در این دوره ما Zbrush ، Blender و Substance Painter را از ابتدا یاد خواهیم گرفت. شما می آموزید که چگونه از طریق پلی بالا ، شخصیت هایی مانند این را بسازید ، از طریق retopology و UV (همه در Zbrush) مش خود را تعمیر کنید و آن را برای پخت در بلندر آماده کنید و سپس در Substance Painter پخت و ساخت بافت کنید. ابتدا با اصول Zbrush شروع می کنیم. سپس یاد می گیریم که چگونه با ساختن یک سر زن مجسمه سازی کنیم. پس از آن ما بیشترین استفاده را می کنیم که برس های اصلی رابط کاربری اصلی دارند تا به آنها دسترسی راحت تری داشته باشیم و حداقل سرعت خود را دو برابر کنیم. در زیر مفهوم ما در Zbrush آورده شده و مجسمه سازی آن از کره آغاز می شود. ما نگاهی دقیق به تمام روش ها و تکنیک های مجسمه سازی ، برای ساخت این شخصیت خواهیم داشت. بعد از رنگ آمیزی و اصلاح آن ، ابرقهرمان خود را در Zbrush قرار خواهیم داد ، پس رندر می دهیم و برای ارائه نمونه کارها در فتوشاپ ترکیب می کنیم. سپس نسخه t-posed را گرفته و با دست در Zbrush شروع به جمع بندی مجدد آن می کنیم. من به همه شما در مورد چگونگی و چگونگی انجام معاینه بینی در Zbrush به شما می گویم. پس از کار با retopology ، شخصیت را دوباره در Zbrush باز خواهیم کرد. و در آخر زمان آن است که آن را به بلندر بریزید. من شما را با رابط Blender و ویژگی های شروع به کار آشنا می کنم. سپس ما به سرعت برخی از مشکلات موجود در مش خود را برطرف کرده و اندازه ی Uv های خود را در داخل Blendet قرار می دهیم تا کاپیتان Fenex را کاملاً برای بافت آماده کنیم. سپس قهرمان خود را از Blender صادر خواهیم کرد ، Substance Painter را باز می کنیم و با رابط کاربری و ویژگی های آن آشنا می شویم. پس از آن ما مدل را از آنجا وارد خواهیم کرد ، تمام نقشه های لازم را پخته و شروع به ساخت مواد خود می کنیم. ما ممکن است تجربه کنیم و حتی کمی با این مواد سرگرم شویم. وقتی کار را با سرگرمی تمام کردیم ، تمرکز ما بر صادرات بافت از Substance Painter است.
مشاهده توضیحاتــ انگلیسی
In this course we will learn Zbrush, Blender and Substance Painter from scratch. You will learn how to make characters like this one from the high poly, through retopology and UVs ( all in Zbrush) fix your mesh and prepare it for baking in Blender and then bake and make textures in Substance Painter. First we will start with basics of Zbrush. We will then learn how to sculpt by making a female head. After that we will bring the most used brushes on the main Ui, to have easier access to them and at least double our speed. Following will be bringing our concept into Zbrush and start sculpting it from sphere. We will have a detailed look into all sculpting methods and techniques, required for making this character. After we colorize and refine it, we will pose our superhero in Zbrush, make render passes and combine them in Photoshop for portfolio render. Then we will take the t-posed version and start retopologizing it by hand in Zbrush. I will tell you all you need to know about how and why I do my retopology in Zbrush. After we are done with retopology we will unwrap the character again in Zbrush. And at last it will be time to bring it into Blender. I will get you familiar with Blender interface and the features to get you started. Then we will quickly fix some problems on our mesh and resize and arrange our Uvs inside Blendet to fully prepare captain Fenex for texturing. Then we will export our hero from Blender, open Substance Painter and get familiar with its interface and features. After that we will import out model there, bake all necessary maps and start making our materials. We will experiment and even have a little bit of fun with the materials, maybe. When we finish with the fun, we will concentrate on exporting the textures out of Substance Painter. And then will come the bonus and experiment section of the course. We will put the textures in Blender to see our model there in it's full glory. Then i will show you how to get a ready skeleton for your meshes from vintage Blender, adjust it to our model and attach our model to the bones of the skeleton. After that we will move and pose the model witht he help of the bones. When we are ready with the pose i will teach you how to render in Blender and even make a turntable animation for better presentation.