در این آموزش ما شما را با لایه های سه بعدی(3D Layer) اشنا خواهیم نمود و راه های استفاده از آن ها را برای اضافه کردن جزئیات بیشتر خواهیم آموخت. ما در ابتدا به صحنه خود چمن های درشتی را با استفاده از FiberMesh اضافه میکنیم. سپس سراغ نورپردازی و راه اندازی چراغ ها میریم و در آخر تصاویر و فیلم های خود را ذخیره میکنیم. در پایان ما یک فیلم با کیفیت بالا از کاراکتر رندر شده خود خواهیم داشت .
این آموزش در 5 دوره ساخته شده است که شما باید از Volume 1 شروع کنید و آموزش ها را تا Volume 5 یکی یکی پشت سر بگذارید.
مشاهده توضیحاتــ انگلیسی
In this final volume of the Quick Start to ZBrush, we'll build on the concepts covered in the first four sections. We'll begin by learning to pose our character model using topological masking and Transpose Master. We'll discover 3D layers and how they can be used to add detail in a very flexible way. We'll add coarse grass to our base using FiberMesh. We'll conclude this series by setting up lights, rendering turntables, and saving out finished images and movies. In the end we'll have created a high-quality rendered turntable movie of our now completed character sculpt. These courses are designed to be taken in sequence so we really encourage you to complete volumes 1-4 before continuing with this final section. We also encourage you to take advantage of the assignments that follow each volume. These assignments will allow you to take what you've learned and apply those tools and techniques to your own projects. See the full Quick Start to ZBrush Learning Path