشنایی
توجه داشته باشید، ما سه فصل جایزه اضافه کردهایم که بر نورپردازی مجسمه نهایی شما در Blender تمرکز دارد. اگرچه تمرکز این آموزش نیست، اما ابزارهای لازم را برای ایجاد یک رندر نهایی مانند مواردی که ارائه می کنیم در اختیار شما قرار می دهد.
مشاهده توضیحاتــ انگلیسی
Stylized Character Sculpting in Zbrush – Majora & Skull Kid In this 10 hour course, we will go through, step by step, how to create Skull Kid with Majora’s Mask from the franchise The Legend of Zelda. You will be able to follow along with every step as nothing is skipped or time-lapsed. There’s full commentary for every chapter, giving you insight into how a professional ZBrush character artist works. FROM A 2D CONCEPT TO A 3D CHARACTER Most character work starts with a sketch, a piece of concept art, or a reference of the character you want to create. You’ll learn all the necessary techniques to translate a 2D concept into 3D. This concept, in particular, is challenging and iconic which presents itself with a lot of problems to solve in order to get it to look just right in 3D space. TOOLS USED ZBrush 2021 Other Sculpting Tools You Can Use: Blender 3D-Coat Mudbox TAUGHT BY VETERAN CHARACTER ARTIST Your instructor, Morten Jaeger – Co-Founder of FlippedNormals, has been sculpting and working with 3D for over 15 years. During his career in VFX he’s done a variety of character work on Hollywood blockbusters such as Pacific Rim: Uprising, Avengers: Infinity War & Guardians of the Galaxy: Vol. 2, just to name a few. SKILL LEVEL Stylized Character Sculpting in ZBrush – Majora & Skull Kid focuses on creating 3D version of a 2D character from start to finish. We’ll analyze the original designs and figure out how to translate them into a working 3D character. You should be comfortable with ZBrush before attempting to follow along as this course is aimed towards intermediate artists. That being said, no steps are skipped, so even if you’re not that advanced yet, you will still be able to follow along and learn something new. REQUIREMENTS Know how to use a 3D sculpting software Have explored character art before CONTAINS 19 HD Videos Custom ZBrush UI & Hotkey Chapter list 00 UI & Hotkeys 01 Basic Shapes 02 Refine Blockout 03 Majoras Mask 04 Majora Continued 05 Hat Refining 06 Gloves 07 Shape Stylization 08 Hat Feathers 09 Belt 10 Initial Posing 11 Bip 12 Pants 13 Shoes & Leg Pose 14 Finalizing Hands 15 Wrapping Up Bonus 01 ZBrush Export Bonus 02 Lighting in Blender Bonus 03 Lighting Tips NB, We’ve included three bonus chapters that focus on lighting your final sculpt in Blender. While not the focus of the tutorial, it will give you the necessary tools to create a final render like the ones we’re presenting